Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av cevillan »

Snikendeugle skrev: Crash bars
Akrapovic Slip-on
Justerbare for- og bakdemper
Gjennomsiktig Lokk på luftfilterboksen
Oransje Triple clamp (styrekrone)
Duke 690 R styret (sort). Tror også denne er bittelitt annen fasong enn standard.
Jeg mener å huske at frambremsene også er av en annen, dyrere Brembo type. Master cylinder for frambrems vet jeg er forskjellig på de to syklene.
R-Style footpegs
Pillion Seat cover
Powerparts Ergo Seat

Det er det jeg kommer på i farta... :)
Og mini-blinklys :thumleft

Gratulerer med bra sykkel. Stilig med oransje felger som vel er nytt på 2015-modellen. Det ser også ut som det er nye crash bars (eller kanskje bare en litt rar vinkel på bildet)?

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

norse900 skrev:Gratulerer :thumleft
cevillan skrev:
Snikendeugle skrev: Crash bars
Akrapovic Slip-on
Justerbare for- og bakdemper
Gjennomsiktig Lokk på luftfilterboksen
Oransje Triple clamp (styrekrone)
Duke 690 R styret (sort). Tror også denne er bittelitt annen fasong enn standard.
Jeg mener å huske at frambremsene også er av en annen, dyrere Brembo type. Master cylinder for frambrems vet jeg er forskjellig på de to syklene.
R-Style footpegs
Pillion Seat cover
Powerparts Ergo Seat

Det er det jeg kommer på i farta... :)
Og mini-blinklys :thumleft

Gratulerer med bra sykkel. Stilig med oransje felger som vel er nytt på 2015-modellen. Det ser også ut som det er nye crash bars (eller kanskje bare en litt rar vinkel på bildet)?
Tusen takk :thumleft Jepp, likte også veldig godt felgene. Crash bars er jeg litt usikker på. :)

Nå har jeg gått på KTM sine sider og begynt å sjekke powerparts..Kjenner allerede at dette kan bli en veldig dyr sykkel i lengden :lol

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Da var sykkelen godt plassert i kjelleren for mitt og sertifikatets eget beste 8-) Skal bestille kort skiltholder, men ser at denne ikke passer i lag med feste for sidevesker. Er det noen som har prøvd dette ut før, eventuelt kjøpe et annet skiltoppheng enn originalt?
Bilde

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av cevillan »

PP sin egen skiltholder er ikke kompatibel men passasjerhåndtak. Ikke er den særlig tidy heller. Jeg har den på nå, men har skiltholderen fra R&G liggende som jeg ikke har fått montert enda. Den er mye mindre enn PP sin og ser langt bedre ut. Dette er vel også den eneste der passasjerhåndtakene passer. Snikendeugle har denne montert. Ellers så finnes et alternativ fra Evotech.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

cevillan skrev:PP sin egen skiltholder er ikke kompatibel men passasjerhåndtak. Ikke er den særlig tidy heller. Jeg har den på nå, men har skiltholderen fra R&G liggende som jeg ikke har fått montert enda. Den er mye mindre enn PP sin og ser langt bedre ut. Dette er vel også den eneste der passasjerhåndtakene passer. Snikendeugle har denne montert. Ellers så finnes et alternativ fra Evotech.
Bestiller meg denne, men jeg har jo mindre blinklys bak mtp at det er R versjonen jeg har. Vet du om det er mulig å bytte ut disse, kan du eventuelt sjekke? :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Første kjøretime på tirsdag kl 18:00 :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:
cevillan skrev:PP sin egen skiltholder er ikke kompatibel men passasjerhåndtak. Ikke er den særlig tidy heller. Jeg har den på nå, men har skiltholderen fra R&G liggende som jeg ikke har fått montert enda. Den er mye mindre enn PP sin og ser langt bedre ut. Dette er vel også den eneste der passasjerhåndtakene passer. Snikendeugle har denne montert. Ellers så finnes et alternativ fra Evotech.
Bestiller meg denne, men jeg har jo mindre blinklys bak mtp at det er R versjonen jeg har. Vet du om det er mulig å bytte ut disse, kan du eventuelt sjekke? :)
Blinklysfestene skal være ganske likt.
Tidy tail og sidevesker _kan_ bli et ørelite problem for blinkerne, men siden du har mindre blinkere tror jeg det går fint.

Når det gjelder sidevesker så kan jeg ihvertfall anbefale SW-Motech sine BLAZE bagger for Duken
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:
Trondgv skrev:
cevillan skrev:PP sin egen skiltholder er ikke kompatibel men passasjerhåndtak. Ikke er den særlig tidy heller. Jeg har den på nå, men har skiltholderen fra R&G liggende som jeg ikke har fått montert enda. Den er mye mindre enn PP sin og ser langt bedre ut. Dette er vel også den eneste der passasjerhåndtakene passer. Snikendeugle har denne montert. Ellers så finnes et alternativ fra Evotech.
Bestiller meg denne, men jeg har jo mindre blinklys bak mtp at det er R versjonen jeg har. Vet du om det er mulig å bytte ut disse, kan du eventuelt sjekke? :)
Blinklysfestene skal være ganske likt.
Tidy tail og sidevesker _kan_ bli et ørelite problem for blinkerne, men siden du har mindre blinkere tror jeg det går fint.

Når det gjelder sidevesker så kan jeg ihvertfall anbefale SW-Motech sine BLAZE bagger for Duken
Flott, da er Tidy tail snart på vei i posten :thumleft Sidevesker får komme litt senere da lommaboka ikke er helt enig i å bruke så veldig mye mer penger denne måneden :redface

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Da var første kjøretime over. Lettere enn forventet å kjøre sykkel :yeyeye Har jo såvidt kjørt før, så det var veldig gøy å daffe rundt, selv om det ikke var noe fortere enn 60 :) Fikk VELDIG mye skryt av kjørelærer som sa det var utrolig bra til å ha kjørt så lite, med tanke på at jeg var så rolig og fikk det bra til :prop: Uansett så er neste kjøretime på mandag igjen, og kjørelærer regnet med at oppkjøringer startet i månedskifte til Mai :thumleft :thumleft

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Olden »

Det er deilig å få unna den første kjøretimen! ;-) Og oppkjøring allerede ved månedskiftet til Mai er jo helmaks. :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Olden skrev:Det er deilig å få unna den første kjøretimen! ;-) Og oppkjøring allerede ved månedskiftet til Mai er jo helmaks. :thumleft
Jepp, det var herlig å komme i gang :) satser på at lappen er i boks før 17 mai 8-)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Vurderer å gå til innkjøp av intercom etter at jeg har fått lappen. Noen som har gode erfaringer med dette; http://www.mcbutikken.com/mc-utstyr/blu ... ion=568537" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller kan anbefale noe i samme prisklasse?

Brukeravatar
lamoi
Innlegg: 106
Registrert: 07 mai 2013, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R (2014)

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av lamoi »

Ikke noen spesifikk erfaring med denne, men et generellt tips: hvis du skal kjøre sammen med andre kan du sjekke hva slags intercom de har, ikke alle typer kan snakke sammen.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Flanker »

Kjøp Sena, de kan pares opp med det meste fra andre produsenter også!

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Takker for tips :yeyeye

Var på andre kjøretime i går, og da ble det noe bykjøring som var på planen, på lørdag blir det banekjøring :prop:
Har ikke starta sykkelen nå på en stund, så tror jeg skal klare å holde meg borte fra den til lappen er i boks :redface Men selvsagt så har det vært veldig fint vær i det siste og da er det kjedelig å vente.

Bilde

Svar