Søket gav 671 treff

av Toalmar
05 jun 2026, 16:27
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Slik tvinger vi Vegvesenet til å fikse dødsfellene
Svar: 7
Visninger: 1686

Re: Slik tvinger vi Vegvesenet til å fikse dødsfellene

Veldig bra innlegg :thumleft
Helt enig i at dette er viktig å gjøre for å få dette opp i lyset.

Dette emnet burde ha en link på framsiden av forumet så ingen må lete etter hvor det er.
av Toalmar
04 jun 2026, 20:59
Forum: Verkstedet.
Emne: Offset forlenger (forlenger nøkkel)
Svar: 3
Visninger: 660

Re: Offset forlenger (forlenger nøkkel)

dypen skrev: 04 jun 2026, 17:50 Luftskralle er kjekt å ha men offset forlenger kommer til sin rett der det er begrenset plass over/under mutter sammen med begrenset plass til bevegelse på fastnøkkel.
Er ikke drevet av luft, men av batteri denne her :thumleft
av Toalmar
20 mai 2026, 19:20
Forum: Mellomklasse-MC
Emne: Økende interesse for nedskalering til 400-500 kubikk klassen?
Svar: 29
Visninger: 2016

Re: Økende interesse for nedskalering til 400-500 kubikk klassen?


Voge 525:

https://www.vogescandinavia.com/ds525x-2/

og...
Kove 525:

https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=122

Langt på vei samme sykkel, ser det ut som :scratch ?

Omtrent total kinadominans i denne klassen når også Benelli 502 tas med...:

https://www.benelli.com/int-en/products/trk ...
av Toalmar
18 mai 2026, 18:18
Forum: Forum for MC byggprosjekter
Emne: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Svar: 340
Visninger: 249776

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Morsom å se at det legges ut litt ordentlig skruing på MC her.
Liker disse trådene hvor man kan følge med på hva dere eiere gjør med de :)
av Toalmar
11 mai 2026, 20:06
Forum: Verkstedet.
Emne: ABS/Speedometer problem
Svar: 5
Visninger: 984

Re: ABS/Speedometer problem

Diagnose verktøyet sier i den ene feilmeldingen at sensoren er ødelagt, det er nok antagelig riktig så her ville jeg ha fått denne sjekket.
Her kan du antagelig måle motstanden i den, litt usikker på verdien du skal ha men kanskje mellom 1000Ω - 2000Ω

Avstand fra sensor til punkt den skal gå mot ...
av Toalmar
08 mai 2026, 20:16
Forum: Verkstedet.
Emne: Grunnleggende "må-ha"-verktøy og utstyr til sykkelen?
Svar: 16
Visninger: 1101

Re: Grunnleggende "må-ha"-verktøy og utstyr til sykkelen?

Om man har motorsykkel med kjede så har vel noe en spesiell laser som de retter kjedet med så vidt jeg har skjønt.
av Toalmar
01 mai 2026, 12:50
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: MC-ulykker
Svar: 4241
Visninger: 1388687

Re: MC-ulykker

Svein_H skrev: 01 mai 2026, 09:00 Påvirket og høy fart, ren idioti: https://www.rb.no/rykker-ut-til-mc-ulyk ... 43-2737866
Dessverre bak betalingsmur IgrI(
av Toalmar
01 mai 2026, 12:48
Forum: Tung MC
Emne: Honda ST1100 Pan-European ABSII
Svar: 144
Visninger: 108831

Re: Honda ST1100 Pan-European ABSII

Det var en interesant opplysning :thumleft
Er vel ikke mange sykler i dag som har hull i vindskjermen, er dette fordi skjermene er konstruert anderledes?
Vil egentlig ikke tro det ettersom du skriver at du kan kjøre uten ubehag med lufteventil på hjelm åpen på den "gamle" Hondaen, mens på den nyere ...
av Toalmar
01 mai 2026, 12:41
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store utfartsdagen -1.mai 2026 Referater og bilder
Svar: 43
Visninger: 18653

Re: Den store utfartsdagen -1.mai 2026 Referater og bilder

AJ skrev: 01 mai 2026, 12:38 Da er man på 1. maitur og straks klar for sesongens første ventepølse og baconburger m/skinke mm.
Hvor er så dette her?
av Toalmar
27 apr 2026, 22:42
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3367

