Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Jeg har ikke lest så mye i koranen, men jeg har lest overraskende mye i bibelen, å jeg er langt ifra kristen.

Der står mye i gamle testamentet som ikke samsvarer med dagens levesett eller normer. Men religion er i utgangspunktet ikke ondskapsfull eller voldelig, vet ikke hvordan jeg skal forklare dette på en lett forståelig måte.... Men jeg forstår godt hva du også mener barbarozza :thumleft
Etter nåtidens definisjoner av ordene "ondskapsfull" og "voldelig" så ser det for meg ut som all religion har litt av begge deler i seg.
Mange vil jo kalle omskjæring f.eks. for både ondskapsfullt og voldelig

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av lars_helgek »

https://m.youtube.com/watch?v=4f9fP8a9STs" onclick="window.open(this.href);return false;

Og hva med dette?
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Det er vel enda ett eksempel på at religion er ekstremt effektivt for å utøve makt, påvirke de uvitne og hvor forskjellig folk tolker enkle ting.

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av lars_helgek »

LordShaft skrev:Det er vel enda ett eksempel på at religion er ekstremt effektivt for å utøve makt, påvirke de uvitne og hvor forskjellig folk tolker enkle ting.

Det jeg etterlyser er at de 'store' muslimmiljøene tar mer aktivt standpunkt mot terrorisme. https://m.youtube.com/watch?v=XnkPmeF3fSY" onclick="window.open(this.href);return false;

Skremmende tanke det han snakker om..

Og verden? Boko Haram, is, gjenreisning av USSR... verden har Vært bedre.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

lars_helgek skrev:
LordShaft skrev:Det er vel enda ett eksempel på at religion er ekstremt effektivt for å utøve makt, påvirke de uvitne og hvor forskjellig folk tolker enkle ting.

Det jeg etterlyser er at de 'store' muslimmiljøene tar mer aktivt standpunkt mot terrorisme. https://m.youtube.com/watch?v=XnkPmeF3fSY" onclick="window.open(this.href);return false;

Skremmende tanke det han snakker om..

Og verden? Boko Haram, is, gjenreisning av USSR... verden har Vært bedre.
Jeg synes det er urimelig å kreve at den eller den skal måtte erklære seg som motstander av terror ... er det noen som har krevd noe lignende fra deg i forbindelse med uhyrligheter utført av etniske nordmenn? Om noen hadde krevd en sånn erklæring fra meg, hadde de fått beskjed om å drite & dra, eller tilsvarende.
Jeg mener å ha lest at statistisk sett har det aldri vært så lite fattigdom, så få kriger og så få offer for krig som det er nå .… så verden har visstnok ikke vært bedre på tusener av år.

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

Over 500 muslimer stilte i begravelsen, og hyllet terroristen i København da han ble gravlagt i Brøndby.

Er nok en del en kunne krevd å ta avstand fra ja.

Er nok bare en myte at det bare er noen få muslimer som har disse meningene, jeg husker godt feiringene i den muslimske verden etter 11 sept. vi er naive.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

The 3 x.... nei vi er ikke naive, vi er rett og slett uviten! Det er langt langt verre.

Vi kan ikke beskylde alle muslimer for å være apekatter for de at noen utøver terrorr, eller står i gatene å jubler hver gang de lykkes, brenner flagg osv. Noen av de er nok truet til å skape ekstra voldsome reaksjoner.
Jeg har flere gode venner og kompiser som har vært i krigsherjede land. Å det er utrolig hvor lite støtte Al-quida fikk hos lokalbefolkningen. Selv om vi lett påvirkelige små sauene som sitter i våre trygge hjem opplever noe helt annet, for vi ser jo i madia at det er slik og slik der borte.
ISIS får enda mindre støtte, da disse har vist seg å herje å gjøre stikk motsatt av det de sa de skulle gjøre når de rekruterte "soldatene" sine. De slakter jo sine egne brødre som de har sverget på livet at de skal sloss for!

Det vi må ta på alvor, er den agresjonen og sinnet vi skaper hos de lett påvrikelige ungdommene som sitter å kjeder seg på gutterommene. Som blir utstøtt av samfunnet fordi han er annerledes. Dette er potensielle krutt tønner som kan gjøre mye gale, rett og slett i god tro. Så å skape enda større fremmedfrykt er langt mer uheldig enn det er heldig.

Du sier den muslimske verden?? Du er klar over at det finnes i overkant av 1,5 milliarder mennesker på denne kloden som er muslimer. Å Det var langt flere land enn bare muslimene som jublet når amerika ble angrepet. Hvem er det som gir amerika frikort til å kunne angripe det de vil uten at det skal få noen som helst konsekvens!? Der er nok av amerikafiendtlige land, de er ikke nødvendigvis terrorister for å glede seg over at et land blir anngrepet av terrorister.

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

Faktum er vel at det er nettopp USA som har garantert for din sikkerhet de siste 50 år, er vist lett å glemme det.

Fred og demokrati er ingen selvfølge, selv om enkelte tar det for gitt at de våkner opp hver morgen i et demokrati.

Ingen her har påstått at alle muslimer er slik, det er bare ditt utsagn.

Men den vanlige frasen om at det bare er en håndfull ekstremister, er temmelig utslitt, og er i ferd med å slå sprekker, selv for de mest politiske korrekte.

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av lars_helgek »

the 3 X skrev:Faktum er vel at det er nettopp USA som har garantert for din sikkerhet de siste 50 år, er vist lett å glemme det.

Fred og demokrati er ingen selvfølge, selv om enkelte tar det for gitt at de våkner opp hver morgen i et demokrati.

Ingen her har påstått at alle muslimer er slik, det er bare ditt utsagn.

Men den vanlige frasen om at det bare er en håndfull ekstremister, er temmelig utslitt, og er i ferd med å slå sprekker, selv for de mest politiske korrekte.

Signert. . Vi hadde Vært russiske uten USA. . Fisk og olje..

I et 'paranoid' perspektiv; is provoserer verden med sin barbarisme, samme med boko Haram. . Skulle en Ha noia, så Gjør sikkert is en diger tabbe, terror I mot eks Russland eller USA etterhvert. vesten finner at nok er nok, og gjør et overdimensjonert angrep I retur, der masse sivile dør.. Dette fører igjen til at resten av den muslimske verdenen raser mot vesten.. og grunnlaget til en tredje verdenskrig er født. Ikke mellom land, men mellom verdens største religioner, altså 'borgerkrig' I alle land med muslimske innvandrere..

Langskudd, men hadde blitt en rå film ;)

Og Russland. . Ukraina nå, Litauen, Estland, Latvia neste? USSR returns...
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av omaas »

Aftenposten:
De fleste radikaliserte islamister kommer fra velstående familier og er godt utdannet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 07843.html
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av SuperMorten »

Bare litt sånn bedre føre var osv. Før vi diskuterer videre, oppfordrer jeg alle til å tenke på at det er svært sannsynlig at flere religioner og livssyn er representerte blant medlemsmassen på mcsiden.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av the 3 X »

SuperMorten skrev:Bare litt sånn bedre føre var osv. Før vi diskuterer videre, oppfordrer jeg alle til å tenke på at det er svært sannsynlig at flere religioner og livssyn er representerte blant medlemsmassen på mcsiden.

Vist den oppfordringen skal være en grunn til at en ikke skal tørre si det en mener, så indikerer vel det bare problemet ennå tydeligere.

Det er viktigere en noen gang at folk står opp for demokratiet.

Ingen utenforstående skal kunne komme å pålegge oss her i landet å legge bånd på oss.

Mistrives disse individene i et demokrati, står de fritt til å reise tilbake, det var ingen som inviterte de her til.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av SuperMorten »

the 3 X skrev:
SuperMorten skrev:Bare litt sånn bedre føre var osv. Før vi diskuterer videre, oppfordrer jeg alle til å tenke på at det er svært sannsynlig at flere religioner og livssyn er representerte blant medlemsmassen på mcsiden.

Vist den oppfordringen skal være en grunn til at en ikke skal tørre si det en mener, så indikerer vel det bare problemet ennå tydeligere.

Det er viktigere en noen gang at folk står opp for demokratiet.

Ingen utenforstående skal kunne komme å pålegge oss her i landet å legge bånd på oss.

Mistrives disse individene i et demokrati, står de fritt til å reise tilbake, det var ingen som inviterte de her til.
Det var en oppfordring om å bruke hodet. Har hittil ikke endret eller slettet en eneste post i denne tråden, med unntak av din siste her. Det var en dobbeltpost.
Hensikten med min oppfordring var å tenke over hva man skriver, og at det ikke er nødvendig å skrive sånn at man tråkker på sine forumvenner.
Du snakker om "hvis de mistrives her". Hva med de som er barnebarn, kanskje oldebarn av folk som kom til Norge tidlig på 70 tallet. Gi respekt og få respekt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av poulet_cavalier »

Om noen vil lese noe skikkelig skummelt: http://english.pravda.ru/russia/politic ... _russia-0/
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

poulet_cavalier skrev:Om noen vil lese noe skikkelig skummelt: http://english.pravda.ru/russia/politic ... _russia-0/
Skal være helt ærlig med deg, jeg sliter å lese sånn type engelsk ser jeg :eh

Kan du gjenfortelle i korte trekk hva det er vi skal være redde for? Jeg forstod litt av det, men skjønte ikke den store saken :redface

Svar