Hjelp til valg av tung MC.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Hyls90
Innlegg: 2
Registrert: 05 jul 2015, 14:08
Motorsykkelen din: .

Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Hyls90 »

Hei trenger hjelp til valg av MC til mellom 50 og 100 Tusen. Har sett litt på følgende sykkler:
Yamaha MT07
Honda Hornet
Kawasaki ER6N
KTM 690DUKE
Hvilken sykkel ville du valgt og hvorfor? Kom gjerne med forslag som ikke står på listen.
Sykkelen må ha ABS og av merke med god kvalitet.
Er også en fordel om den er brukende til og kjøre litt lange turer med.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23070
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Bjerknez »

Hyls90 skrev:Hei trenger hjelp til valg av MC til mellom 50 og 100 Tusen. Har sett litt på følgende sykkler:
Yamaha MT07
Honda Hornet
Kawasaki ER6N
KTM 690DUKE
Hvilken sykkel ville du valgt og hvorfor? Kom gjerne med forslag som ikke står på listen.
Sykkelen må ha ABS og av merke med god kvalitet.
Er også en fordel om den er brukende til og kjøre litt lange turer med.
Blir bare synsing fra min side, men selv om jeg er svak for Hornet utseendemessig (spesielt de eldre med runde lykter) så ville jeg nok tatt en videre kikk på MT07. Men som sagt, har ikke kjørt noen av de overnevnte sykler så bare synsing og ut fra egen smak :thumleft

largim
Innlegg: 58
Registrert: 03 apr 2015, 19:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av largim »

Har selv en ER6F fra 2008, og fikk lappen i vår. Stod mellom denne og Hornet'en, og var egentlig ganske likegyldig til hvilken.
Denne passer meg veldig bra som i stor grad kjører mye mindre turer i Oslo, og litt rundt om ellers. Blant annet kjørt en tur til Sørlandet med passasjer, og hun hadde god plass. Godt drag, liten, fine bremser, enkel å manøvrere, middels bensinforbruk. Betalte selv 50 000 for en modell som har gått bare 17 000 km, og var i god stand. Hadde siktet mer mot modeller fra 2009 og oppover, da disse fikk noen viktige oppgraderinger. Blant annet er det litt irriterende risting på modeller før dette. Videre er det litt svak demping på denne, men ikke noen krise.

Spennet på 50 000 er jo stort. Spørs jo også hva du har planer om å bruke sykkelen mest til?

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Lasse Liten »

Hva ser du etter i en motorsykkel og hva skal du bruke den til ?
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Hyls90
Innlegg: 2
Registrert: 05 jul 2015, 14:08
Motorsykkelen din: .

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Hyls90 »

Takk for svar. Sykkelen vil blir brukt til en del småturer pluss noen lengre dagsturer om sommeren.
Kvalitet er selvfølgelig en stor fordel kjekk og kjøre og en vis form for comfort.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Fidel »

Har prøvd dem alle, og kjøpte selv en KTM. Riktignok enduro R-utgaven, men jeg vurderer en Duke til asfalten. Strålende motor, og hysterisk på svingete veier. Ikke såååå morsom på motorveier.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av kalleklovn »

Jeg kjøpte selv en MT07. Utrolig lett og leken med et vanvittig drag takket være twinmotor :) Anbefales på det varmeste, dog ikke beste på motorveien. Mye vind gitt.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23070
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror det med vinden er noe man venner seg til. Jeg bryr meg fint lite om denne vinden i 130km/t på E6. Vertfall de strekningene på E6 som jeg kjører. I vanlige hastigheter på landeveien er det langt mer behagelig med litt vind som er jamt fordelt på kroppen enn vind som blir tatt i mot av en vindskjerm før den blir slengt i trynet på deg.

Skal man ha total beskyttelse for vind som faktisk funker, så tror jeg man må satse på skikkelig touring sykler. Disse vindskjermene er plast (vertfall de jeg har prøvd) gjør mer skade enn nytte...

Ebravo87
Innlegg: 17
Registrert: 23 jun 2015, 21:30
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 2016
Sted: Skedsmokorset

Re: Hjelp til valg av tung MC.

Legg inn av Ebravo87 »

Har du kjøpt sykkel, og isåfall hva ble det?
2015 Honda Hornet 2006, Triumph Street Triple 2015
2016 Triumph Speed Triple 2016

Svar