Fotosession - våren 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

I fjor laget jeg en tråd hvor jeg inviterte alle interreserte her inne til en fotosession i Oslo. Nå tenkte jeg kanskje at jeg kunne starte noe slikt igjen. Grunnen til at det ikke ble noe av i fjor var at det nermet seg sesongslutt og været var ikke bra den datoen det var satt opp.

Det har seg slik at jeg vet om en del veldig dyktige hobbyfotografer som liker nye ting å ta bilder av. Scenarioet er at jeg avtaler en dato med dem hvor og når vi skal møtes etc. (dette må være opp til dem å bestemem dato, så får heller vi avlyse med tanke på dårlig vær etc.). Bildene dem tar av oss eier DEM rettighetene til. De fleste vil nok gi oss bildene uten særlig betalt, men jeg synes det er greit å gi noen slanter til den personen som har tatt bildet/ene man ønsker. Dette må uansett bli en sak mellom fotograf og kjøper. Planen er at dem publiserer bildene på en nettside i etterkant hvoir vi kan evt. velge de bildene vi vil ha.

Det koster så klart ingenting å være med på dette. Dette blir som om vi skulle bli invitert til å kjøre på bane samt konkurrere. Altså alle parter "vinner" her. Dem får tatt diverse bilder og vi får kjørt motorsykkel samt trefft nye mennekser etc. Ved siden av at man også kan få et bilde av seg selv med sykkelen for en liten sum.

I fjor så var planen at vi skulle møtes ved "Blå" bar i Oslo. Der er det et veldig urbant område med tagging etc. som hadde passet seg som bakgrunn. Men sted og tid må være opp til dem. Oslo og omegn er vel uansett et naturlig sted og møtes.

Hvis det er noe interesse for dette, så kan jeg prøve og få til noe slikt ganske snart, så setter pris på tilbakemeldinger :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av mortenolb »

Burde vel vente en måned, kanskje to, før noe sånt blir aktuelt. Været i Oslo er mer vinter enn både Østfold og Vestfold. Kom snø i Ski senest igår, og sludda ved Klemetsrud senest istad. Påsken kan jo være en idé, selv om jeg da antageligvis ikke har råd til å være med. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men slikt krever litt planlegging så det blir nok ikke før den tiden du annslår. Dette er som sagt helt gratis og man er ikke pliktet til å kjøpe noen bilder hvis man ikke vil. :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Orion »

Supert initiativ! Jeg er med. :-)

Tok forøvrig turen til Blå etter forrige fotosession ble avlyst. Fin bakgrunn, bevares. Men underlaget/gressplenene der var ikke noe å skryte av. Generelt MYE søppel, glasskår, og uherdet maling der du kjører sykkelen. Kan være jeg var uheldig med tidspunktet, men fikk inntrykk av at dette var standarden i hele området. Så kan gjerne velge et annet sted dersom ingen har noe imot det. :-) Får sykkelen rundt 20. mars, så blir med dersom det arrangeres etter da.

Aldri feil med profesjonelle bilder av sykkel og eventuelt seg selv. Kan brukes som facebookbilde, i youtube-videoer, som julegaver, ved videresalg av sykkel og ellers som minne når en blir eldre. Bare for å nevne noe.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av hakhap »

Gøy men bemerker meg med at de får gratis motiver og vi kanskje må betale for bilder etterpå. For meg synes det at modellen må få noe ut av det dvs bilder for privat bruk. Det er sånn jeg gjort når der er tatt bilde I slike situasjoner. Eller er jeg veldig gjerne med. Stas med proffe bilder
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Joda, men krever litt planlegging så det blir nok ikke før den tiden du annslår. Dette er som sagt helt gratis og man er ikke pliktet til å kjøpe noen bilder hvis man ikke vil. :thumleft
I know, bensin koster dog penger :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Joda, men krever litt planlegging så det blir nok ikke før den tiden du annslår. Dette er som sagt helt gratis og man er ikke pliktet til å kjøpe noen bilder hvis man ikke vil. :thumleft
I know, bensin koster dog penger :sorry
Joa...

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Tonys »

Jeg er med, tar med eget fotoapparat.

(egentlig bare et påskudd til å få kjørt sykkel og tatt bilder)
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Staven »

Jeg er interessert :-)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Flanker »

Absolutt interessant, så lenge det passer med jobb og familie ja.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av freddy123 »

jeg er nokk garantert med, at det skal passe blir nokk bare en prioritering og alt som har med mc og gjøre blir prioritert høyt hos meg :thumleft

bra intiativ Bjerknez du får dratt igang mye turer og annet tjafs :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

Det ser ut til å bli rundt påsketider og jeg har bedt om at det blir lagt til en lørdag/søndag. Noe mer vet jeg ikke ennå.
Kommer tilbake med dato/sted/tid :thumleft

Astrix
Innlegg: 3
Registrert: 25 feb 2015, 13:18
Motorsykkelen din: Bmw S1000R 2015
Sted: Oslo

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Astrix »

Joa Ser strøkent ut fikk meg ny BMW S1000R så kunne vært fint med noen proffe bilder, dette ser jeg frem til :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

Er i kontakt med fotofolka nå og kommer tilbake angående dato/sted/tid :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23012
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fotosession - våren 2015

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:Gøy men bemerker meg med at de får gratis motiver og vi kanskje må betale for bilder etterpå. For meg synes det at modellen må få noe ut av det dvs bilder for privat bruk. Det er sånn jeg gjort når der er tatt bilde I slike situasjoner. Eller er jeg veldig gjerne med. Stas med proffe bilder
Når en fotograf tar bilder, så er det alltid fotografen selv som eier rettighetene til bildene. Normalt koster det penger og få en gjeng fotografer til å stille opp "on location" men i dette tilfellet er det altså helt gratis. Man er heller ikke nødt til å kjøpe bilder. Modellen i dette tilfellet får jo noe ut av det ved at hobbyfotografer tar bilder. Vi får også noe ut av det i den grad at vi kan kjøpe/få bilder som fotografen har tatt. Stort sett ordner det seg, men dette må uansett bli en deal mellom fotograf og modell.

Det som er viktig er lokasjonen. Jeg har lagt inn et ønske om et litt urbant område med enten tagging etc. eller rustne kraner eller lignende.

Svar