Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av jhn »

Legg merke til at dette ikke er en invitasjon til noe som helst ... jeg bare lurer på hva som er problemet om det hadde vært det.
Er det hvem som inviterer ... eller hvem som inviteres, som er det avgjørende?
Har det betydning om det er innkommende eller utgående invitasjoner?
Finnes det et forbud her inne mot å invitere andre forums medlemmer hit?
Jeg synes det er greit at man ser en viss logikk i div regler, og en konsekvent praktisering av de samme reglene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37957
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av AJ »

Du legger inn en premiss i overskriften som ikke stemmer, hverken i forhold til tråden du åpenbart har i tankene og tidligere tråder her på MCsiden.no.
I denne tråden - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=242159#p242159" onclick="window.open(this.href);return false; – var ikke stengingen begrunnet i trådstarters linking til en tråd på annet forum.
Stengingen ble gjort fordi postingen i tråden begynte å skli over i en provoserende form som vi ikke så noen hensikt skulle få utvikle seg videre.
Ellers er det å kommentere at det ikke virket å være særlig interesse for tråden det ble "invitert" til...
Tror vel kanskje heller ikke at trådtittelen "Er du klar for å løfte deg et nivå fra dette kakeforumet?" ble oppfattet som noen spesielt god invitasjon av en del her på MCsiden.no...

At noen påtar seg oppgaven med å løpe trådstarters ærend her på MCsiden og på dette andre forumet med et innhold jeg ikke kommer til å kommentere, får bli deres sak.
Joda; jeg fulgte "invitasjonen" og har jevnlig vært inne og sjekket.
Registrerer også at det ser ut til å være størst aktivitet på det andre forumet, når noen der inne synes ting som skjer på MCsiden.no er noe av det mest "fornuftige" de kan bruke forumet til...

Men for all del, den stengte tråden med link til det andre forumet ligger åpent ute på MCsiden fortsatt, den. Så hvem som helst kan klikke seg inn og sjekke og selvfølgelig opprette en brukerkonto om de ønsker det.
Fantastisk flott at vi har frie forumvalg her i landet fortsatt :hallo ;-) .

Når alt dette er nevnt så skal det også nevnes at vi til enhver tid gjør vurderinger av poster med linker til andre sider. Spam er uønsket på MCsiden.no. Og det er MCsidens moderatorteam som sitter med definisjonsmakten i så måte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av evike »

Jeg har invitert til både Gryte, kake, kaffe, turer, t.o.m. overnatting :prf

Mange som godtok det ! hehe
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37957
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av AJ »

evike skrev:Jeg har invitert til både Gryte, kake, kaffe, turer, t.o.m. overnatting :prf

Mange som godtok det ! hehe
:knegg Good one :thumleft .

Og du er visst ikke alene om å invitere heller. Mange her inne som har gjort det og som ganske sikkert kommer til å fortsette med det :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Oh-den du veit..
Innlegg: 34
Registrert: 26 nov 2010, 19:44
Motorsykkelen din: Spiller ingen rolle bare den er gammal..
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Oh-den du veit.. »

evike skrev:Jeg har invitert til både Gryte, kake, kaffe, turer, t.o.m. overnatting :prf

Mange som godtok det ! hehe
Er en tjukkas i en annen tråd her en plass som ville satt pris på en sånn invitt,skulle jeg tro :redface

Synes ellers at forumledelsen viste skikkelig ansvar i den tråden AJ henviser til,fikk stengt den før folk begynte å bli skikkelig ekle med hverandre :thumleft
-------------------------------------------------------------

IKKE KLIKK HER!!!! http://ikkebike.norwegianforum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37957
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av AJ »

Oh-den du veit.. skrev:
evike skrev:Jeg har invitert til både Gryte, kake, kaffe, turer, t.o.m. overnatting :prf

Mange som godtok det ! hehe
Synes ellers at forumledelsen viste skikkelig ansvar i den tråden AJ henviser til,fikk stengt den før folk begynte å bli skikkelig ekle med hverandre :thumleft
Så bra at du synes det, da...

:roll

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:Du legger inn en premiss i overskriften som ikke stemmer, hverken i forhold til tråden du åpenbart har i tankene og tidligere tråder her på MCsiden.no.
I denne tråden - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=242159#p242159" onclick="window.open(this.href);return false; – var ikke stengingen begrunnet i trådstarters linking til en tråd på annet forum.
Stengingen ble gjort fordi postingen i tråden begynte å skli over i en provoserende form som vi ikke så noen hensikt skulle få utvikle seg videre.


At noen påtar seg oppgaven med å løpe trådstarters ærend her på MCsiden og på dette andre forumet med et innhold jeg ikke kommer til å kommentere, får bli deres sak.
Joda; jeg fulgte "invitasjonen" og har jevnlig vært inne og sjekket.
Registrerer også at det ser ut til å være størst aktivitet på det andre forumet, når noen der inne synes ting som skjer på MCsiden.no er noe av det mest "fornuftige" de kan bruke forumet til...
Da har jeg nok misforstått :sorry ... men det kan jo komme av ditt innlegg i den stengte tråden.
"Tråden stenges." sier du.
"Det samme skjer om det startes nye tråder med variasjoner over samme tema"

Jeg vet ikke om det er meg du mener som løper trådstarters ærend ... i så fall tar du feil.
Jeg løper ikke noens ærend, jeg spør på vegne av meg selv.
Om jeg har noen særtrekk overhodet, så er det vel at jeg sier det jeg mener ... ikke hva andre forventer, ønsker eller mener.
Det du sier om fornuft ... :scratch ... for meg ser det ikke ut til å være veldig skjev fordeling av fornuften i mellom de enkelte forum.
Men jeg kan jo feil, jeg er visst blandt de få som gjør det. :redface Kanskje det er sånn at de fornuftige har samlet seg her, og de ufornuftige på det andre forumet.
:vs

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6987
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Jompa »

Veldig mange som har lest tråden, forbausende få som har uttrykt moen mening om emnet.
Det er mulig at de fleste enten ikke vil mene noe som helst, eller at de aller fleste er enig med forumledelsen ?

På de 4 årene jeg har vært medlem av forumet tør jeg påstå at takhøyden har blitt betydelig lavere.
Tråder stenges mye raskere enn før, enten det nå er snakk om 1%ere, språkbruk, utestengelser og sikkert etpar andre grunner til å stenge en tråd.
Kom ikke på flere årsaker akkurat nå.

Skal ikke være budbærer for andres meninger, men humret godt for meg selv da "kakeforum" ble nevnt.
Med et skjevt sideblikk til BAN kan vel slagordet for dette forumet være: " Forumet der det er lov å kalle en spade for en kakespade"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37957
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av AJ »

Mulig jeg regnet feil i full fart da jeg sånn for moro skyld sjekket hvor mange poster Jompa har skrevet her på MCsiden.no siden han registerte seg som bruker på forumet "hvor det er lov å kalle en spade for en spade" den 8.1.2015. Tallet er 20 og ingen handler om kaker, så vidt jeg kan se... :-k .
I samme periode har han skrevet èn post på "spade for spade" forumet - med takhøyde så det holder...

Hvordan jeg vet at han har registrert en brukerkonto på det andre forumet? Jo det så jeg fort da jeg fulgte "invitasjonen" i den tråden vi valgte å stenge. Stengt, men uten at linken er fjernet. Kanskje vi burde gjøre det, sånn at vi virkelig kan leve opp til den "betydelig lavere takhøyden" her inne...

:mk
Jompa skrev:Veldig mange som har lest tråden, forbausende få som har uttrykt moen mening om emnet.
Det er mulig at de fleste enten ikke vil mene noe som helst, eller at de aller fleste er enig med forumledelsen ?

På de 4 årene jeg har vært medlem av forumet tør jeg påstå at takhøyden har blitt betydelig lavere.
Tråder stenges mye raskere enn før, enten det nå er snakk om 1%ere, språkbruk, utestengelser og sikkert etpar andre grunner til å stenge en tråd.
Kom ikke på flere årsaker akkurat nå.

Skal ikke være budbærer for andres meninger, men humret godt for meg selv da "kakeforum" ble nevnt.
Med et skjevt sideblikk til BAN kan vel slagordet for dette forumet være: " Forumet der det er lov å kalle en spade for en kakespade"
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Orion »

Jompa skrev:Veldig mange som har lest tråden, forbausende få som har uttrykt moen mening om emnet.
Det er mulig at de fleste enten ikke vil mene noe som helst, eller at de aller fleste er enig med forumledelsen ?

På de 4 årene jeg har vært medlem av forumet tør jeg påstå at takhøyden har blitt betydelig lavere.
Tråder stenges mye raskere enn før, enten det nå er snakk om 1%ere, språkbruk, utestengelser og sikkert etpar andre grunner til å stenge en tråd.
Kom ikke på flere årsaker akkurat nå.

Skal ikke være budbærer for andres meninger, men humret godt for meg selv da "kakeforum" ble nevnt.
Med et skjevt sideblikk til BAN kan vel slagordet for dette forumet være: " Forumet der det er lov å kalle en spade for en kakespade"
Siden jeg anser innlegget ditt som en oppfordring til å uttrykke sine meninger.

Kan kun snakke for meg selv, men jeg har ingen interesse av å krangle om småting. Grunnen til at jeg er på forumet, er for å diskutere og lese MC-relaterte saker. Vokse som sjåfør og medmenneske. Hvorvidt folk vil være på ett forum kontra et annet bryr meg katta. Skal jeg være ærlig synes jeg det er smålig og i det hele tatt ta opp temaet.

Hvor viktig er denne saken i internasjonal sammenheng? Kunne det vært verre? Er det noen i verden som med glede ville byttet sine problemer med deres? Case closed.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Kawagutten »

Jompa skrev:Veldig mange som har lest tråden, forbausende få som har uttrykt moen mening om emnet.
Det er mulig at de fleste enten ikke vil mene noe som helst, eller at de aller fleste er enig med forumledelsen ?

På de 4 årene jeg har vært medlem av forumet tør jeg påstå at takhøyden har blitt betydelig lavere.
Tråder stenges mye raskere enn før, enten det nå er snakk om 1%ere, språkbruk, utestengelser og sikkert etpar andre grunner til å stenge en tråd.
Kom ikke på flere årsaker akkurat nå.

Skal ikke være budbærer for andres meninger, men humret godt for meg selv da "kakeforum" ble nevnt.
Med et skjevt sideblikk til BAN kan vel slagordet for dette forumet være: " Forumet der det er lov å kalle en spade for en kakespade"
Jeg tror fleste parten ikke er så ivrig på heftige diskusjoner/krangel og er enige med forumledelsen. Istedet for å krangle er det bedre å finne på andre stunt hvis forumet blir for kjedelig. Og de som liker å diskutere heftig eller krangle så er jo BAN der og da kan en vel bare besøke det forumet.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Bjerknez »

Selv prøver jeg hele tiden å unngå konfrontasjoner og diskusjoner. Synes det er mye bedre sånn...

Jompa er en balle! :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av Flanker »

For min egen del er jeg her fordi jeg vil være her. Har tittet innom det andre forumet også, men har ikke opprettet noen bruker der og har heller ikke noen planer om å gjøre det pr. i dag. MCsiden møter i større grad mine preferanser.

Folk får være der de vil være, innenfor de spillereglene hvert enkelt forum setter. At man valgte å stenge den nevnte tråden har jeg ingenting å utsette på, og det ville jeg ikke hatt om den forble åpen heller.

Jeg gir rett og slett blanke i denne "konflikten"...

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hvorfor godtas ikke

Legg inn av poulet_cavalier »

Flanker skrev:For min egen del er jeg her fordi jeg vil være her. Har tittet innom det andre forumet også, men har ikke opprettet noen bruker der og har heller ikke noen planer om å gjøre det pr. i dag. MCsiden møter i større grad mine preferanser.

Folk får være der de vil være, innenfor de spillereglene hvert enkelt forum setter. At man valgte å stenge den nevnte tråden har jeg ingenting å utsette på, og det ville jeg ikke hatt om den forble åpen heller.

Jeg gir rett og slett blanke i denne "konflikten"...
Stort sett enig men jeg kjenner at de stadige forsøkene på sosial manipulering fra "det andre" forumet irriterer. At noen faktisk har latt seg påvirke irriterer meg enda mer.

Takhøyden på mcsiden.no er stor nok i godt monn etter min mening.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hvorfor godtas ikke "invitasjoner"?

Legg inn av cevillan »

Jompa skrev:Veldig mange som har lest tråden, forbausende få som har uttrykt moen mening om emnet.
Det er mulig at de fleste enten ikke vil mene noe som helst, eller at de aller fleste er enig med forumledelsen ?

På de 4 årene jeg har vært medlem av forumet tør jeg påstå at takhøyden har blitt betydelig lavere.
Tråder stenges mye raskere enn før, enten det nå er snakk om 1%ere, språkbruk, utestengelser og sikkert etpar andre grunner til å stenge en tråd.
Kom ikke på flere årsaker akkurat nå.

Skal ikke være budbærer for andres meninger, men humret godt for meg selv da "kakeforum" ble nevnt.
Med et skjevt sideblikk til BAN kan vel slagordet for dette forumet være: " Forumet der det er lov å kalle en spade for en kakespade"
Når jeg for et års tid siden startet med å tråle MC-forum var det påfallende hvor lite aktivitet det var på de ulike norske forumene. Bike er helt dødt og BAN har en merkelig bitter stemning med et tydelig mindreverdighetskompleks etter en strid med dette forumet som jeg ikke har giddet å sette meg inn i. Da var det MCsiden som gjenstod.

Når det er sagt, er jeg helt enig med Jompa om at takhøyden her inne er for lav og at forumet i stor grad preges av væroppdateringer og koseprat med undertoner av man-love. Da blir ikke forumet spesielt spennende for meg. Men jeg unngår bare dette. Problem solved. Diskusjonene på BAN har større takhøyde, men har likhetstrekk med de mørkere avkroker av internett og derfor ikke et sted jeg ønsker å frekventere.

Jeg driter fullstendig i den "forum-krigen" som foregår, men fellestrekk for administratorer og moderatorer er at alle overvurderer sin egen rolle. Det er medlemmene som skaper et interessant forum. Det klarer medlemmene på dette forumet bedre enn "konkurrerende" forum. Så enkelt tror jeg det er. Folk bryr seg ikke denne feiden mellom BAN og MCsiden. Derfor tror jeg få kommenterer (før Jompa ba om det).

Og "invitasjoner" som starter med fornærmelser er sjelden en god ide.

Svar