Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av Wooho »

Kjøpte et par dekk fra motorsykkeldekk.com og ringte en av montasjepartnere der og de sier at de må løse felger, jeg må altså få dem ut av sykkelen og kun levere felgene med de nye dekkene. Finnes det noen verksteder i Oslo** som tar seg av hele jobben? Slik at jeg kan bare levere sykkelen(med gamle dekk på) og de nye dekkene, også hente den når den er ferdig?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av Flanker »

Det gjør det nok, men det er gjerne et MC verksted som flår deg for jobben! Da har du plutselig spart lite eller ingenting kontra full pakke i Norge.

Har du midtstøtte på sykkelen eller depotstøtte er det uproblematisk. Få bakhjulet opp fra bakken med et av disse remediene og skru det av. Plasser en garasjejekk strategisk under motor/girkasse, jekk opp og ta av forhjulet.

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av Pug-Nose »

Har du hørt med http://fastbikes.no/" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av cevillan »

Wooho skrev:Kjøpte et par dekk fra motorsykkeldekk.com og ringte en av montasjepartnere der og de sier at de må løse felger, jeg må altså få dem ut av sykkelen og kun levere felgene med de nye dekkene. Finnes det noen verksteder i Oslo** som tar seg av hele jobben? Slik at jeg kan bare levere sykkelen(med gamle dekk på) og de nye dekkene, også hente den når den er ferdig?
Er dette Pole Position?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av RuneMC »

De fleste MC-verksted tar timepris for av/på sykkel. Du må også regne med bestillingstid medmindre det er litt utenfor Oslo hvor de har drop-in.

MC-Oslo og Monsterbike er de to jeg har brukt - før jeg gikk over til å kjøpe på motorsykkeldekk.com og bytte selv. Monsterbike kan slumpe til å ha ledig tid - men tipper de også helst rydder plass i timelistene til en som kjøper dekkene der...

Ellers er MrPitlane nevnt her på forumet (Eidsvoll), send en PM og hør (hvis det ikke blir for langt unna).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av cevillan »

Fast Bikes tar 2000 kr (!) for montering av 2 dekk (ikke løse felger som Pole Position krever).

Jeg har da betalt 4500 kr for for- og bakhjul av typen PilotRoad 4 fra Michellin bestilt fra motorsykkeldekk, fiks ferdig montert.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av LordShaft »

Det er faktisk mer enn jeg må betale her på Ride for å levere inn biken å bli skodd med ny gummi :-k

Note4

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av RuneMC »

M.a.o. er både dekkverktøy og luftkompressor tjent inn på ett dekkskift :-)

Men forsåvidt, mer proffe dekkomleggingsmaskiner kan kreves på felger hvor det er små marginer.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av mortenolb »

Merker at jeg trenger en kar i nærheten som kan legge om dekk for en billig penge..

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av cannon »

2 omlegg og balansering på løse hjul tar 20 minutter. Ta en prat med verkstedet om timepris. Og minn dem på at forbrukerrådet finnes. Dette er "svindel".

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av Hjallis »

Kjøpe billige dekk på nett for å så klage att det er dyrt å få lagt de på hos verksted :thumleft :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av RuneMC »

Dekkbytte med bruk av verktøy som ser ganske snedig ut
[video]https://www.youtube.com/watch?v=93w0GynwnmU[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av cevillan »

Hjallis skrev:Kjøpe billige dekk på nett for å så klage att det er dyrt å få lagt de på hos verksted :thumleft :thumleft
Ja, hva er problemet med å diskutere priser for dekkskift? Jeg bryr meg ikke om hvor lang tid det tar for noen å utføre jobben, eller hva det koster i verkstedsmateriell. Jeg er bare interessert i å få en sum jeg kan forholde meg til. Så kan jeg selv velge hvor jeg vil få jobben gjort. Blir det billigere for meg å kjøpe dekk billig på nett og akseptere en høy pris for selve byttejobben enn å gjøre alt via et verksted gjør jeg det.

Mener du jeg skal ha noen moralske kvaler ved det?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av cevillan »

LordShaft skrev:Det er faktisk mer enn jeg må betale her på Ride for å levere inn biken å bli skodd med ny gummi :-k

Note4
Ja, det var en stiv pris. Men totalsummen ble noe billigere enn om jeg skulle kjøpt dekk via verkstedet også, så jeg bryr meg ikke allverden. Jeg kunne sikkert funnet det billigere andre steder (jeg sjekket ikke), men verkstedet ligger i gangavstand hjemmefra :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Verksted i Oslo for montering av nye dekk?

Legg inn av Bjerknez »

Wooho skrev:Kjøpte et par dekk fra motorsykkeldekk.com og ringte en av montasjepartnere der og de sier at de må løse felger, jeg må altså få dem ut av sykkelen og kun levere felgene med de nye dekkene. Finnes det noen verksteder i Oslo** som tar seg av hele jobben? Slik at jeg kan bare levere sykkelen(med gamle dekk på) og de nye dekkene, også hente den når den er ferdig?
Snakk med MrPitlane du :thumleft

http://mcsiden.no/memberlist.php?mode=v ... ile&u=1534" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar