Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

Legg inn av DrGreve »

Bjerknez skrev:Jeg føler meg mer som en litt nyskjerrig pippip som har lagt reir på hjelmen :lol
Terapi kan muligens hjelpe? :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

Legg inn av Fjeldern »

Endte opp med å ha det sånn her: https://www.dropbox.com/s/f7dbom4br8wje ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Etter første kjøretur så fant jeg fort ut at jeg filmet alt for lavt ihvertfall.

Det å ha kameraet på venstre side falt meg ikke inn engang. Nå kommer jo all styring av kameraet uansett å skje via fjernkontrollen, så akkurat det er ikke noe problem. Valgte sikkert høyre side fordi man er vant til at alt er på høyre side? På en måte. Gud veit.

Ble ihvertfall ikke så dårlig plassering føler jeg. Rett foran i fra, med tanke på sladding av speedometer osv derimot kunne vært en fordel. Jeg skal ikke skryte på meg at det speedometeret aldri viser litt for høyt i forhold til fartsgrensen på stedet.. Får se hvordan ting utarter seg iløpet av sommeren, og om det blir noen omplasseringer eller lignende.

Toven

Re: Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

Legg inn av Toven »

Lettere å redigere sladding på speedo'n eller putte en teip-bit enn å omplassere kamera hele tiden :P :p
Har mitt Contour likt som deg, funker fjell

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

Legg inn av jongsanim »

Har hatt kamera på venstre og høyre side (2 hjelmer) og foretrekker selv venstre... Kanskje mest fordi det som skjer av rare ting i trafikken er gjerne på venstre side.. Altså, du har jo hele motgående felt samt "halve" ditt felt...

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Hvor på hjelmen plassere hjelm kamera?

Legg inn av Fjeldern »

Sant. Får med deg det meste på høyre også, men er vel noen detaljer som kan gå tapt. Satser på at det blir bra nok. Vært heldig med været hittil i påsken, men har ikke blitt mer enn en tur alikevel dessverre. Holder været seg, så satser jeg på en tur eller to i morra og mandag, for å få testet kamera litt til.

Svar