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Hvis flottørsett m/nål er til din scooter og den har original forgasser skal du nok ikke bry deg om nålen er svart eller hvit.
Løp og kjøp :thumleft
av Toalmar
24 apr 2026, 22:22
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: TT-styre (TT-handlebars)
Svar: 8
Visninger: 625

Re: TT-styre (TT-handlebars)

Den gang jeg kjørte moped og lett motorsykkel var dette styret noe alle skulle. Vi kalte det for T-styre den gang.
Den gang var på midten av 80 tallet :thumleft
av Toalmar
15 apr 2026, 18:57
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3367

Re: Piaggio zip 50 2t problemer

Her har du en skjæring ja. Uansett om sylinder ser fin ut innvendig ville jeg ha gitt den en honing før jeg monterte igjen sylinder med nytt stempel.
Denne har vel ikke egen oljetank for 2-takts oljen, men du blander på bensintanken?
Bruk skikkelig 2-taksolje, ikke kjøp den billigste du finner.
av Toalmar
11 apr 2026, 12:01
Forum: Lett-MC
Emne: Piaggio zip 50 2t problemer
Svar: 63
Visninger: 3367

Re: Piaggio zip 50 2t problemer


Da er det iallefall på tide å skifte reed ja. Uten en velfungerende reed vil du aldri få den til å gå som den skal.
Men jeg tror fortsatt du bør sjekke bensinnål og sete samt sjekke og eventuelt justere flottørhøyden i forgasseren.

Helt enig med Kristofferen her, ettersom trådstarter opplever ...
av Toalmar
03 apr 2026, 10:22
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Hvor får man billigst bensin?
Svar: 77
Visninger: 32492

Re: Hvor får man billigst bensin?

SveinHa skrev: 03 apr 2026, 00:52 Da Tanken dukket opp var filosofien å endre pris kun 1 gang pr uke.
Samme filosofi som Poleringskongen www.poleringskongen.no på Gjøvik eller rettere sagt i Hunndalen har.
Prisoppdatering hver uke. Der får man også 98 oktan.
av Toalmar
23 mar 2026, 17:29
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Snart er vi i gang igjen! Takk til Kong Vinter, velkommen MC-sesong '26!!
Svar: 31
Visninger: 2289

Re: Snart er vi i gang igjen! Takk til Kong Vinter, velkommen MC-sesong '26!!

Welshen skrev: 22 mar 2026, 11:32 Hvordan er det med veisalt nå…. Er det slutt for nå? Ser det er sånn rundt 0 på morgenen og lurer på om det saltes ennå?
Ja det saltes fortsatt rundt omkring. Hørte at noen hadde møtt en bil fra Mesta i dag tidlig på E6 sør for Hamar, denne kjørte sørover.
av Toalmar
22 mar 2026, 10:20
Forum: Nyheter, forumregler, info og tilbakemeldinger
Emne: MCsiden.no fungerer ikke, Safari nettleser.
Svar: 7
Visninger: 1262

Re: MCsiden.no fungerer ikke, Safari nettleser.

Dagens pålogging til mcsiden.no ble stoppet IgrI(
Dette er eneste nettsiden jeg opplever at jeg må fjerne nettstedsdata fra jevnlig for å slippe inn, og jeg frekventerer en del nettsider ila en uke.
Ser at jeg sist la ut noe i dette emnet var 10. mars og da hadde jeg akkurat tømt nettstedsdata, så ...
av Toalmar
10 mar 2026, 17:28
Forum: Nyheter, forumregler, info og tilbakemeldinger
Emne: MCsiden.no fungerer ikke, Safari nettleser.
Svar: 7
Visninger: 1262

Re: MCsiden.no fungerer ikke, Safari nettleser.


Som emne feltet beskriver så fungerer ikke mcsiden.no i Safari nettleser. Første gang du åpner siden i Safari nettleser er det en programløsning som kontrollerer tilgang, da er jeg alltid ikke logget inn. Ved innlogging kommer ikke siden med brukernavn og passord opp før tilgang blokkeres. Er jeg ...
av Toalmar
28 jan 2026, 19:26
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Eberg Motor A/S Ikke lengre offisiell Ducati forhandler?
Svar: 49
Visninger: 12377

Re: Eberg Motor A/S Ikke lengre offisiell Ducati forhandler?

folbjo skrev: 28 jan 2026, 18:31 Litt oppdatering vedrørende Autosport A/S, og Lamborghini som er forsvunnet

https://www.nidaros.no/leter-etter-lamb ... 113-806964
Dessverre bak betalingsmur IgrI(
av Toalmar
15 jan 2026, 21:44
Forum: Verkstedet.
Emne: Startproblemer Speedfighter 2
Svar: 14
Visninger: 1016

Re: Startproblemer Speedfighter 2

Pluggen er våt, sotet og svart, er den ikke skiftet da?
Om den er ny og alt svart og sotet så må den da ha startet.

Når du sier de har stått lenge så går jeg nok mer til at forgasserene trenger skikkelig rengjøring, tapp av bensinen, hell på fersk bensin og bytt til helt ny tennplugg
av Toalmar
15 jan 2026, 20:14
Forum: Verkstedet.
Emne: Startproblemer Speedfighter 2
Svar: 14
Visninger: 1016

Re: Startproblemer Speedfighter 2

Denne har nok elektrisk choke om jeg ikke husker helt feil.
ville sjekket om denne står innkoblet hele tiden.

Hvordan seer tennplugg ut etter at du har kjørt den på starteren?
Er den tørr så får den ikke bensin, er den våt får den bensin noe jeg tror den er.
Hvis du har prøvd å starte den mange ...
av Toalmar
11 jan 2026, 09:49
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Motorsag til hjem, hage og skog (ved) …
Svar: 152
Visninger: 85233

Re: Motorsag til hjem, hage og skog (ved) …

Denne må de være ok til denne prisen?
https://www.obsbygg.no/hage-og-utemiljo/hagemaskiner/motorsag/2936939?v=ObsBygg-4046664221630
https://www.obs.no/bygg-og-hage/verktoy/elektroverktoy/sager/2936939?v=Obs-4046664221630

Husk dette er ett søndagskupp og er kun gyldig i dag, gjelder både COOP OBS og ...
av Toalmar
07 jan 2026, 20:58
Forum: Bikerloggen
Emne: AJ's (sk)roterom... skatt eller skrot?
Svar: 186
Visninger: 152202

Re: AJ's (sk)roterom... skatt eller skrot?


Varmeelementsledning i slange? ja.
Og om den kan kuttes i lengden? ja, selvfølgelig.
Og dette er noe jeg løpende vurderer siden enden på varmelementet ikke er dratt helt ut til enden av slangen, som er det ideelle. Dette fikk jeg ikke til siden jeg ikke fikk dyttet varmeelementledingen langt nok ...
av Toalmar
06 jan 2026, 22:58
Forum: Bikerloggen
Emne: AJ's (sk)roterom... skatt eller skrot?
Svar: 186
Visninger: 152202

Re: AJ's (sk)roterom... skatt eller skrot?

Frostsikker slange, har den noe form for varmeelement eller hva er greia for at den er frostsikker?
I tillegg ser det ut til at den er alt for lang da den er kveilet opp nede i balja, kan den ikke kappes?

Her må det litt mere info til.
av Toalmar
23 des 2025, 15:19
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Hva har du kjøpt i dag?
Svar: 5295
Visninger: 1803312

Re: Hva har du kjøpt i dag?


Fulgte det ikke med fluxmiddel?

Det er et absolutt must når man lodder mener jeg. Å ja, jeg har loddet en del i mitt liv. Mer enn dem fleste vil jeg påstå. Både lektronikk og kopperrør.

Nå er det vel Arduino neste?
På det nivået du er nå så vil en arduino og eller mikrokontrollere generelt være ...
av Toalmar
23 des 2025, 01:21
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Hva har du kjøpt i dag?
Svar: 5295
Visninger: 1803312

Re: Hva har du kjøpt i dag?


Hmmm DIP Switch, motstander, lysdioder og antaglig en lavvolts kontakt :-k
Spenningsdeler? Noe du skal bruke på solcelleannlegg @Toalmar ?

Nei dette var bare ett lite enkelt DIY sett som man lodder alle delene sammen for så og se at det du har gjort virker.
Her lyser lysdiodene i forskjellig ...