Dainese vedlikehold

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dainese

Legg inn av LordShaft »

kjellv skrev: Det er nok ikke så lett med få ord å forklare deg dette. Men jeg kan prøve.
Jeg antar at du har trålet nettet en god stund for å finne denne dressen så billig som mulig. Jeg hadde nok ikke funnet den billigere jeg heller, men kanskje fått noe ekstra hvis jeg kjøpte et større antall. Det er i hvert fall helt sikkert at vi kunne ikke importert denne dressen for 7000 kroner og selge den til deg for 7000 kroner. Det hadde vært helt uinteressant for oss. Derfor ville nok du ha kjøpt den i Tyskland selv, uansett hva jeg ville ha for den.
Vi måtte nok ha forholdt oss til en Norsk importør, en kjede vi handler også andre varer fra. Dermed hadde dressen passert minst to ekstra ledd før du kunne kjøpe den i butikken hos oss. Vi hadde også kanskje kjøpt den inn i 4 forskjellige størrelser og tre fargealternativ. Vi måtte også ta høyde for at vi ikke fikk solgt mer enn 2/3 av kolleksjonen den første sesongen, og derfor ikke komme i fortjeneste på disse dressene i år. Den siste 1/3 måtte vi kanskje selge til sterkt reduserte priser neste år for å unngå tap.
Det er ikke lett for en forhandler å overleve på butikkvarer nei, det har du helt rett i.
Dette er en jo et av problemene med norske bedrifter og hvorfor de sakte kommer til å miste mer og mer utstyr pga internett salg.

Selv trålte jeg ikke nettet rundt for å finne dress. Men jeg gikk inn på en side, de fleste her inne er kjent med FC-moto.de For jeg hadde lyst på alpinestar dress, da dainese ikke kunne levere i min størrelse :sorry
Når ingen i Bergen kunne levere den dressen jeg ønsket meg, ja hva er alternativet da? Betale 12-13 for en dress som jeg ikke har lyst på. For den til 17 kan butikken ikke ta inn, men jeg kan kjøpe den på nettet for 7000. Det sier seg jo selv at det ikke blir noe handel. Jeg er veldig opptatt av å holde meg selv som god kune hos den lokale pusheren.

Jeg betaler den 1000 lappen det koster ekstra å få lagt om dekk, tar alle servicene mine der. kjøper sykkelen min der osv. Men å betale over dobbel pris for kjøreutstyr det gjør jeg bare ikke.

Jeg vurderte rukka dress i fjor. Der fikk jeg et godt tilbud, som jeg holdt på å kaste meg på. Men mange runder med meg selv bestemte jeg meg for at det blir skinn og regndress på meg. Senere samme dag, sjekket jeg priser på nettet. Der var det LANGT mindre variasjon på pris. Å helt klart noe jeg hadde kjøpt i Norge.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Dainese

Legg inn av Sopranoo »

kjellv skrev:
Sopranoo skrev:Noe av essensen av problemet er vel også i at selve produsenten, som Dainese, alpinestar etc tjener nøyaktigt like mye peng på varene uansett hvem som selger, å hvor mye avanse dem ulike tar. Her burde det blitt gjort sånn at lokale forhandlere, som faktsikt tilbyr å vise frem produktene får en rabatt, så at dem faktiskt har en sjangse å konkurrere mot netthandlerne ;)
Best rabatt får den som kjøper mest. Slik fungerer markedet.

Yes. Sånn fungerer det! Gjør som matbutikkene! Ta ut en avgift for å ha varen i hyllen! Har hvertfall fungert for dem! Eneste hanken er at dem store leverandørene som orkla etc, kjøper ut dem små! Så vi får ikke dem beste varene lenger!

En av dem største problemen med å handle på nett, er jo at man utrydder sine lokale forhandlere!
Men vi vil fortsatt ha den lokale forhandleren! Nei, blir vanlig klassisk butikkhandel for min del nå fremover! haha

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1603
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Dainese

Legg inn av pingvin »

Yamaha Vinterbro har for øvrig egen webshop for Dainese, http://dainese.no/" onclick="window.open(this.href);return false; , viser også litt hva de har i butikken selv om ikke helt 1:1 (noe må bestilles).

+1 for å handle lokalt om mulig.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Dainese vedlikehold

Legg inn av Sopranoo »

Finner labert med informasjon om hva man burde gjøre med skinnjakker/dresser a racinstil. Har selv en Dainese D1 jakke som jeg er storfornøyd med! Hvordan skal jeg nå vedlikeholde denne sjønnhet? Fett, impregnering, vask?
Hvordan gjør dere det? Hvor ofte? Med hva? Noe som fungerer ekstra bra? :)
:) Takker for tipps!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Dainese vedlikehold

Legg inn av cosmogs »

Sopranoo skrev:Finner labert med informasjon om hva man burde gjøre med skinnjakker/dresser a racinstil. Har selv en Dainese D1 jakke som jeg er storfornøyd med! Hvordan skal jeg nå vedlikeholde denne sjønnhet? Fett, impregnering, vask?
Hvordan gjør dere det? Hvor ofte? Med hva? Noe som fungerer ekstra bra? :)
:) Takker for tipps!
Her er det sikkert like mange meninger som det er skinnjakker! :D
Selv bruker jeg Renapur leather balsam, mener å huske at det er basert på bivoks.
Hele greia handler jo om å impregnere skinnet i noe grad, hindre det i å tørke ut, samt gjøre overflaten litt glatt og derved lettere å holde ren. Renapur fungerer utmerket til dette, og det er det helt sikkert veldig mange andre produkter som også gjør.
Holder ikke jakken min superclean hele tiden, men det baller jo på seg med veistøv og insekter etterhvert.
Trolig verre for insektene enn det er for meg? :P :p
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Dainese vedlikehold

Legg inn av Sopranoo »

Haha. Ser att, å forsåvidt kjent at det har haglet endel insekter på jakka. en har lykkets med å dø rett på noen hvite detalier. Blir å vaske dette bort å etter dette finne noen gode produkter å ha på jakka!
På blanke skinnsko har jeg alltid brukt bivoks, fungerer jo på sko, så burde vell gjøre jobben på jakka med. Men det jeg tenker er at den kommer bli sinnsykt klebete å glensende?

Takk for svar :)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Dainese vedlikehold

Legg inn av cosmogs »

Sopranoo skrev:Haha. Ser att, å forsåvidt kjent at det har haglet endel insekter på jakka. en har lykkets med å dø rett på noen hvite detalier. Blir å vaske dette bort å etter dette finne noen gode produkter å ha på jakka!
På blanke skinnsko har jeg alltid brukt bivoks, fungerer jo på sko, så burde vell gjøre jobben på jakka med. Men det jeg tenker er at den kommer bli sinnsykt klebete å glensende?

Takk for svar :)
Hvis jakka blir klissete, så har du hatt på altfor mye! :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar