Søket gav 38957 treff

av AJ
I går, 20:26
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store MC-camping tråden!
Svar: 316
Visninger: 116560

Re: Den store MC-camping tråden!

To andre alterbativer;

https://dokkacamping.no/

https://aurdalcamp.no/

Har aldri selv overnattet på den førstnevnte, men overnattet en gang på Aurdal. Rolig og finn plass, men benyttet men benyttet meg ikke av campingplassen serveringstiklbud.
av AJ
I går, 19:16
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Kjøreklær for sommervarmen?
Svar: 23
Visninger: 218

Re: Kjøreklær for sommervarmen?

Selv har jeg en HELD TFL behandlet kjørejakke med luftelommer i front og overermer til tillegg til "eksos"lommer i skulderpartiet og er veldig fornøyd med denne.
Usikker på om kjørebuksa fra samme produsent i skinn er TLF, men denne har uansett gode luftelommer og har aldri opplevd utfordringer med ...
av AJ
I går, 18:51
Forum: Bikerloggen
Emne: AJ Arena...
Svar: 5454
Visninger: 1290260

Re: AJ Arena...

Da var ODA bilen innom igjen. Denne gangen med en fjellørret og hvalburger leveranse. Begge deler ser veldig bra ut.
Dette er mat for mons, så det holder!
Begge deler havner på grillen straks det lar seg gjøre :yeyeye !
Og naturligvis også på middagsbordet tilberedt på variert vis på kjøkkenet ...
av AJ
I går, 18:32
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Kjøreklær for sommervarmen?
Svar: 23
Visninger: 218

Re: Kjøreklær for sommervarmen?

Kanskje dette kan være et klokt valgt:

https://www.xlmoto.no/product/mc-jakke- ... 3594266554

Om denne jakka er TFL behandlet vet jeg dog ikke...
av AJ
I går, 17:51
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store MC-camping tråden!
Svar: 316
Visninger: 116560

Re: Den store MC-camping tråden!


Er det noen som har tips til gode telt 🏕️ plasser 3-4 timer fra Oslo?
Tenkte å ta en tur i helgen med noen venner, og trenger tips til hvor vi kan telte og ha syklene i nærheten.

Lyngstrand Camping i Hov i Land ved Randsfjorden kan jo være et godt alternativ.
Har selv overnattet i telt her to ...
av AJ
I går, 11:19
Forum: Verkstedet.
Emne: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Svar: 2491
Visninger: 716622

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Rens og oppfriskning av plasdetaljer med FluidFilm på gamlesykkelen :crazy: :
plast 1.jpg
plast 2.jpg
plast 3.jpg
av AJ
I går, 09:29
Forum: Bikerloggen
Emne: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg
Svar: 44
Visninger: 2900

Re: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg

Flotte bilder, ja :thumleft !

Og veldig heldig med været, ser detut til :sunny:
:prf
av AJ
16 jun 2026, 18:04
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Kjøreklær for sommervarmen?
Svar: 23
Visninger: 218

Re: Kjøreklær for sommervarmen?

Svein_H skrev: 16 jun 2026, 17:59
Det er ikke beina jeg svetter på, men overkroppen og hodet.
TFL behandlet skinnjakke med effektive luftelommer er jeg ganske sikker på er løsningen du er på jakt etter.
av AJ
16 jun 2026, 17:56
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Svar: 2437
Visninger: 788060

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Svein_H skrev: 16 jun 2026, 17:51 Hmm, den linken din går bare i ring tilbake til denne tråden, men regner med det er folka på Løvebakken du sikter til...
Ja, der hadde det skjedd en "klikk og forkiling", ja :redface .
Fikset nå.
av AJ
16 jun 2026, 17:34
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Kjøreklær for sommervarmen?
Svar: 23
Visninger: 218

Re: Kjøreklær for sommervarmen?

Svein_H skrev: 16 jun 2026, 17:31 Jeg har kun ull stilongs og trøye under, og sliter når det nærmer seg 20 grader, spesielt når sola steker i tillegg. 10-15 grader og overskyet er ideelt for meg, men det passer dårlig med norsk sommer.
Ikke stilongs, kun boxer... ;)

:crazy:
av AJ
16 jun 2026, 17:06
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Kjøreklær for sommervarmen?
Svar: 23
Visninger: 218

Re: Kjøreklær for sommervarmen?

Kjenner igjen dette med at man blir svett bare man tar på seg kjøreklærne på de heiteste sommerdagene.
Men med kjøreklær som har godt med luftelommer går det helt greit straks man er i gang med kjøringen.

