Søket gav 2768 treff

av simpson
08 jun 2025, 15:17
Forum: MC sport & off-road
Emne: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!
Svar: 138
Visninger: 185467

Re: Moto GP tråden, her på MCsiden.no!


Havnet tilfeldig på V sport 3 og Aragon GP i Spania og innspurten hvor KTM vant hårfint med 0,003 sek :O ! Fantastisk kjøring på sisterunden av vinneren Deniz Öncü, som så tok seiersrunden med et tyrkisk flagg hvor også det norske var godt synlig i venstre nedre hjørne.
Norsk-tyrker?

Uansett ...
av simpson
06 apr 2025, 07:23
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Kjekt å vite? Høy eksoslyd - ikke hjemmel til avskilting
Svar: 117
Visninger: 43807

Re: Kjekt å vite? Høy eksoslyd - ikke hjemmel til avskilting


https://www.nrk.no/innlandet/avskiltet-flere-mc-er-i-kongsvinger-pa-grunn-av-for-hoyt-stoyniva-1.17370184

Har man hjemmel til dette? Det er det delte meininger om.


Nei, de har ikke lovhjemmel til dette. Men tipper de bruker effektøkning som påstand for å ta skiltene.
Støy i seg selv er ikke ...
av simpson
07 mar 2025, 13:34
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker

Audimannen. Jeg mener generelt at Kina deler på Mc er ett lite problem. De aller fleste mc blir vedlikeholdt og blir tatt mye bedre vare på enn biler. For veldig mange er biler kun framkomstmiddel og mange kjøper billige biler som er bruk og kast.
Jeg mener at før de begynner med sånt tull, må det ...
av simpson
07 mar 2025, 06:24
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker

Rapporten avdekker slett ikke behovet for kontroll av sykler. De understreker kun at de ikke er underlagt kontroll.
Det er ren skjær galskap å begynne med det tullet der. Er ikke en eneste rapport som kan konkludere med at pålagte kontroller av mc reduserer antall ulykker.
av simpson
25 jan 2025, 13:51
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Tradisjonell motorsyklisme under avvikling i Norge...?
Svar: 36
Visninger: 16845

Re: Tradisjonell motorsyklisme under avvikling i Norge...?

Er vel langt fra at noen foreslår tiltak og som ikke sitter i regjering til at vi har kommet til at det skal avvikles?
av simpson
05 okt 2024, 12:52
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Ble avskilta. Koster d meg noe?
Svar: 11
Visninger: 4201

Re: Ble avskilta. Koster d meg noe?

DAE skrev: 05 okt 2024, 12:14 Er vel bruksforbud, skal vel få lapp i neven eller alltinn, mangellapp må man få.
Ja du får mangellapp og må vise sykkel på biltilsynet, men de har ikke lov til å ta skiltene.
Du får ikke bruksforbud, er ikke farlig å kjøre på fri eksos, men ulovlig.
av simpson
05 okt 2024, 09:27
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Ble avskilta. Koster d meg noe?
Svar: 11
Visninger: 4201

Re: Ble avskilta. Koster d meg noe?

Litt spesielt å bli avskilta på grunn av støy da de ikke har lov til det.
Du skal kun få mangellapp. Hadde du trimmet den i tillegg så er det greit men ikke bare på grunn av støy.
av simpson
27 jul 2024, 17:34
Forum: Bikerloggen
Emne: Bjerknez' sine vintersyssler og skriblerier...
Svar: 11012
Visninger: 2531566

Re: Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Nei det stemmer, du sa de ville ha problemer med å holde følge i aksen. Opptil 100-150. Tror ikke det er så sikkert.
Du har sinnsykt mye moment, og det er desto større fare for hjulspinn.
Alle 0-100 tall er teoretiske tall. Du klarer neppe å oppnå de talle produsentene oppgir.
Til syvende og sist er ...
av simpson
27 jul 2024, 16:20
Forum: Bikerloggen
Emne: Bjerknez' sine vintersyssler og skriblerier...
Svar: 11012
Visninger: 2531566

Re: Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT

Tja, tror ikke du akkurat parkerer de fra 0-100.
Vekten er vel fort 50-60 kg mindre enn rocketen. Høye? Jeg sitter vertfall med begge beina planta i bakken på Multistrada.
Men klart dette går på smak og behag. Jeg hadde ALDRI kjøpt Rocket, ser ikke poenget med en sånn sykkel og ikke synes jeg de er ...
av simpson
27 jul 2024, 14:39
Forum: Bikerloggen
Emne: Bjerknez' sine vintersyssler og skriblerier...
Svar: 11012
Visninger: 2531566

Re: Bjerknez' | Triumph Rocket 3 GT



Hva med å prøve en sportstourer nå? Svakt fremoverlent med fothvilere under deg? Lakkerte kofferter og litt stæsj så trenger det ikke se så verst ut. Ellers så er tipset om nyrebelte helt klart noe jeg også støtter. Har nyrebelte i Klim-jakka, og det hjelper utrolig.
Hva tenker du om BMW S1000XR ...
av simpson
16 jul 2024, 13:00
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Svar: 76
Visninger: 61589

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure




Når det gjelder BMW Motorrad produksjonen, så har jeg vondt for å tro at produksjonslinjene flyttes fra Berlin til Kina. Men alt kan skje, det virker som at blårussen har inntatt styr og stell hos BMW de siste årene. Det ser man særlig på ettermarkedet og billigere løsninger/komponenter.


