Søket gav 38942 treff

av AJ
10 jun 2026, 21:04
Forum: Utstyrsveggen.
Emne: Hva har du kjøpt i dag?
Svar: 5292
Visninger: 1800109

Re: Hva har du kjøpt i dag?

kjland skrev: 10 jun 2026, 20:53 Når jeg kjøpte de nye syklene ble de levert med låsesylindere til kofferter. Så i dag hentet jeg Triumph låse ting til Givi boksen jeg har, ferdig montert er den og
Har samme toppboksen og er veldig fornøyd med den :prf .
av AJ
10 jun 2026, 17:25
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Svar: 14
Visninger: 287

Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt

Jeg er nok langt fra den beste til å gi deg noen gode råd siden jeg aldri har hatt noe i nærheten av dagens oppkjøring på MC.
For meg var det nok å møte opp på et egnet sted med registret motorsykkel og kjøre en kort runde, som biltilsynskaren pekte ut:
"- Kjør bort til enden av plassen og videre ...
av AJ
10 jun 2026, 13:18
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

HeddaB skrev: 10 jun 2026, 13:15
AJ skrev: 07 jun 2026, 17:11 Noen bilder fra meg også... :crazy:
Når dro dere fra Fetsund? Vi endte turen vår der ved 17-tida
Litt over kl. 11:00.
av AJ
09 jun 2026, 13:16
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 596353

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Canutus skrev: 09 jun 2026, 12:35 Gratulerer @AJ ! :vs
Takk, takk :thx .
av AJ
09 jun 2026, 12:00
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 596353

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Tore L skrev: 09 jun 2026, 11:54 Gratulerer så mye med dagen @AJ, håper du har en fin dag :HB :bb_p: :bananas
Takk for det, Tore :-) .

Dagen er fin, den. Men noen bursdagsMC-tur med lovet middagspåspandering ligger det ikke an til med de værutsiktene vi står overfor her i distriktet for øyeblikket... :-k
av AJ
09 jun 2026, 10:25
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 271

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?


Hvor risikosport er det å kjøpe eldre BMW om dagen? Tenker typisk 20+ år.
Er deletilgang ok?
Er det blitt vanskeligere å finne kompetanse som kan skru på disse? (Ref MCO som ikke lenger vil røre disse om de er eldre enn 20 år).

Impulskontrollen har forelska seg i en BMW R 1150 RT, men fornuften ...
av AJ
09 jun 2026, 10:21
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 596353

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Erik_B70 skrev: 09 jun 2026, 10:00 Gratulerer med dagen @AJ :HB :mc1
Takk for det :vs !
av AJ
09 jun 2026, 09:19
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 596353

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

dypen skrev: 09 jun 2026, 09:10 Gratulerer med dagen @AJ :HB
Takk, takk :-) .
Et år gammel som ekte pensjonist :knegg.
av AJ
08 jun 2026, 20:08
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?


Tenker jo egentlig at et sykkelbytte gir motorsykkelkjøring «en ny vår» for en stund. Men hvor lenge varer det?
Etter 10år med motorsykkel, så har jeg fortsatt den samme sykkelen. Den funker til alt, men jeg kjører ikke hele tiden av den grunn, men den brukes dit jeg skal fremfor å ta bilen.

Nå ...
av AJ
08 jun 2026, 18:43
Forum: MC selges
Emne: Honda CFB 1000 A 2009 modell
Svar: 2
Visninger: 172

Re: Honda CFB 1000 A 2009 modell

Flott og godt vedlikeholdt sykkel, ser det ut som.

Lykke til med salget og ikke minst velkommen som forummedlem her på MCsidsen.no :thumleft !
av AJ
07 jun 2026, 22:10
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres
Svar: 1
Visninger: 110

En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres

Ny tråd på MCsiden.no - En bra dag ! - hvor du kan lovprise dagen i dag før du går til sengs :-) .

For egen del ble de ¨t helt klart en bra dag sammen med dypen på vår tur til Ørje i dag.
Dager som dette øker livskvaliteten, i tet mindre :prf .