Ellers er det å si at man for enhver pris må unngå bomullsundertøy og sokker i ditto ...
av AJ
14 jun 2026, 22:26
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Hva har du kjøpt i dag?
Svar: 5295
Visninger: 1803290

Re: Hva har du kjøpt i dag?


I dag har jeg kjøpt en KTM, nærmest på impuls. Men tror det blir bra :) (390 Adventure).

Gratulerer :twothumbs: !

390 motoren til KTM er veldig bra, være seg den gamle så vel som den nye :prf .
Mye overraskende lkøregled i vente med denne :mc1

Kjøpte du med quickshifter? Ekstra morsomt om ...
av AJ
14 jun 2026, 19:38
Forum: Bikerloggen
Emne: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg
Svar: 44
Visninger: 2900

Re: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg

BC45 skrev: 14 jun 2026, 19:28 På tide med noen dagers telttur med Tigern. Første stopp Buøy Camping i Dalen, Telemark😊
Se der, ja!

Omtrent på flekken samme sted jeg satte opp teltet for tre år siden :crazy: .
Utrolig hvor fort tiden går... :-i_sv

Bilde

Deilig å være på tur :D .
av AJ
14 jun 2026, 16:41
Forum: Tur & Treff...
Emne: Treffet under broen.Det er søndag.
Svar: 3
Visninger: 189

Re: Treffet under broen.Det er søndag.

Hvilken bro?
Langangen, muligens :scratch ...
av AJ
10 jun 2026, 21:04
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Hva har du kjøpt i dag?
Svar: 5295
Visninger: 1803290

Re: Hva har du kjøpt i dag?

kjland skrev: 10 jun 2026, 20:53 Når jeg kjøpte de nye syklene ble de levert med låsesylindere til kofferter. Så i dag hentet jeg Triumph låse ting til Givi boksen jeg har, ferdig montert er den og
Har samme toppboksen og er veldig fornøyd med den :prf .
av AJ
10 jun 2026, 17:25
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Svar: 15
Visninger: 401

Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt

Jeg er nok langt fra den beste til å gi deg noen gode råd siden jeg aldri har hatt noe i nærheten av dagens oppkjøring på MC.
For meg var det nok å møte opp på et egnet sted med registret motorsykkel og kjøre en kort runde, som biltilsynskaren pekte ut:
"- Kjør bort til enden av plassen og videre ...
av AJ
10 jun 2026, 13:18
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489630

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

HeddaB skrev: 10 jun 2026, 13:15
AJ skrev: 07 jun 2026, 17:11 Noen bilder fra meg også... :crazy:
Når dro dere fra Fetsund? Vi endte turen vår der ved 17-tida
Litt over kl. 11:00.
av AJ
09 jun 2026, 13:16
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 597019

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Canutus skrev: 09 jun 2026, 12:35 Gratulerer @AJ ! :vs
Takk, takk :thx .
av AJ
09 jun 2026, 12:00
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 597019

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Tore L skrev: 09 jun 2026, 11:54 Gratulerer så mye med dagen @AJ, håper du har en fin dag :HB :bb_p: :bananas
Takk for det, Tore :-) .

Dagen er fin, den. Men noen bursdagsMC-tur med lovet middagspåspandering ligger det ikke an til med de værutsiktene vi står overfor her i distriktet for øyeblikket... :-k
av AJ
09 jun 2026, 10:25
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 323

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?


Hvor risikosport er det å kjøpe eldre BMW om dagen? Tenker typisk 20+ år.
Er deletilgang ok?
Er det blitt vanskeligere å finne kompetanse som kan skru på disse? (Ref MCO som ikke lenger vil røre disse om de er eldre enn 20 år).

Impulskontrollen har forelska seg i en BMW R 1150 RT, men fornuften ...
av AJ
09 jun 2026, 10:21
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 597019

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Erik_B70 skrev: 09 jun 2026, 10:00 Gratulerer med dagen @AJ :HB :mc1
Takk for det :vs !
av AJ
09 jun 2026, 09:19
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 597019

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

dypen skrev: 09 jun 2026, 09:10 Gratulerer med dagen @AJ :HB
Takk, takk :-) .
Et år gammel som ekte pensjonist :knegg.
av AJ
08 jun 2026, 20:08
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 593

Re: Bør jeg bytte sykkel?


Tenker jo egentlig at et sykkelbytte gir motorsykkelkjøring «en ny vår» for en stund. Men hvor lenge varer det?
Etter 10år med motorsykkel, så har jeg fortsatt den samme sykkelen. Den funker til alt, men jeg kjører ikke hele tiden av den grunn, men den brukes dit jeg skal fremfor å ta bilen.

Nå ...