Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Legg inn av Pollti »

Bagateller Jalmar. Bagateller. La oss være glad for at han ikke driver med Rytmisk Sports Gymnastikk. :knegg

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:Jeg lurer også litt på en del ting av og til...

Som f.eks. dette: hvorfor er det tilsynelatende helt greit for datter og kone å ha 'kontor' og 'systue' i stua, mens når jeg tar med mitt 'kontor' på den samme plassen så blir det hele veldig ugreit... :-k

Hva er forskjellen på min laptop og datteras laptop... :confused
Og alle disse plastposene som lager et forferdelig lurveleven hver gang sydama skal ned i dem for å finne en nål, en tråd, en bortgjemt strikkeoppskrift eller "what not", som de sier i utlandet, mens jeg forsøker å holde meg oppdatert på enten nyheter eller et plot i en brukbar krimserie eller no' på TV'en... :scratch
For ikke å snakke om hva slags reaksjoner som kommer om en ytrer en aldri så liten og uskyldig kommentar om disse tingene... :roll

Lurer veldig på disse tingene, jeg... Men får liksom ikke no' fornuftig svar fra damene her hjemme. Men det er vel muligens ikke så rart...?

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det ble litt feil AJ. Jeg vil gjerne råde til å kjøre rett sydover i lende. Når du hører støy i ødemarken så er det nok møte i Braastad Bula rett rundt svingen. støttegruppa di venter på deg der. 8)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37906
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Det ble litt feil AJ. Jeg vil gjerne råde til å kjøre rett sydover i lende. Når du hører støy i ødemarken så er det nok møte i Braastad Bula rett rundt svingen. støttegruppa di venter på deg der. 8)
Så bra! :bananas
Blir nok meget sannsynlig en støttegruppetur så snart sesongen er i gang igjen :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Heter støttegruppe støytegruppe på nynorsk forresten ? Vi vil jo gjerne være politisk korrekte her i Braastad Bula. Det opptar oss med liv og sjel. Lissom.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37906
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Heter støttegruppe støytegruppe på nynorsk forresten ? Vi vil jo gjerne være politisk korrekte her i Braastad Bula. Det opptar oss med liv og sjel. Lissom.
Hm... ble en smule usikker jeg nå... :confused
Støytegruppe... :scratch
Kanskje vi rett og slett skal la den passere... :?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Velkommen skal du være AJ ! Jeg har anbefalt nattevakt til HG og KawaBaben får sove hos søsteren sin. For mye V twin lyd er ikke bra for sarte sjeler.

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:
Pollti skrev:Heter støttegruppe støytegruppe på nynorsk forresten ? Vi vil jo gjerne være politisk korrekte her i Braastad Bula. Det opptar oss med liv og sjel. Lissom.
Hm... ble en smule usikker jeg nå... :confused
Støytegruppe... :scratch
Kanskje vi rett og slett skal la den passere... :?
Hva heter støtte på nynorsk er spørsmålet, Ivar Aasen var og er et vanskelig menneske å skjønne seg på.

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

nå er vel ikke den målformen "ny" lengre .. går rett i altzheimer bøtta mi...deilig å være ukorrekt...fullstendig bortkastet skriftspråk...men som målføre/dialekt er det jo helt greit..

lurer på når sms/chat-språket skal bli offentlig godkjent...er jo flere som bruker det snart enn nynorsk.. :confused

så da kan jeg nok ikke jeg nærme meg Braastadbua.... :bananas

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Hva det heter kan være akkurat det samme. Hovedsaken er at Braastad er det samme uansett om det er Ivar eller noen andre som høljer innpå.

Det å forstå kvinnelogikk er helt umulig. Sannheten er at de ikke skjønner den selv heller. Og da blir de så missunnelige på oss gutta som lever et liv i opphøyet visdom og glede. Det er det de blir så sinte for.

Prøv å overse det neste gang hu skramler med strikkeoppskriftsposen. Da kommer hun sikkert til å krassle mer og mer med posen, og så kommer hun til å stikke seg på den nåla du snakka om. Og da skal du se hvem som får skylda. :roll

Sånn er det bare.

Jeg hjalp en kompis med å legge tak på en utebod engang. Så mangla vi spiker. Da vi var på vei ut i bilen for å reise på Maxbo, blei han resolutt kallt tilbake av øvrigheta. Hu lurte på om han skulle gå i DEN buksa til byggshoppen. :#-O

Hadde han ikke tenkt å gå i DEN buksa, hadde han kanskje skifta først? Og hva i h***ete spillte det for noen rolle om han gikk i snekkerbuksa på Maxbo? Det hadde vekt mere oppsikt hvis han dukka opp for å kjøpe spiker i smoking.

Er det noe rart at det tar tid å legge tak sier jeg bare. Og han fikk forresten klar beskjed om at taket tok lang tid å legge også. :#-O
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

bare snøen fordufter -lurer på hvor den hvite fargen blir av forresten..
så skal det snekres uteplass med tak..der skal det juges og konsumeres edle dråper. :knegg

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Den hvite fargen er der det bare er ett hvitt stoff. Se bare langs veiene der de har saltet, salt er hvitt det også, men veikanten er brun. :-k
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg er mere liberal enn Knugen :



SJU ÅR: Daniel og kronprinsesse Victoria har vært sammen i snart sju år, men de får ikke lov til å feire jul sammen.
Foto: Scanpix

Victorias kjæreste utestengt
Ikke velkommen til slottet på julaften.
Johan T. Lindwall, Expressen
Tips en venn på epost Tips på mobil Del på Facebook Skriv ut artikkelen Mindre skrift Vanlig skrift Større skrift
SNART TI ÅR: Emma Pernald og prins Carl Philip har vært sammen i snart ti år.
Foto: Suvad Mrkonjic / Expressen

Heller ikke Carl Philips’ kjæreste Emma Pernald og Madeleines venn Jonas Bergström får komme.
KONSERVATIVE: Kong Carl Gustav og dronning Silvia krever ring på fingeren før det blir kongelig julefeiring.
Foto: Scanpix


KJÆRESTENE: Emma Pernald og Jonas Bergström er heller ikke velkomne til slottet på julaften.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / Scanpix

annonse



- Kongen krever at de skal være forlovet eller gift før de får feire jul sammen, sier en kilde som kjenner forholdene godt.

Victoria og Daniel Westling har vært et par i snart sju år, like lenge som prinsesse Madeleine og Jonas Bergström.

Emma Pernald og Carl Philip feirer snart ti år som par. Men til slottet er kjærestene ikke velkomne - i alle fall ikke på julaften.

Konservativ
Ifølge Expressens kilder er kongen svært konservativ, og krever en ring på fingeren før det blir kongelig julefeiring.

Men kavalerene må sove adskilt fra avkommet. Gjør de ikke det så blir det å sove på armen min. Det tenker jeg de betakker seg for. :knegg :roll

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Å gud...... *gapskratte* :knegg :knegg :knegg

Liberalt ja :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, kan ikke være greit å være en del av den svenske adelen :roll

Blir ikke helt som når jeg i 18-års alderen kom hjem med kjæreste, pappa styra verre for å ordne med stor nok seng. Men så var jo dette på sommeren og ikke i jula må vite.

Svar