MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av detvarvondtdet »

Bedre vær nå. Delvis blå himmel. Ikke kommet noe nedbør som jeg først antok.

Flotte kjøreforhold.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av mortenolb »

Bilder ja. Bjerknez fant drømmetralla!

Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av norse900 »

Nice! :lol Mangler bare hjelm med iridium-visir nå. Tut-og-kjør :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av RuneMC »

Kjørte bil, men så forresten at det var ordnet et lite område medd offisiell og gratis MC-parkering ikke langt fra inngangen.

Av kjente traff jeg kun på SuperMorten, på standen til Motorsyklistenes Facebookside.
Dvs jeg ble også gjenkjent av ei MC-kjørende barnehagetante - fra dengangen yngstemann var i den lokale barnehagen, dvs en god del år siden. :knegg

Kjøpte meg ny hjelm siden forrige plutselig fikk noen riper etc ifjor...
Messetilbud hos Hof MC 4699,- Litt dyrt...:-)å Men jeg har jo bare ett hode.
Bilde

Så hvis noen så en fyr som gikk rundt med en Shoei-eske i ene hånda og et kamera i andre så var det meg :lol

Så også etter hansker og fant noen på Jofama/Lindstrands standen, men det var jo bare utstilling og ikke for salg - er det muuuulig... :doh
Supreme het de ihvertfall, til 698, skriver det ned for meg selv så jeg husker det. Type korte sommerhansker med litt beskyttelse (ettersom de har sluttet å produsere Briad)

Tok også en sabla mye foto og det kommer etterhvert.
Sist redigert av RuneMC den 07 mar 2015, 17:00, redigert 7 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av Flanker »

Masse flott å se på, og etterhvert jævlig mye folk! Traff ingen jeg kjente igjen fra MCsiden, men noen fra Smia fikk jeg slått av en prat med...

Var der kl. 10:40, og den første halvannen timen var det levelige forhold. Fikk prøvesatt masse sykler. Nye R1200GS og jeg hadde nok blitt gode venner, men først må jeg bli venn med Norsk Tipping :lol Andre umiddelbart positive opplevelser i samme segment var Triumph Tiger Explorer og Yamaha Super Tenere. Skuffelsen KTM 1190, som ergonomisk ikke stemme med min kropp. Setet var bare rart å sitte på, og noe med vinkelen på styret gjorde hele greia ukomfortabelt. Jaja...

Andre Villa show var helt knall, har noe video på mobilen fra det som kanskje lar seg klippe til en liten snutt.

Hva kjøpte jeg? Ingenting, faktisk. Stikker hjem med kataloger fra BMW og Touratech, samt en stor skumgummihånd fra KTM som poden plukket med seg. En vel anvendt lørdag!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av RuneMC »

Sykler ja....
Penest: MV Agusta Dragster RR - et teknologisk smykke
Positivt overrasket: Triumph 800 XCx - virket overraskende lett og hadde fin sittestilling.
Mest kjøpelyst: R1200GS - virker veldig avstemt og fin. Flott sittestilling/førermiljø.

Pen men ikke for min kropp: MT-09 Tracer - denne så virkelig fin ut, hadde jevn strøm av folk som ville prøve og prisen er også hyggelig. Dessverre litt for liten for min kropp.

Aprilia Caponord - noe av samme ergonomi/stil som R1200GS, men den vil nok slite med å nå opp fordi den ikke er like godt kjent og dermed blir det ikke et like sikkert kjøp.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av gorbys »

Sjukt mykje folk, sild i tønne tilstander mange plasser... Syntes det var litt drug pris på den gt-air, tenkte på ein til dama men det vart ikkje, billigere utenom messa :-/
Andre Villa show var fett da :-D
Og mykje pent å sjå, dumt Suzuki ikkje hadde den nye gsx1000f eller hva den heter... Hadde sett fram til å sjå den live

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av Bjerknez »

Halleluja! Endelig hjemme igjen. Turen hjem var en litt kjølig opplevelse, men du store hvor deilig det er å komme hjem og virkelig kjenne at man har vert ute å kjørt! :thumleft
Kjørte transport etappe inn (E6) og valgte å kjøre omm Fetsund/Mysen/Rakkestad hjem. Skikkelig fine MC veier! :prop:

På messan var det jo så klart mye flott og det ble en del prøvesittinger av forskjellige sykler. Fikk også prøvesittet Scrambleren for første gang. Fin sykkel hvis man koster på den litt og ikke bare går for den "vanlige". Fikk ikke inntrykk av at jeg var en del av sykkelen når jeg satt på den. Jeg satt liksom oppå den. Jeg satt godt, men jeg hadde nok ikke følt meg veldig trygg gjennom svingene på denne. Fikk liksom ikke "festet" meg til sykkelen. Men dette er jo sikkert en sykkel for et litt annet bruk en aktiv svingkjøring vil jeg tro.