Så kan alle og enhver komme med sine "bra dag ...
av AJ
07 jun 2026, 21:57
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Svar: 2434
Visninger: 786549

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Når det virker i Sverige hvorfor skal det ikke virke i Norge...? :scratch ?

https://e24.no/naeringsliv/i/8p98Ld/sli ... ligere-mat
av AJ
07 jun 2026, 20:49
Forum: Kjøp & Salg
Emne: Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!
Svar: 1
Visninger: 102

Re: Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!

dypen skrev: 07 jun 2026, 20:23 Dette er ikke hver dag, knall gul en eiers 2002 Yamaha TDM 900 SELGES :twothumbs:

https://www.finn.no/mobility/item/465821278?ci=9
Helt sant!
Disse er sjeldne og har klassikerpotensiale!!
av AJ
07 jun 2026, 20:48
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

dypen skrev: 07 jun 2026, 20:32 Hvis du har lyst på noe brukt nytt, prøv en KTM 1290 Super Adventure eller en KTM 1090 Super Adventure :thumleft
Støttes fullt ut (selvfølgelig... :crazy: )!
av AJ
07 jun 2026, 20:13
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store MC-camping tråden!
Svar: 313
Visninger: 116273

Re: Den store MC-camping tråden!

Anskaffet meg nylig et Fjällbris liggeunderlag som både veier lite og rent størrelsesmessig sammenpakket ikke tar mye plass.
Må si jeg er imponert over kvaliteten og hvor lett den er å pumpe opp med den innebygde fotpumpa.

Skal helt klart bli interessant å teste ut dette på kommende telttur denne ...
av AJ
07 jun 2026, 19:43
Forum: Bikerloggen
Emne: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg
Svar: 34
Visninger: 2521

Re: Håkons CFMOTO 450 MT og Triumph Tiger Sport 800 logg

dypen skrev: 07 jun 2026, 19:36 Flott sykkel med utrolig flott og sjelden farge :thumleft

Bilde
Gul er gull :crazy: !

Husker fortsatt at MC-verdenen nærmest ble satt på hodet da Yamaha lanserte sin knallgule TDM 900 i sin tid...:
tdm gul.jpg
av AJ
07 jun 2026, 17:11
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Noen bilder fra meg også... :crazy:
070626 fet.jpg
070626 bryggeblings.jpg
070626 orje.jpg
av AJ
07 jun 2026, 16:59
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Flott tur, ja :thumleft !

Noe dårlig veidekke her og der uten at det la noen demper på kjøregleden :D .

Så takk til @dypen for turinvitasjonen :prf .
Og til @Svein_H ; det kommer flere anledninger senere.
av AJ
06 jun 2026, 20:10
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?




Da er vi foreløpig to :thumleft Hvis det passer kan jeg (vi) kjøre fra Fetsundbrua Uno X på Fetsund kl 10:00 vil da være på Bjørkelangen Uno X kl 10:25

Hvis vi sier 11:00 så kommer jeg helt sikkert :prf .


Da har vi avgang Uno X Fetsund kl 11:00 :thumleft Ønsker flere å bli med er det bare ...
av AJ
06 jun 2026, 19:46
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

dypen skrev: 06 jun 2026, 19:44 Da er vi foreløpig to :thumleft Hvis det passer kan jeg (vi) kjøre fra Fetsundbrua Uno X på Fetsund kl 10:00 vil da være på Bjørkelangen Uno X kl 10:25
Hvis vi sier 11:00 så kommer jeg helt sikkert :prf .
av AJ
06 jun 2026, 19:39
Forum: Tur & Treff...
Emne: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Svar: 1472
Visninger: 489057

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Denne blir jeg gjerne med på @dypen !

Tid og sted og jeg stiller :crazy: !
Så lenge det ikke er grytidlig... ;)

Vi kan møtes på YX'en på Fetsund, kanskje? Og avtale nærmere møtepunkt med @Svein_H i hans nærområde.
av AJ
05 jun 2026, 21:25
Forum: Bikerloggen
Emne: Svein_H sin blogg
Svar: 3
Visninger: 154

Re: Svein_H sin blogg

Velkommen som MCsiden-blogger :vs !

Pleier selv å ta en liten stopp ved Røytjern når jeg er på den kangten. Absolutt et fint sted å stoppe :thumleft .
av AJ
05 jun 2026, 20:03
Forum: Tung MC
Emne: Førstesykkel til en på 202cm og lange ben
Svar: 12
Visninger: 833

Re: Førstesykkel til en på 202cm og lange ben


Det er vel mulig å kjøre fornuftig med en «liter» sykkel også? :)

Helt klart.

Selv hr jeg en kraftpakke av en sykkel i form av en KTM 1290 med 160 HK, som jeg fint kan lunte avgårde i rolig tempo, men som selvfølgelig har krefter nok til å gjøre det nesten "umulige" om man ønsker det :crazy ...
av AJ
05 jun 2026, 18:09
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: HurraHumpiDump! MCsidens tråd om norsk veistandard
Svar: 67
Visninger: 41056

Re: HurraHumpiDump! MCsidens tråd om norsk veistandard

I tillegg til den nye tråden "Slik tvinger vi Vegvesenet til å fikse dødsfellene" har vi også denne "HurraHumpiDump" tråden.