Nå ...
av simpson
19 jun 2024, 12:51
Forum: Bikerloggen
Emne: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Svar: 1223
Visninger: 467690

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS


Motoren i seg selv er langt fra vibrasjonsfri i den forstand, men den henger i gummioppheng til sammenligning til K100/K1100 hvor blokka var en del av ramma. Dette gjør at motoren føles vibrasjonsfri. På K100/K1100 vibrerer det en hel del faktisk. Sammenlignet med Ducati etc. Så kan man kalle en ...
av simpson
16 jun 2024, 09:44
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker



https://www.ta.no/motorsykkel-kolliderte-med-radyr/s/5-50-1892365?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2tKznzPT0pkY2n2IH_CWdYUf6S4glldTfM_S1tz5seIZDChdZL0hs9QBw_aem_YANArtf5xWUK8hAEthDovg


Lirer litt på om han hadde truffet rådyret hvis det hadde hatt pp seg gul vest... :knegg


:thumleft
Du er ...
av simpson
15 jun 2024, 14:33
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker

At dere prater om ekstralys, vester, gule hjelmer osv sov er vel og bra, men hvis folk kjører uregistrerte crossere uten lys og normal opptreden i trafikken så hjelper den slags null nada.
av simpson
15 jun 2024, 07:39
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker

Ja, små marginer for å skape en ulykke og ofte like små som hindrer de.
av simpson
15 jun 2024, 07:18
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker

I mange tilfeller er det ofte flere grunner til at det oppstår ulykker. Og i dette tilfelle handler det ikke om synlige klær, refleksvest osv, men kanskje mer om sykkeltype, lysbruk og andre faktorer som spiller inn. Tenker ikke på din opplevelse men ulykken på E39.
av simpson
15 jun 2024, 06:26
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388673

Re: MC-ulykker




Nå igjen dessverre https://www.nrk.no/nyheter/mc-forer-omkom-i-trafikkulykke-i-lyngdal--1.16919741

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Av351r/alvorlig-mc-ulykke-paa-e39-i-lyngdal


Fører var 20 år på lett mc. Ble truffet av motgående bil som skulle kjøre forbi et vogntog.


Slike detaljer ...
av simpson
27 mai 2024, 18:01
Forum: Tung MC
Emne: Kjøpshjelp… Ny sykkel…
Svar: 34
Visninger: 18525

Re: Kjøpshjelp… Ny sykkel…




F900gs, triumph tiger 900 gt. Honda nt1100, kawasaki versys 1000. Suzuki vstrom, ktm 890 adventure. Ducatti multistrada.. Honda transalp


Tracer er en ren gatesykkel som er asfaltorientert og har 17" framhjul men de eksemplene du nevner her er adventuresykler som 19 eller 21" framhjul og er ...
av simpson
27 mai 2024, 11:56
Forum: Tung MC
Emne: Kjøpshjelp… Ny sykkel…
Svar: 34
Visninger: 18525

Re: Kjøpshjelp… Ny sykkel…


F900gs, triumph tiger 900 gt. Honda nt1100, kawasaki versys 1000. Suzuki vstrom, ktm 890 adventure. Ducatti multistrada.. Honda transalp


Tracer er en ren gatesykkel som er asfaltorientert og har 17" framhjul men de eksemplene du nevner her er adventuresykler som 19 eller 21" framhjul og er mer ...
av simpson
25 mai 2024, 15:14
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Noen som liker RC-biler?
Svar: 10
Visninger: 4912

Re: Noen som liker RC-biler?


I Norge er det vel omtrent bare to større aktører igjen, Elefun i Grimstad og Norwegian Modellers i Tønsberg, begge med nettbutikker.
Liten vits i å handle sånt fra utlandet med mindre det er noe du må ha som du ikke får tak i her hjemme.


Mange norske nettbutikker som er veldig bra. rcmester.no ...
av simpson
22 des 2023, 09:17
Forum: Tung MC
Emne: Første sykkel - Ducati Scrambler 800?
Svar: 14
Visninger: 18963

Re: Første sykkel - Ducati Scrambler 800?

Servicekostnader på Ducati er ikke høyere enn på andre sykler. Heller tvert i mot. Honda har for eksempel kortere serviceintervaller.
Har kjørt Ducati i over 20 år og har ikke hatt mer trøbbel med det enn andre merker jeg har hatt.
Det som ofte går igjen er at folk som ikke har hatt og kanskje aldri ...
av simpson
23 jun 2023, 06:53
Forum: Verkstedet.
Emne: MV Augusta Verksted
Svar: 15
Visninger: 5232

Re: MV Augusta Verksted

Bare sørg for å bruke ett verksted som kan MV Augusta. Italienske sykler er ikke som en japse.
av simpson
03 jun 2023, 11:16
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Regnes slip-on potte som ombygging?
Svar: 13
Visninger: 5825

Re: Regnes slip-on potte som ombygging?



Du kan ikke bli avskiltet på grunn av eksos. Værste som kan skje er mangellapp. Er potta E-merket er det ikke noe problem. Trenger ikke noe stempel i vognkort heller. Mange sykler blir levert med eks Acrapovic og det står ikke om det i vognkortet. Bare kjør du.


Sakset fra gammelsmurfen sin ...
av simpson
02 jun 2023, 17:07
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Regnes slip-on potte som ombygging?
Svar: 13
Visninger: 5825

Re: Regnes slip-on potte som ombygging?



Har aldri hørt om EU godkjent potte før. Men skal den selges i Europa skal den være CE merket.
"EU godkjent" er der ingenting som heter men med CE-merking er det en egenerklæring fra produsent/importør at det merkede utstyret følger gjeldende lover og regler hva de enn måtte være.

Delvis rett ...
av simpson
02 jun 2023, 16:59
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Regnes slip-on potte som ombygging?
Svar: 13
Visninger: 5825

Re: Regnes slip-on potte som ombygging?

Har aldri hørt om EU godkjent potte før. Men skal den selges i Europa skal den være CE merket.