Søket gav 10 treff

av Kristofferen
23 apr 2026, 20:39
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Den pluggen ser fin ut. Hvilket merke er det på pluggen?

Du har fortsatt et problem med forgasseren. Om du ikke får til å vaske/rengjøre den skikkelig og få flottør til å stoppe der den skal, så bør du bestille deg en ny komplett forgasser.
av Kristofferen
20 apr 2026, 17:03
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Hvordan gikk dette her, har du fått nytt stempel? :)
av Kristofferen
16 apr 2026, 15:52
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Krysser fingrene for at den blir bra igjen med nytt stempel :D
av Kristofferen
16 apr 2026, 09:11
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Se der ja, det der får man ikke fikset med forgasserjustering :knegg
Det er veldig lurt å hone sylinderen før montering av nytt stempel og stempelringer, men dersom du ikke har utstyr eller vil gjøre det, er det uansett veldig viktig å sjekke at det ikke er kanter ved eksosporten som stempelet kan ...
av Kristofferen
15 apr 2026, 08:06
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Statoren sitter på svinghjulssiden, ikke på den siden med variatoren. Coil/tennspole sitter sannsynligvis på innsiden av rammen, men den finner du jo lett ved å følge pluggledningen.
Om du har kast i reimhjulet til variatoren, kan faktisk veiven ha vridd seg da disse er montert med presspasning. Men ...
av Kristofferen
13 apr 2026, 21:17
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Da lekker det bensin forbi nålen. Prøv å "hone" setet til nålen og se om den slutter å lekke forbi.

Når du har renset forgasseren, har du skrudd ut og demontert absolutt alt som kan demonteres? Inkludert "forstøver" hylsen som sitter innenfor hoveddysen?

Er det bare på full gass den ikke går rent?
av Kristofferen
10 apr 2026, 07:37
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Da er det iallefall på tide å skifte reed ja. Uten en velfungerende reed vil du aldri få den til å gå som den skal.
Men jeg tror fortsatt du bør sjekke bensinnål og sete samt sjekke og eventuelt justere flottørhøyden i forgasseren.
av Kristofferen
09 apr 2026, 22:59
Forum: Bikerloggen
Emne: AJ Arena...
Svar: 5454
Visninger: 1290274

Re: AJ Arena...

Utrolig flott den Ktm'en din! :twothumbs:
Jeg har veldig god erfaring med kjede fra RK. Kjørte med det i ungdomstiden også, og da skal jeg ikke påstå at det var det beste vedlikeholdet (les ingen), men de holdt til mitt bruk og misbruk.
Satt nytt RK kjede på GSR'en i fjor, dog med bedre ...
av Kristofferen
09 apr 2026, 22:49
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3368

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Basert på den informasjonen du skriver her, så tror jeg du utelukkende har et problem med forgasser og muligens en slapp reed-ventil.
Har du mulighet til å legge ut et bilde av reed'n? Er bladene skrudd eller naglet fast? Om de er skrudde, kan du prøve å snu dem andre veien. Dette vil gi de mer ...
av Kristofferen
26 mar 2026, 08:29
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Snart er vi i gang igjen! Takk til Kong Vinter, velkommen MC-sesong '26!!
Svar: 31
Visninger: 2289

Re: Snart er vi i gang igjen! Takk til Kong Vinter, velkommen MC-sesong '26!!

Jeg som "amatør" hadde sesongens første tur i går. Jeg har ikke kjørt mye sykkel etter jeg ble 18 og fikk førerkort på bil, og etter jeg tok "tunglappen" i 2018 tok det likevel nesten 5 år før jeg kjøpte sykkel igjen. Med andre ord, så er det dårlig med rutiner her i gården i tillegg til minimalt ...