Fikk også prøvesatt Speed Triple R for første gang. Jeg synes sittestillingen var ganske lik som på Street Tripelen så denne hadde nok passet meg. Men den virket litt større enn Street'en, noe som sikkert også kommer av naturlige årsaker.

Bildet over må dere ta vare på folkens for dere får ALDRI sett meg sittende å glise på en scooter igjen. Dog var denne scooteren litt mer behagelig å sitte på enn Kawasaki J300 (som jeg har kjørt) men som sagt ingen høydare dette heller. Var mest for morroskyld at jeg satt meg på den etter alle de nagative omtalene rundt scootere her på forumet :lol

Var også hyggelig å snakke med (hvis jeg husker alle):
- mortenolb
- Toven
- Ojda(?)
- AJ (med hustru?)
- Jona88
- Evike
- (Har sikkert glemt noen også)

I tillegg traff jeg noen få kjente samt selveste Alf Graarud som i samme slengen kunne meddele at dem kommer til å bli et "testsenter" for Triumph ganske snart :thumleft

Var ikke så veldig mange bildene jeg tok i dag da jeg ikke sytes det var så veldig inspirerende å knipse med iPhone'n, men noen bilder ble det. Jeg mistenker at andre tok vesentlig fler bilder enn meg og sikkert også av det samme, men bildene kommer etter hvert. :thumleft

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av detvarvondtdet »

gorbys skrev: dumt Suzuki ikkje hadde den nye gsx1000f eller hva den heter... Hadde sett fram til å sjå den live

Så du om de stillte ut nye gsx 1000s ? Hadde virkelig håpet å få sett den i morgen..

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:Halleluja!
Kjørte transport etappe inn (E6) og valgte å kjøre omm Fetsund/Mysen/Rakkestad hjem. Skikkelig fine MC veier! :prop:
Min faste rute når jeg skal kose meg det :prf . Videre kjører jeg over mot Enebakk og derfra om Rælingen tilbake til Lillestrøm. Blir jo en Øyeren rundt tur om du skjønner :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Bilder ja. Bjerknez fant drømmetralla!

Bilde
dette bildet kan ikke siteres nok.... hva med nytt profilbilde beavis :lol :lol

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av sankyo »

detvarvondtdet skrev:
gorbys skrev: dumt Suzuki ikkje hadde den nye gsx1000f eller hva den heter... Hadde sett fram til å sjå den live

Så du om de stillte ut nye gsx 1000s ? Hadde virkelig håpet å få sett den i morgen..
Så den ikke. Det betyr ikke at jeg ikke kan ha gått forbi den, men jeg tror neppe at den er utstilt. Dessverre.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av Flanker »

Andre treffer på haugevis av MCsiden folk, jeg så ikke en kjeft... Jaja, det var etterhvert utrolig folksomt. Eller bør jeg avlegge Specsavers en visitt?

Uansett, legger ut en snutt fra André Villa show i denne tråden også:

[video]https://vimeo.com/121550411[/video]
Sist redigert av Flanker den 08 mar 2015, 20:33, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
mortenolb skrev:Bilder ja. Bjerknez fant drømmetralla!

Bilde
dette bildet kan ikke siteres nok.... hva med nytt profilbilde beavis :lol :lol
Haha, må bare takke mortenolb for et fantastiskt blinkskudd der :lol
Jeg ser også at det er på tide å klippe seg. Halvlangt nyvasket hår med voks ser ikke bra ut etter en runde i hjelmen :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MC Messe 6-8.mars 2015! Bli med??

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:Andre treffer på haugevis av MCsiden folk, jeg så ikke en kjeft... Jaja, det var etterhvert utrolig folksomt. Eller bør jeg avlegge Specsavers en visitt?

Uansett, legger ut en snutt fra André Villa show i denne tråden også:

https://vimeo.com/121550411" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tror jeg såg kona di og guttungen med den orange KTM hånda, på Triumph standen....? Kjente henne igjen nå når jeg kikka i bloggen din.
Og AJ såg jeg satt og rugga på 1290'n.
Bjerkiz kjente jeg igjen nå når jeg ser bildet, og så en fyr med blå Tjukk MC t-skjorte var med ham... MortenOlb??
Ellers blei dagen tilbrakt med ettpar kjekke Triumphister fra Vestlandet.
Blei noen timer på BMW standen, og på Triumph sitt område selvsagt.
Er skuffet over shoppingmulighetene på messa, ikke en eneste tankveske, ikke noen Tskjorter, kun litt lagertømming av klær og sko og hjelmer.... jaja, da er fortsatt internett min beste venn :twisted
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar