Søket gav 8196 treff
- I dag, 00:26
- Forum: Verkstedet.
- Emne: Reparasjonskostnader i forbindelse med forsikringsskade
- Svar: 4
- Visninger: 144
Re: Reparasjonskostnader i forbindelse med forsikringsskade
Så lett er det ikke, verksteder som bytter ut mer en det som er skadet blir fort en ikke forretnings forbindelse for forsikringselskapet. Det er også en representant fra forsikringselskapet som sjekket skaden, takstmann / takstkvinne. Kontantutbetaling fra forsikringselskapet er ikke å anbefale da ...
- I går, 00:01
- Forum: Tung MC
- Emne: Gammel Goldwing til Nordkapp?
- Svar: 8
- Visninger: 640
Re: Gammel Goldwing til Nordkapp?
Eller kanskje du foretrekker en turklar Pan- 
- 10 jun 2026, 23:57
- Forum: Diverse & Off-topic...
- Emne: Dele finn annonser, markant salgs «boost»?
- Svar: 0
- Visninger: 70
Dele finn annonser, markant salgs «boost»?
Er det noen som har erfaring med å dele finn annonser for salg på sosiale medier og på nett forum som har opplevd salgsfremmende «boost»?
Tenker da på bil, mc, deler, utstyr, dekk / hjul og ikke spesialiserte varer, dyre gjenstander, samleobjekter og boliger.
Har selv kanskje forsøkt å dele en ...
Tenker da på bil, mc, deler, utstyr, dekk / hjul og ikke spesialiserte varer, dyre gjenstander, samleobjekter og boliger.
Har selv kanskje forsøkt å dele en ...
- 10 jun 2026, 19:51
- Forum: Møteplass og skravlehjørne...
- Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
- Svar: 14
- Visninger: 287
Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Vi er jo forskjellige og reagerer ulikt på det som ikke er vanlig eller med kjent utgang, vil ikke si jeg er nervøs foran det ukjente men at kroppen reagerer det kjennes. Kanskje det er det som er å ha nerver 
- 10 jun 2026, 18:29
- Forum: Møteplass og skravlehjørne...
- Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
- Svar: 14
- Visninger: 287
Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Hva med å kjøre bil i rundkjøringer for å trene før oppkjøring, les deg opp på hvordan du kjører. Du kan også trene på start stopp med mc på lukket område, husk ved stopp sett aldri beina ned i bakken før sykkel står helt stille. Dette går garantert bra, lykke til 
- 09 jun 2026, 22:38
- Forum: MC selges
- Emne: Honda CFB 1000 A 2009 modell
- Svar: 2
- Visninger: 172
Re: Honda CFB 1000 A 2009 modell
Honda CBF 1000A – 2009-modell med koffertsett og full servicehistorikk
Selger en svært velholdt Honda CBF 1000A 2009-modell – en av de mest allsidige og driftssikre sportstourerne Honda har laget. Her får du en 1000‑kubikker med jevn, lineær kraft, komfortabel sittestilling og ABS som gir trygg ...
- 09 jun 2026, 22:24
- Forum: Verkstedet.
- Emne: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
- Svar: 14
- Visninger: 314
Re: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
Det er i alle fall billig verktøy å få kjøpt som sikkert hjelper godt for å legge om to dekk på egen motorsykkel.
Dekkomlegger
https://www.xlmoto.no/product/dekkmaskin-proworks-road_pid-PW-GTM-B
Balansering
https://www.xlmoto.no/product/hjulbalanserer-proworks_pid-PIA-303850?gclsrc=aw.ds&utm ...
Dekkomlegger
https://www.xlmoto.no/product/dekkmaskin-proworks-road_pid-PW-GTM-B
Balansering
https://www.xlmoto.no/product/hjulbalanserer-proworks_pid-PIA-303850?gclsrc=aw.ds&utm ...
- 09 jun 2026, 20:45
- Forum: Verkstedet.
- Emne: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
- Svar: 14
- Visninger: 314
Re: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
Har montert noe motorsykkel og moped dekk med enkelt verktøy dekkspaker osv men alltid balansert med hjulet liggende på vater «kuøye» eller «bullseye». Kjært barn har mange navn. Monterer vanligvis ikke mine motorsykkel dekk men får de montert i forbindelse med service. Noen unntak er det, på XS500 ...
- 09 jun 2026, 16:41
- Forum: Tung MC
- Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
- Svar: 14
- Visninger: 271
Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Takk for innspill fra dere alle - i forhold til budsjett så kan jeg enten kjøpe en så og si ny "liten" sykkel eller en eldre sliter. Fornuft sier førstnevnte (eks Voge med garanti), mens følelsene sier boxer, Pan eller tilsvarende.
Behovet er egentlig ikke så stort for kjøring begrenser seg ...
- 09 jun 2026, 16:39
- Forum: Tung MC
- Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
- Svar: 14
- Visninger: 271
Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Når det gjelder brukte deler vil ikke det være aktuelt på typisk slitedeler men høyaktuelt på alt annet av deler. Brukte mekaniske slitedeler er aktuelt der høy pris eller tilgang stopper prosjekt forutsatt det er mulig å kontrolere tillstand.
