startern lever sitt eget liv, starter av seg selv

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
bjornali
Innlegg: 2
Registrert: 12 feb 2015, 07:02
Motorsykkelen din: yamaha ybr

startern lever sitt eget liv, starter av seg selv

Legg inn av bjornali »

Bokstavelig talt, starteren kan begynne å gå rundt selv om nøkkelen ikke står i, den kan også slå inn mens jdg kjører, skal jo være en sperre for begge disse to tingene, den vil ikke tenne når nøkkelen er tatt ut, men startreleet tok jo fyr en gang, så byttet, hjalp bare i en liten periode. Jeg kan skru men har ikke gjort noe med denne, er en yamaha ybr 2007 overligger, noen som har noen tips?
Har fått høre det kan være rust i ledningen til bryteren så de går på av seg selv, men fortsatt rart den går over denne sperra.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: startern lever sitt eget liv, starter av seg selv

Legg inn av Crinos »

Nå kjenner jeg ikke til det elektriske på din sykkel, men det er nok ikke så uvanlig at selve starteren henter strøm direkte fra batteriet uten noen som helst brudd.
MEN. Rett fremfor starteren sitter starter innslaget (en solenoid) og denne får styrestrøm fra et sted. Når den får strøm, går starteren.

Om innslaget er dårlig, kan du få slike hendelser.

Jeg haddde mottsatt problem på min, innslaget var friskt og fint, men styrestrømmen som åpnet solenoiden når jeg trykket inn startknappen var ikke god nok, og dermed fikk startmotoren bare "halv effekt".
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

bjornali
Innlegg: 2
Registrert: 12 feb 2015, 07:02
Motorsykkelen din: yamaha ybr

Re: startern lever sitt eget liv, starter av seg selv

Legg inn av bjornali »

Ja skal ta av tenninga for der går strømmen har jeg hørt, det er nok brud der for var perioder hvor den ikke funka i det hele tatt

Svar