Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av DrGreve »

Første gangen jeg så den første VFR1200F oppe på ACR så lurte jeg veldig på hva Honda tenkte på når de kom med den nye lykta.. Men nå syns jeg faktisk den er stilfull og pen å se til :)
Motoren vet vi jo er et mesterverk :prf
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

DrGreve skrev:Første gangen jeg så den første VFR1200F oppe på ACR så lurte jeg veldig på hva Honda tenkte på når de kom med den nye lykta.. Men nå syns jeg faktisk den er stilfull og pen å se til :)
Motoren vet vi jo er et mesterverk :prf
Jeg klødde meg kansje litt i nakken førstegangjeg så den, men stygg har jeg aldrig synes den er. :[-X
Detskal dog sies at jeg synes K1300 har truffet mye bedre hva utseende gjelder. :yeyeye Jeg deler ogsåmeningen din om V-firer'n i 1200 utgaven :P :p
800'n derimot blir vi nok aldrig samse om :sk?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av DrGreve »

He, he, hvis du tenker på diskusjonen rundt "verdens beste sykkel", så bør vel alle skjønne at jeg ikke åpent kunne innrømme at VFR800 er en smule underdimensjonert og det er faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt en enda :)
Jeg har flere ganger fundert på å kjøpe en men jeg har i dag vel 116hk fordelt på 270kg og er ikke så sikker på om jeg ønker å gå ned eller ligge på samme på kg/hk-ratio ved kjøp av ny sykkel.. Men så har du jo en fantastisk og bunnsolid motor med en meget jevn effektkurve som oppveier litt av denne motormessige underdimensjoneringen.
Sånn, nå har du fått min oppriktige mening som jeg ikke kom med i den nevnte diskusjonen :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

AJ skrev:
ojda skrev:Dagen i dag var dedikert Monsterbike i Drammen.
Været var ikke det beste, men jeg hadde gitt meg faan på at nu skulle Kawa GTR. Å slik ble det :thumleft
Det var heller ikke veldig tolmodigskrevende å vente på de sykklene man ønsket å prøve :mk
Mange sykler prøvd der, ja.
Kort om inntrykkene av hver enkelt...?
Skal prøve å fylle i litt om noen av de prøvde etterhvvert, akurat nå gidder jeg faktisk ikke :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

DrGreve skrev:He, he, hvis du tenker på diskusjonen rundt "verdens beste sykkel", så bør vel alle skjønne at jeg ikke åpent kunne innrømme at VFR800 er en smule underdimensjonert og det er faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt en enda :)
Jeg har flere ganger fundert på å kjøpe en men jeg har i dag vel 116hk fordelt på 270kg og er ikke så sikker på om jeg ønker å gå ned eller ligge på samme på kg/hk-ratio ved kjøp av ny sykkel.. Men så har du jo en fantastisk og bunnsolid motor med en meget jevn effektkurve som oppveier litt av denne motormessige underdimensjoneringen.
Sånn, nå har du fått min oppriktige mening som jeg ikke kom med i den nevnte diskusjonen :lol
Jeg er til de grader overveldet, at jeg sitter her å sliter med klump i halsen og en liten tåre i øyekroken :eh Dette hadde jeg aldrig noensinne trodd jeg skulle oppleve :lol
Men faktum er jo at fryktelig mange kommer med samme utsagn om denne 800.
Å de fleste av de mener det de sier helt serriøst :scratch Men for all del,
er man fornøyd så trenges det ikke mere krefter ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Haymaker »

DrGreve skrev:Første gangen jeg så den første VFR1200F oppe på ACR så lurte jeg veldig på hva Honda tenkte på når de kom med den nye lykta.. Men nå syns jeg faktisk den er stilfull og pen å se til :)
Motoren vet vi jo er et mesterverk :prf
Der ser man! Vi er flere som har slått oss :thumleft

@ojda Det var jo en god beskrivelse av sykkelen. Følte ikke at "oi, jeg har punktert" fortalte så mye :lol
Jeg er vel ikke like bevandret som deg på denne jord, og knevinkel har heldigvis ikke presentert seg som et problem.
Kjenner at den sittestillingen føles best for min kropp.

Tro om det kan bli noe sånt i fremtiden :-k

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av DrGreve »

ojda skrev:Men for all del, er man fornøyd så trenges det ikke mere krefter ;-)
Og nettopp der står ting å vipper for min del.. Trenger jeg noe mer enn 110hk..? Sykkelen er jo ellers fantastisk.
Og av samme grunn vurderer jeg også CBR XX ;)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av ojda »

DrGreve skrev:
ojda skrev:Men for all del, er man fornøyd så trenges det ikke mere krefter ;-)
Og nettopp der står ting å vipper for min del.. Trenger jeg noe mer enn 110hk..? Sykkelen er jo ellers fantastisk.
Og av samme grunn vurderer jeg også CBR XX ;)
Du vrir litt på det jeg skrev Greven :-)å
Spørsmålet var ikke om man trenger mere krefter eller ei :-k
Spørsmålet er om man er fornøyd med begenset med krefter, som ER nok på en solosykkel :[-X
Mitt svar er NEI!, jeg vil ha det extra skyvet jeg får i ryggen med overskuddet VVFR800`n ikke klarer å gi :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av DrGreve »

Jeg uttrykte meg kanskje litt klønete, og jeg er veldig usikker på om jeg kommer til å bli fornøyd med 110hk fordelt på 250kg. Jeg kjører jo tross alt med mye bagasje på mine turer og som min VF takler bra, men ikke mye mer enn bra :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av Fjeldern »

Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!

Toven

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av Toven »

Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Det er laget en tråd som oppdateres etterhvert som ting dukker opp (forhåpentligvis) :prf

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... er#p260536

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av KawaJens »

Fjeldern skrev:Kan hende det er jeg som er bllind her, men er det en oversikt over demodager her noen stand? Skulle likte å visst sånn mot midten-slutten av august, eller rundt der. Tross alt da jeg har tunglappen i boks!
Hoved tyngden av demodager er i april/mai.

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Inntrykk etter demokjøring Monsterbike

Legg inn av Shawn91 »

Monsterbike har som regel demodager i slutten av sesongen også, uti september en gang tror jeg :thumleft
Shiny side up...

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Inntrykk etter demokjøring Monterbike

Legg inn av Pug-Nose »

ojda skrev:
Jeg skulle akurat til å begynne å skrive at denne og V-Strom1000 føltes ganske like,
men at Versysen føltes noe/endel piggere :janikk
Tittet innom dataene på respektive, å fant 20 extra hester på Kawaen :-)
Men bortsett fra det hadde jeg en bedre kvalitetsfølelse for Kavaen over Suzukien.
Helt ok sykkler begge to, vekt og styremessig veldig like. Stort + til begge
for lavt monterte exospotter (Mindre bredde med sidevesker).
Men hallo. En pris på kr 193 990,- for Kawaen. =;
Triumph Explorer 1200 koster 195000,- å er i en helt annnen liga :-)å

165000,- for V-Stromen føles mere som et fornuftig, rimligere alternativ :D
Artig å lese dine erfaringer med Versys og V-Strom. Jeg prøvde også begge to og sitter ikke igjen med helt samme inntrykk.

Vi er enige når det gjelder motorkraft, her vinner Versys uten tvil med sine 20 ekstra hestekrefter. Suzuki V-Strom har på sin side en helt annen motorkarakter og der man på Kawa må gire ned for å finne riktig rpm for forbikjøring følte jeg det var bare å gasse på med den tosylindra Suzukien - som har et helt annet bunndrag enn Versys'en.

Der vi er mer uenige er kvalitetsfølelsen mellom de to modellene. Tross den høyere prisen satt jeg igjen med et dårlig inntrykk av Kawa'en og det var spesielt girkassa jeg syntes var upresis. I tillegg føltes instrumentpanelene mer uferdig på Kawa'en - de kunne ha klart å integrere girindikatoren i displayet på en sykkel til nær 200K,-.

Jeg hadde nok valgt V-Strom selv om prisen på de to hadde vært lik.

Svar