Det gjør jeg også! Det er mange kamper NMCU skal kjempe for oss i årene framover, og vi trenger at denne organisasjonen er sterk!AJ skrev: 08 apr 2023, 10:13
Anbefaler alle andre motorsyklister å gjøre det samme eller melde seg inn, selv om du ikke synes medlemstilbudene er spesielt gode.
Skal NMCU være det vi som hverdagsmotorsyklister har best mulig nytte av i tiden framover så er det å bli en medlemsorganisasjon i stadig vekst og dermed mer slagkraftig i saker som betyr noe for osss.
Etter fjorårets ulykkesstatistikker har myndighetene et press på seg for å få ned ulykkestallene. Det er nok rikelig med politikere som mener å ha løsninger på problemet, og vi trenger et sterkt NMCU som benyttes som høringsinstans før vedtak fattes. Uten er sterkt NMCU er jeg redd vi pålegges mange vedtak og begrensninger vi vanskelig kan leve med som motorsyklister. Utfordringene blir mange framover.
Her er to utfordringer jeg ser for meg vi på ett eller annet tidspunkt i nær framtid møter.
- Sørover i Europa ser vi at mange veier stenges for motorsykler i perioder, eller permanent. Dette kan komme i Norge også.
- Bilparken og trafikken ellers blir stadig mer lydløs (elektrisk). Dette fører til at motorsykler som lager lyd oppleves som støyende og uønsket, selv med eksosanlegg som i dag er innenfor dagens støykrav.
Det blir sikkert mange flere også, særlig knyttet til støy, drivstoff og ulykkesstatistikker. NMCU er vårt viktigste talerør!