Kaffeavtale 2015

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Kaffeavtale 2015

Legg inn av Orion »

Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?
Jeg pleier å kjøpe meg Statoil koppen hvert år, men brukte den nok oftere når jeg ikke var motorsyklist. Men jeg har den alltid med i tankvesken. De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.

Men for all del. Skal man på langtur og de ter knepent om plassen så blir denne kjapt ekskludert :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:
Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?
De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.
Ikke bare cruisers uten en og annen Tiger med det og =;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:
Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?
De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.
Ikke bare cruisers uten en og annen Tiger med det og =;
:thumleft

Blir vertfall ikke noen kaffeholder på mitt styre vertfall :knegg

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Orion »

Godt med en kaffekopp på morgenen, så litt derfor jeg lurer. En av de små gledene i livet ;-) Vil gjerne fortsette med det på MC-tur.

Koppholder på styret derimot.. Hehe. Ser nytteverdien, men blir tvilsomt montert :-P


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Godt med en kaffekopp på morgenen, så litt derfor jeg lurer. En av de små gledene i livet ;-) Vil gjerne fortsette med det på MC-tur.

Koppholder på styret derimot.. Hehe. Ser nytteverdien, men blir tvilsomt montert :-P


Sent from my iPod touch using Tapatalk
De fleste overnattingssteder kan nok skaffe frem litt kaffe på morgenkvisten tror jeg. Ligger du i telt så må du jo ta med deg primus og kokekaffe etc. Når du våkner i teltet kl. 08:00 om morgenen så er du nok uansett ikke innenfor gangavstand til en bensinstasjon og når du først må ut å kjøre så blir det jo det samme om man kjøper en kopp kaffe eller om man fyller opp Statoil koppen.

Så hvis det blir trangt hos meg, så kan jeg uten problemer avse denne Statoil koppen. Kaffe får man tak i uansett :thumleft

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av detvarvondtdet »

Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Bjerknez »

detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...

Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Orion »

Hendig koppholder! Trodde ikke de kom med så genial klipsløsning ;-)

Du har nok rett i det Bjerknez. Blir gjerne primus og kokekaffe det går mest i, ettersom man sjeldent befinner seg i nærheten av en bensinstasjon når man våkner.

Og hjelmen tenkte jeg faktisk ikke på. Haha. Har stort sett kun kjørt sykkel i Thailand, og der kjører de enten med halvhjelm (type sykkelhjelm) eller uten.

Foreløpig står jeg 60/40 i favør ikke å kjøpe kaffeavtale, ettersom jeg ikke har bil for øyeblikket.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av ojda »

Orion skrev:Hendig koppholder! Trodde ikke de kom med så genial klipsløsning ;-)

Du har nok rett i det Bjerknez. Blir gjerne primus og kokekaffe det går mest i, ettersom man sjeldent befinner seg i nærheten av en bensinstasjon når man våkner.

Og hjelmen tenkte jeg faktisk ikke på. Haha. Har stort sett kun kjørt sykkel i Thailand, og der kjører de enten med halvhjelm (type sykkelhjelm) eller uten.

Foreløpig står jeg 60/40 i favør ikke å kjøpe kaffeavtale, ettersom jeg ikke har bil for øyeblikket.


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Kjenner da jammen en som har akurat sånn koppholder jeg :-k
Tror han er veldig fornøyd, både Statoilkopp og Is-te på flaske i den om sommer`n :thumleft :thumleft

Drikker greit fra flaske under fart, men kaffen får vente til stoppene :-)å

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 3ed8da.jpg[/img]

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 2c5fcf.jpg[/img]
Sist redigert av ojda den 15 jan 2015, 13:38, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...

Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...

Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.
Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller være :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...

Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.
Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller være :thumleft
Ivrige bikere stopper da ikke for småting :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av Orion »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg. :mk


http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...

Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.
Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller være :thumleft
Ivrige bikere stopper da ikke for småting :lol
Er gjerne de som kjører med camelback og, for å slippe stoppe når en blir tørst ;-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kaffeavtale 2015

Legg inn av ojda »

Om vi ser bort ifra kaffen, men snakker drikke generelt. Er det faktisk langt ifra dumt å ha tilgang på det under kjøring.
Med en mc-dress i varmen, svetter man faktisk en hel del. Å den vesken bør erstattes.
Små klunker hyppig er langt å foretrekke framfor å slukke tørsten med store mengder ved skjeldene stopp.
Da rennerdet bare tvers igjennom å gjør liten nytte, bortsett fra å gi deg flere "pissestopp".

Ække så dumt med tillgang serru :thumleft

Lag en "Mc-skrukork" som du stikker hull i, å tre en tynn sugeslange igjennom.
Så går det flott å drikke med den tetteste helhjelm.

Selv bruker jeg åpne/lukkekork som på nederste bildet. Fungerer fint til flaska er 2/3. dels tom :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar