Noen med Ducati Diavel her?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Crinos »

Til torsdag tar jeg høyst sannsynlig turen innom Løvås Motor for å se på en Ducati Diavel. Harley'n må kanskje vike for sin italienske motpart.

Men i den grad så hadde det vert kjekt med noen innput av andre Diavel eiere på hva jeg bør se etter (ny som brukt).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37970
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av AJ »

Hey!
Spennende ting på gang, skjønner jeg :D .

Har ingen peiling på Ducati, men kan vel si noe om det å eie italiensk sykkel. Slett ikke det verste man kan gjøre, det ;-). Sjansen er stor for at man får mye hyggelig oppmerksomhet.
Også ikke minst dette med at sykler fra støvellandet har mer karakter enn mye annet :thumleft .
Men dette vet du jo allerede, selvfølgelig... :P :p
Crinos skrev:Til torsdag tar jeg høyst sannsynlig turen innom Løvås Motor for å se på en Ducati Diavel. Harley'n må kanskje vike for sin italienske motpart.

Men i den grad så hadde det vert kjekt med noen innput av andre Diavel eiere på hva jeg bør se etter (ny som brukt).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mordor
Innlegg: 37
Registrert: 15 apr 2014, 15:13
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av mordor »

Du kan alltid gå inn på facebook gruppen til desmodromene (ducati klubben i norge) og spørre der. Har møtt en del med diavel og alle har virket veldig fornøyde med den. Ellers kan du se på

http://www.diavel-forum.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ducati.ms" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaKjetil

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av KawaKjetil »

Har vurdert den selv. På fb forumet får du svar "som du roper i skogen" :knegg
Jeg leste meg opp på http://www.diavel-forum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er skrevet mye om plusser og minuser der.
Hadde den på en times prøvetur ifjor på vei hjem fra Rudskogen. Må si jeg ble mektig imponert! Hadde det vært en Ducati forhandler i nærheten her jeg bor, så hadde jeg garantert kjøpt en :prop:

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Crinos »

Bergen skrev:Har vurdert den selv. På fb forumet får du svar "som du roper i skogen" :knegg
Jeg leste meg opp på http://www.diavel-forum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er skrevet mye om plusser og minuser der.
Hadde den på en times prøvetur ifjor på vei hjem fra Rudskogen. Må si jeg ble mektig imponert! Hadde det vært en Ducati forhandler i nærheten her jeg bor, så hadde jeg garantert kjøpt en :prop:
Ja, jeg har så vidt tangert det forumet, men aldri fått satt meg ned for å lese skikkelig. Men da vet jeg at jeg ikke er helt på bærtur med å lese der.

Jeg har ikke sett en Diavel live enda, og har blitt fortalt av alle jeg kjenner at sykkelen er ENDA råer/finer live enn hva bilder klarer å portrettere den som.

Og ja, på FB så får man rimelig mange... hva skal enn si.. usakelige svar. En av fordelene med forum fremfor et "supermedia" som FB. :thumleft

Nå håper jeg bare at trafikken i omkjøringen blir for mye køkjøring. Da kan det være at befaring av en Diavel for vente litt på seg. Men... Vi får nå se.
Har hatt en forkjærlighet for Ducati i mange år, og har ved flere anledninge vert "this close" i fra å handle meg en Monster. Men siden Diavel'n kom i 2011 så har jeg vert solgt. Det var sykkelen i mitt hjerte, linjer og form er akkurat slik jeg ønsker og da skadet det heller ikke at visjon er matet med en meget spenstig kraftpakke (til en cruiser, ehem... power-cruiser sykkel å være).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

KawaKjetil

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av KawaKjetil »

På fb forumet var ALLE kun positiv naturlig nok :D
Der er det jo kun entusiaster som ikke ville skrevet et negativt ord om Ducati - hehe

Men på Diavel forumet var det mer reflekterte og reelle tilbakemeldinger.
Og helt enig, den er rå! Ta en prøvetur så er du solgt. Spesielt om du har Løvaas i nærområdet.
Sykkelen er en ulv i fåreskinn.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Andreas »

Lekker sykkel med mange stilige og igjenomtenkte detaljer. Av de nye Ducatiene, så synes jeg disse (spesielt carbon-utgaven) er den med best finish, passform på deler og kvalitetsfølelse. Brutalt drag og god sittestilling. Med den massive tanken forran deg, så føler man at man virkelig sitter på en muskelbunt! Litt stiv fjæring synes jeg, alt er jo justerbart, så mulig det går å fikse på. Ved bruktkjøp, sjekk opp at alle oppgraderinger/bulletiner er utført og selfølgelig vedlikehold og alt det der.

Løp å kjøp :prop:

Jeg synes faceliften som kom i fjor er penest :thumleft

[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... gejpg1.jpg[/img]

[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... gejpg2.jpg[/img]
Sist redigert av Andreas den 03 feb 2015, 23:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Flanker »

Går an å svinge innom Smia MCs minimesse 7. juni... Løvaas kommer, og de pleier bl.a. å ha med seg en Diavel for prøvekjøring. HD kommer også i år, for de som liker den slags, og det jobbes med ytterligere en forhandler...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av mortenolb »

Nå aner jeg ikke hva du mener med trafikk i omkjøring og kø, men hvis du sikter til brua som knakk og se på diavel hos Løvaas så kommer du deg dit (faktisk enklest) uten å kjøre den skiltede omkjøringa, og om du havner i kø pp den veien er det bare snakk om noen hundre meter.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Crinos »

Jeg ble først forelsket i Diavel Carbon S, men jo mer jeg ser på en Dark, så frister den også mer og mer. Jeg har en forkjærlighet for sort, og kler meg KUN i sort, bilen er sort, og da hadde det vert matchende med en sort motorsykkel også. (Som forøvrig HD'n min er til utstrekt grad).

Det var brua jeg tenkte på ja, men ser ut som vi har funnet en fin omkjøringsvei som ikke E18 er rutet via. Uansett, må vi avvente å se hvor lang tid vi bruker i bilbutikken, og vi ønsker å komme hjem til sjelelig tid.
Denne turen innom Løvås blir primært kun for å sitte på en, for å se om knærne mine tåler sittestillingen. (Er jo vandt til "reke-stuk", altså, armer og bein fremoverlent, og har hatt en heftig kneeskade en gang i tiden).

Synes også helt klart at 2015 modellen har en fin forbedring i både utseenede og ikke minst så har dem "twin-sparket" motoren, som har fått veldig positiv tilbakemeldinger fra de som har gjørt pre/post modell. Men om jeg er villig til å betale 40-50k ekstra for det, vet jeg ikke enda.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Haymaker »

Crinos skrev:Jeg ble først forelsket i Diavel Carbon S, men jo mer jeg ser på en Dark, så frister den også mer og mer. Jeg har en forkjærlighet for sort, og kler meg KUN i sort, bilen er sort, og da hadde det vert matchende med en sort motorsykkel også. (Som forøvrig HD'n min er til utstrekt grad).

Det var brua jeg tenkte på ja, men ser ut som vi har funnet en fin omkjøringsvei som ikke E18 er rutet via. Uansett, må vi avvente å se hvor lang tid vi bruker i bilbutikken, og vi ønsker å komme hjem til sjelelig tid.
Denne turen innom Løvås blir primært kun for å sitte på en, for å se om knærne mine tåler sittestillingen. (Er jo vandt til "reke-stuk", altså, armer og bein fremoverlent, og har hatt en heftig kneeskade en gang i tiden).

Synes også helt klart at 2015 modellen har en fin forbedring i både utseenede og ikke minst så har dem "twin-sparket" motoren, som har fått veldig positiv tilbakemeldinger fra de som har gjørt pre/post modell. Men om jeg er villig til å betale 40-50k ekstra for det, vet jeg ikke enda.
Hvordan farge har sjelen? :scratch

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Crinos »

Haymaker skrev:
Crinos skrev:Jeg ble først forelsket i Diavel Carbon S, men jo mer jeg ser på en Dark, så frister den også mer og mer. Jeg har en forkjærlighet for sort, og kler meg KUN i sort, bilen er sort, og da hadde det vert matchende med en sort motorsykkel også. (Som forøvrig HD'n min er til utstrekt grad).

Det var brua jeg tenkte på ja, men ser ut som vi har funnet en fin omkjøringsvei som ikke E18 er rutet via. Uansett, må vi avvente å se hvor lang tid vi bruker i bilbutikken, og vi ønsker å komme hjem til sjelelig tid.
Denne turen innom Løvås blir primært kun for å sitte på en, for å se om knærne mine tåler sittestillingen. (Er jo vandt til "reke-stuk", altså, armer og bein fremoverlent, og har hatt en heftig kneeskade en gang i tiden).

Synes også helt klart at 2015 modellen har en fin forbedring i både utseenede og ikke minst så har dem "twin-sparket" motoren, som har fått veldig positiv tilbakemeldinger fra de som har gjørt pre/post modell. Men om jeg er villig til å betale 40-50k ekstra for det, vet jeg ikke enda.
Hvordan farge har sjelen? :scratch
Min mor påstår jeg er en engel, men er bekymret for de sorte vingene. :twisted
Håper den ikke er så alt for dyster dog, har etter hvert blitt mye snillere enn hva jeg pleide å være. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Crinos »

Da var biken jeg skulle inn å se på solgt rett forran nesa på meg. Jaja, jeg meldte ikke akkurat min interesse til Løvås så mitt eget problem.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=54491323" onclick="window.open(this.href);return false;

Men blir nok en tur innom dem uansett. De har en Carbon S også til salgs, dog gått lengre og en eldre årgang.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=54491338" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Bjerknez »

Dievel'en ligger vel i samme kategori som Harley V-Rod vel?
Har for meg at dem to befinner seg i samme kategori...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Noen med Ducati Diavel her?

Legg inn av Andreas »

Crinos skrev:Da var biken jeg skulle inn å se på solgt rett forran nesa på meg. Jaja, jeg meldte ikke akkurat min interesse til Løvås så mitt eget problem.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=54491323" onclick="window.open(this.href);return false;

Men blir nok en tur innom dem uansett. De har en Carbon S også til salgs, dog gått lengre og en eldre årgang.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=54491338" onclick="window.open(this.href);return false;
Godt utstyrt den siste der da!

Svar