- 09 jun 2026, 16:25
- Forum: Tung MC
- Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
- Svar: 14
- Visninger: 271
Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Takk for innspill fra dere alle - i forhold til budsjett så kan jeg enten kjøpe en så og si ny "liten" sykkel eller en eldre sliter. Fornuft sier førstnevnte (eks Voge med garanti), mens følelsene sier boxer, Pan eller tilsvarende.
Behovet er egentlig ikke så stort for kjøring begrenser seg noe ...
- 09 jun 2026, 14:04
- Forum: Tung MC
- Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
- Svar: 14
- Visninger: 271
Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Det er masse verksteder med BMW kompetanse utenom MCO, i og med de ikke tar inn eldre BMW til service lengre utgår eller har kompetansen utgått. BMW R1150 RT var jo en veldig populær motorsykkel.
Du får kjøpt det meste du trenger til disse og brukte deler er det også tilgang på. Som nevnt her ...
Du får kjøpt det meste du trenger til disse og brukte deler er det også tilgang på. Som nevnt her ...
- 09 jun 2026, 13:13
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Har ingen erfaring med hverken Ducati Scrambler eller Triumph Trident 660 som er sykler som ikke har vært nevnt i tråden, er de kanskje litt trange (små) … ser slik ut og tidligere erfaring med Ducati jeg har er små utenom Multistrada Enduro som er kjempesykkel :D
Tiger 900 GT er flott sykkel men ...
Tiger 900 GT er flott sykkel men ...
- 09 jun 2026, 09:10
- Forum: Diverse & Off-topic...
- Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
- Svar: 2528
- Visninger: 596351
Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Gratulerer med dagen @AJ 
- 08 jun 2026, 21:06
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Hva med å slanke sykkel’n du allerede har
Touratech transforms BMW’s R1200GS to off-road Rambler
- 08 jun 2026, 12:38
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Da er vi enige 
- 08 jun 2026, 11:02
- Forum: Tung MC
- Emne: Gammel Goldwing til Nordkapp?
- Svar: 8
- Visninger: 640
Re: Gammel Goldwing til Nordkapp?
Hei vurdere å handle en gammal winge til Nordkapp tur, den trenger nye regreimer, (nye medfølger sier selger)
kjørt 80.000 km, (tror ikke det er sannsynlig: den kan være runda)
stått i ro over 10 år, hm noen pros & cons her..?
Jeg skrur såklart alt sjøl.. :knegg :scratch
Har du kommet noe ...
- 08 jun 2026, 10:54
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Økonomisk er det beste å bare rulle på kilometer på den du har og følg opp med årlig service.
Vi er veldig forskjellige med forskjellig bruk, er enig med deg der Olav K men å sammenligne KTM 890 Adventure med 1090’n blir helt feil og jeg har kjørt begge en god del der 1090’n er overlegen da ser ...
Vi er veldig forskjellige med forskjellig bruk, er enig med deg der Olav K men å sammenligne KTM 890 Adventure med 1090’n blir helt feil og jeg har kjørt begge en god del der 1090’n er overlegen da ser ...
- 08 jun 2026, 07:16
- Forum: Møteplass og skravlehjørne...
- Emne: MC-ulykker
- Svar: 4237
- Visninger: 1386810
- 08 jun 2026, 06:42
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Når det nevnes scooter så hadde jeg en i veldig mange år, har vært inne på tanken flere ganger å kjøpe en 300 eller 350 men lysten går i bølgedaler.
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=391993#p391993
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=391993#p391993
- 07 jun 2026, 22:44
- Forum: Diverse & Off-topic...
- Emne: En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres
- Svar: 1
- Visninger: 110
Re: En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres
Helt klart en bra dag hvor du deler været, omgivelsene og kjøreglede sammen med samvær før, under og etter turen. Må heller ikke glemme kaffekoppen underveis hvor du slipper å skrive det du vil dele
En dag på sykkel’n for meg er medisin for alt 
- 07 jun 2026, 22:27
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Det er mulig det er en feil med meg, har hatt nyere CB500X, XL700VA Transalp men det blir trangere kjedeligere og mindre lystbetont. Det var en tid jeg var innstilt på å klare meg med «bare» en sykkel CB500X’n for den gjør alt hvor som helst både på grus og asfalt lett fin sykkel, kjørte bare mindre ...
- 07 jun 2026, 21:32
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Slankere lettere romslig med god plass men også bunndrag òg turtallsvillig, de store KTM’ene er de beste 1050, 1090, 1190 og 1290. 1190’n hadde tidlig problemer hvor grus kom inn i motor via luftfilter som skapte problemer som produsent løste problemet.
- 07 jun 2026, 20:32
- Forum: Tung MC
- Emne: Bør jeg bytte sykkel?
- Svar: 22
- Visninger: 526
Re: Bør jeg bytte sykkel?
Hvis du har lyst på noe brukt nytt, prøv en KTM 1290 Super Adventure eller en KTM 1090 Super Adventure 
- 07 jun 2026, 20:23
- Forum: Kjøp & Salg
- Emne: Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!
- Svar: 1
- Visninger: 102
Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!
Dette er ikke hver dag, knall gul en eiers 2002 Yamaha TDM 900 SELGES
https://www.finn.no/mobility/item/465821278?ci=9
https://www.finn.no/mobility/item/465821278?ci=9