Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av LordShaft »

Du trenger ikke være ærlig :redface Dette så veldig bra ut. Trenger ikke være redd for tanken med de beskyttelsene her :prf

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

LordShaft skrev:Du trenger ikke være ærlig :redface Dette så veldig bra ut. Trenger ikke være redd for tanken med de beskyttelsene her :prf
:thumleft


Hmm, Norge i et nøtteskall? Bestilte den 15. R&G skiltoppheng, ble sendt av gårde den 17. og den 18 var det i Oslo, og ligger fortsatt der den dag i dag :redface

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Da ser det ut som det nærmer seg oppkjøring, fikk denne meldingen av kjørelærer i går :)

"Hallo. Melder deg opp så snart jeg får tilgjengelige Førerprøver.
Ha en fin helg
Mvh Hesseberg trafikkskole"

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Trondgv skrev:Da ser det ut som det nærmer seg oppkjøring, fikk denne meldingen av kjørelærer i går :)

"Hallo. Melder deg opp så snart jeg får tilgjengelige Førerprøver.
Ha en fin helg
Mvh Hesseberg trafikkskole"
Eller...Snakket med han igjen i dag, det fantastiske vegvesenet skal ha et NYTT møte nå på tirsdag...

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Noen som har tips om hvilke produkter og slik jeg skal bruke til polering av sykkel? Tenker det er greit å gjøre dette før lappen er på plass egentlig. Kommer til å gjøre det for hånd, da jeg ikke er i nærheten av en detailer og vil ikke legge mye penger i utstyr. Hvordan skal jeg gjøre der det er klistermerker og div, hvordan få eksos til å skinne skikkelig?

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av Trondgv »

"Hei. Kanskje tid til utlegning for førerprøve på 28/5. Setter deg opp så snart vi kan."

Hmm..At det kan ta så lang tid, begynner å forstå hvorfor svært lite folk er fornøyde med vegvesenet..

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av Trondgv »

Elolz skrev:Kjede: Parafin er billig og greit. Jeg foretrekker å bruke fille eller myk tannbørste/pensel. Hadde slik kjedebørste før bra Biltema, men den er veldig stiv bust på og det griser veldig.

Utstyr: Jeg kjøper mye fra Kent Car Care på ebay. De har mye rimelig og bra! Mikrofiber vaskehansker og det tørkehåndkleet f.eks. Mikrofiberkluter til lakkrens/polering/voks bruker jeg Eurow, kjempekvalitet! Kjøper på ebay.

Spyling: Jeg spyler først over sykkelen med svak regndusj-stråle, ikke bruk høyttrykk!

Avfetting og felger: Prickbort eller Turtle Pre-Wash T. På felger tar jeg bare en fille med litt Pre-Wash T på og gnikker av.

Vask: Meguiar's Soft Wash, spesielt laget for å ikke ta bort voks, men samtidig veldig effektiv! Har en dæsj i vaskebøtten + litt direkte på vaskehanske. Lukter herlig! Bruker mikrofiber vaskehansker, skal gi mindre riper enn svamp.

Tørk: Når sykkelen er ferdig vasket, har jeg et stort mikrofiber håndkle med stor oppsugingsevne som jeg tørker av sykkelen med. Da blir den nærmest helt tørr. Lar den stå og lufttørke litt etterpå.

OBS: Sykkelen må være tørr før neste steg!
Lakkrens: Bruker Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner. Den får vekk skitt og urenheter fra lakken før polering, slik at du ikke bare gnir det utover og riper lakken når du skal gnikke løs med polering etterpå.

Polering: Meguiar's Deep Crystal Polish.

Voks: Her er Meguiar's sin litt svak. Så jeg kjøpte en Collinite 915 som er kjent for å være veldig langvarig og veldig god med tanke på å få vannet til å perle seg og renne av sykkelen.

Eksos: Her er WD-40 kanon. Er det litt dritt som sitter, så gnikk det vekk med Autosol. Hvis du bruker Autosol, så ville jeg tørket over med WD-40 etterpå for å få bort rester, ellers blir det et hvitt lag med Autosol på eksosen når den blir varm.
Perfekt, takker! :thumleft :thumleft

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av cevillan »

Mye bra her. Et alternativ til Meguiars produkter kan være Chemical guys fra http://www.scandicshine.no

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av Trondgv »

Takker. Fikk tatt ut sykkelen i finværet..Perfekt kjørevær, for de som har lappen.. :( men fikk da uansett vaska den, har jo fått støv på seg i kjelleren :P

Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Trondgv »

Tobben84 skrev: Veldig spent på hvilke erfaringer du gjør deg med Dane-klær. Vurderte de sterkt selv da det virker å være god kvalitet og uslåelig pris mtp gore-tex samt at det er like ved der jeg bor. Har handla litt hos mc utstyr og vært veldig fornøyd med kundeservicen der i alle fall....
So far so good. En stund siden jeg brukte dem nå, men det var på langkjøring i regnvær, og fungerte perfekt, ikke antydning til at jeg ble våt under kjøreklærne. :thumleft

Til turer senere i sommer så vil jeg helst ha lås, og vurderer å gå for KTM sin originale, men lurer på om denne er FG-Godkjent? På forsikringa kryssa jeg av for at jeg skulle bruke FG-godkjent lås, så må jo nesten gjøre det også da :-k http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/b ... &year=2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen som har erfaring med pris og hvordan denne er i bruk? Regner med en pris på 2k +-
Montering ser relativt lett ut utifra bilder

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av Trondgv »

"Du har fått time til ferdighetsprøve ved Haugesund trafikkstasjon den 16.06.2015 klokken 11:40.
Husk at det er ditt ansvar å stille med godkjent kjøretøy for ferdighetsprøve.
Avbestillingsfrist er senest nest siste virkedag før prøvedagen.
Hilsen Statens vegvesen"

Noen som melder seg frivillig til øvelseskjøring fremover? Har alt av kjøreutstyr og mulighet for intercom/telefonsamtale med headset.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, polering???

Legg inn av Trondgv »

Har høyttaler og mikrofon i hjelm, men ikke selve intercom enheten. Dårlig bilde, men det får duge
Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, oppkjøring 16 juni

Legg inn av Trondgv »

Monterte R&G Tidy Tail i går, og dette var som forventet, ganske lett. Eneste jeg reagerte på var at blinklysene ikke kom langt nok ut vis jeg ville ha 2 bolter til å feste dem i skiltbrakketen. Så da brukte jeg bare den samme som jeg monterte skiltet med. Skulle egentlig følge med bolter for montering av blinklyset, men det gjorde det altså ikke :redface Men det ble mye bedre med kort skiltoppheng, så nå kan 16. juni bare komme :yeyeye

Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, oppkjøring 16 juni

Legg inn av cosmogs »

Tail tidy er et must, helt enkelt! :thumleft
Vanvittig meningsløst og trist det EU direktivet som gjør at man monterer disse spadene originalt...
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, oppkjøring 16 juni

Legg inn av Trondgv »

cosmogs skrev:Tail tidy er et must, helt enkelt! :thumleft
Vanvittig meningsløst og trist det EU direktivet som gjør at man monterer disse spadene originalt...
Helt enig, ser forferdelig ut med det originale :prop:

Svar