Søket gav 8196 treff

av dypen
I dag, 00:26
Forum: Verkstedet.
Emne: Reparasjonskostnader i forbindelse med forsikringsskade
Svar: 4
Visninger: 144

Re: Reparasjonskostnader i forbindelse med forsikringsskade

Så lett er det ikke, verksteder som bytter ut mer en det som er skadet blir fort en ikke forretnings forbindelse for forsikringselskapet. Det er også en representant fra forsikringselskapet som sjekket skaden, takstmann / takstkvinne. Kontantutbetaling fra forsikringselskapet er ikke å anbefale da ...
av dypen
I går, 00:01
Forum: Tung MC
Emne: Gammel Goldwing til Nordkapp?
Svar: 8
Visninger: 640

Re: Gammel Goldwing til Nordkapp?

Eller kanskje du foretrekker en turklar Pan- :D
av dypen
10 jun 2026, 23:57
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Dele finn annonser, markant salgs «boost»?
Svar: 0
Visninger: 70

Dele finn annonser, markant salgs «boost»?

Er det noen som har erfaring med å dele finn annonser for salg på sosiale medier og på nett forum som har opplevd salgsfremmende «boost»?

Tenker da på bil, mc, deler, utstyr, dekk / hjul og ikke spesialiserte varer, dyre gjenstander, samleobjekter og boliger.

Har selv kanskje forsøkt å dele en ...
av dypen
10 jun 2026, 19:51
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Svar: 14
Visninger: 287

Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt

Vi er jo forskjellige og reagerer ulikt på det som ikke er vanlig eller med kjent utgang, vil ikke si jeg er nervøs foran det ukjente men at kroppen reagerer det kjennes. Kanskje det er det som er å ha nerver :D
av dypen
10 jun 2026, 18:29
Forum: Møteplass og skravlehjørne...
Emne: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt
Svar: 14
Visninger: 287

Re: Oppkjøring klasse A snart og nervene har begynt

Hva med å kjøre bil i rundkjøringer for å trene før oppkjøring, les deg opp på hvordan du kjører. Du kan også trene på start stopp med mc på lukket område, husk ved stopp sett aldri beina ned i bakken før sykkel står helt stille. Dette går garantert bra, lykke til :thumleft
av dypen
09 jun 2026, 22:38
Forum: MC selges
Emne: Honda CFB 1000 A 2009 modell
Svar: 2
Visninger: 172

Re: Honda CFB 1000 A 2009 modell


Honda CBF 1000A – 2009-modell med koffertsett og full servicehistorikk

Selger en svært velholdt Honda CBF 1000A 2009-modell – en av de mest allsidige og driftssikre sportstourerne Honda har laget. Her får du en 1000‑kubikker med jevn, lineær kraft, komfortabel sittestilling og ABS som gir trygg ...
av dypen
09 jun 2026, 22:24
Forum: Verkstedet.
Emne: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
Svar: 14
Visninger: 314

Re: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.

Det er i alle fall billig verktøy å få kjøpt som sikkert hjelper godt for å legge om to dekk på egen motorsykkel.

Dekkomlegger
https://www.xlmoto.no/product/dekkmaskin-proworks-road_pid-PW-GTM-B

Balansering
https://www.xlmoto.no/product/hjulbalanserer-proworks_pid-PIA-303850?gclsrc=aw.ds&utm ...
av dypen
09 jun 2026, 20:45
Forum: Verkstedet.
Emne: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.
Svar: 14
Visninger: 314

Re: Å bytte dekk selv. Tips og råd om fremgangsmåte og utstyr.

Har montert noe motorsykkel og moped dekk med enkelt verktøy dekkspaker osv men alltid balansert med hjulet liggende på vater «kuøye» eller «bullseye». Kjært barn har mange navn. Monterer vanligvis ikke mine motorsykkel dekk men får de montert i forbindelse med service. Noen unntak er det, på XS500 ...
av dypen
09 jun 2026, 16:41
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 271

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?




Takk for innspill fra dere alle - i forhold til budsjett så kan jeg enten kjøpe en så og si ny "liten" sykkel eller en eldre sliter. Fornuft sier førstnevnte (eks Voge med garanti), mens følelsene sier boxer, Pan eller tilsvarende.
Behovet er egentlig ikke så stort for kjøring begrenser seg ...
av dypen
09 jun 2026, 16:39
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 271

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?

Når det gjelder brukte deler vil ikke det være aktuelt på typisk slitedeler men høyaktuelt på alt annet av deler. Brukte mekaniske slitedeler er aktuelt der høy pris eller tilgang stopper prosjekt forutsatt det er mulig å kontrolere tillstand.
av dypen
09 jun 2026, 16:25
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 271

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?


Takk for innspill fra dere alle - i forhold til budsjett så kan jeg enten kjøpe en så og si ny "liten" sykkel eller en eldre sliter. Fornuft sier førstnevnte (eks Voge med garanti), mens følelsene sier boxer, Pan eller tilsvarende.
Behovet er egentlig ikke så stort for kjøring begrenser seg noe ...
av dypen
09 jun 2026, 14:04
Forum: Tung MC
Emne: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?
Svar: 14
Visninger: 271

Re: Kjøp av eldre BMW - pengesluk?

Det er masse verksteder med BMW kompetanse utenom MCO, i og med de ikke tar inn eldre BMW til service lengre utgår eller har kompetansen utgått. BMW R1150 RT var jo en veldig populær motorsykkel.

Du får kjøpt det meste du trenger til disse og brukte deler er det også tilgang på. Som nevnt her ...
av dypen
09 jun 2026, 13:13
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Har ingen erfaring med hverken Ducati Scrambler eller Triumph Trident 660 som er sykler som ikke har vært nevnt i tråden, er de kanskje litt trange (små) … ser slik ut og tidligere erfaring med Ducati jeg har er små utenom Multistrada Enduro som er kjempesykkel :D

Tiger 900 GT er flott sykkel men ...
av dypen
09 jun 2026, 09:10
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!
Svar: 2528
Visninger: 596351

Re: Æ har bursdag! Gratulerer så mye med dagen!

Gratulerer med dagen @AJ :HB
av dypen
08 jun 2026, 21:06
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Hva med å slanke sykkel’n du allerede har :thumleft Touratech transforms BMW’s R1200GS to off-road Rambler
IMG_6013.jpeg
IMG_6011.jpeg
av dypen
08 jun 2026, 12:38
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Da er vi enige :thumleft
av dypen
08 jun 2026, 11:02
Forum: Tung MC
Emne: Gammel Goldwing til Nordkapp?
Svar: 8
Visninger: 640

Re: Gammel Goldwing til Nordkapp?


Hei vurdere å handle en gammal winge til Nordkapp tur, den trenger nye regreimer, (nye medfølger sier selger)
kjørt 80.000 km, (tror ikke det er sannsynlig: den kan være runda)
stått i ro over 10 år, hm noen pros & cons her..?

Jeg skrur såklart alt sjøl.. :knegg :scratch


Har du kommet noe ...
av dypen
08 jun 2026, 10:54
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Økonomisk er det beste å bare rulle på kilometer på den du har og følg opp med årlig service.

Vi er veldig forskjellige med forskjellig bruk, er enig med deg der Olav K men å sammenligne KTM 890 Adventure med 1090’n blir helt feil og jeg har kjørt begge en god del der 1090’n er overlegen da ser ...
av dypen
08 jun 2026, 06:42
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Når det nevnes scooter så hadde jeg en i veldig mange år, har vært inne på tanken flere ganger å kjøpe en 300 eller 350 men lysten går i bølgedaler.

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=391993#p391993
av dypen
07 jun 2026, 22:44
Forum: Diverse & Off-topic...
Emne: En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres
Svar: 1
Visninger: 110

Re: En bra dag ! Om gode opplevelser i MC-sesongen og når sykkelen vinterparkeres

Helt klart en bra dag hvor du deler været, omgivelsene og kjøreglede sammen med samvær før, under og etter turen. Må heller ikke glemme kaffekoppen underveis hvor du slipper å skrive det du vil dele :thumleft En dag på sykkel’n for meg er medisin for alt :D
av dypen
07 jun 2026, 22:27
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Det er mulig det er en feil med meg, har hatt nyere CB500X, XL700VA Transalp men det blir trangere kjedeligere og mindre lystbetont. Det var en tid jeg var innstilt på å klare meg med «bare» en sykkel CB500X’n for den gjør alt hvor som helst både på grus og asfalt lett fin sykkel, kjørte bare mindre ...
av dypen
07 jun 2026, 21:32
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Isbilen skrev: 07 jun 2026, 20:41 Hmm er ikke de vel så store som GS’en 🤔
Slankere lettere romslig med god plass men også bunndrag òg turtallsvillig, de store KTM’ene er de beste 1050, 1090, 1190 og 1290. 1190’n hadde tidlig problemer hvor grus kom inn i motor via luftfilter som skapte problemer som produsent løste problemet.
av dypen
07 jun 2026, 20:32
Forum: Tung MC
Emne: Bør jeg bytte sykkel?
Svar: 22
Visninger: 526

Re: Bør jeg bytte sykkel?

Hvis du har lyst på noe brukt nytt, prøv en KTM 1290 Super Adventure eller en KTM 1090 Super Adventure :thumleft
av dypen
07 jun 2026, 20:23
Forum: Kjøp & Salg
Emne: Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!
Svar: 1
Visninger: 102

Utrolig «sjelden vare» TDM900 selges!

Dette er ikke hver dag, knall gul en eiers 2002 Yamaha TDM 900 SELGES :twothumbs:

https://www.finn.no/mobility/item/465821278?ci=9

IMG_6010.jpeg