MC-eiere vs forsikringsselskap

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
GSXR

MC-eiere vs forsikringsselskap

Legg inn av GSXR »

Er det forsikringsselskaper vi bør styre unna :?:
Kanskje har du vært oppi en eller annen tvist med ditt selskap, fått tilbud som ikke hører hjemme noen plass, you name it.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

If i Norge gjør sitt beste for å flå oss med sine priser. Uten skam beregner de seg en pris som kan sammenlignes med ran med myndighetenes velsignelse.
If derimot er snille med svenske BMW eiere. Mens norske BMW eiere betaler ca 20.00 til If, så betaler svenskene ca 1200 for full kasko for samme sykkel. Har du 2 sykkler, så spandere If kasko forsikring for 800 for den andre sykkelen og det for full kasko.
Tallene er jeg ikke sikker er riktig da jeg finner ikke de papirene jeg fikk fra If i sverige.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Vesta forsikring er heller ikke særlig gunstig, ihvertfall ikke om du skal forsikre en R-sykkel :shock: .

Halian

er det forsikringsselskap vi bør styre unna

Legg inn av Halian »

Etter 25 år som kunde i If flyttet jeg biler, sykler, båt, hus, reise og barne-forsikringer fra If til Gjensidige grunnet If's grådighet på forsikring av syklene.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Beklager folkens, men jeg deler dessverre ikke deres synspunkter når det gjelder If :shock: , jeg tok en skikkelig runde med flere forsikringsselskaper i fjor, og kom faktisk best ut av det med If forsikring.
Da var det faktisk prisen på sykkelen som gjorde utslaget :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Du må være villig til selge sjela di for å få forsikret motorsykkel i selskapet. Jeg ringte If og fikk beskjed at jeg ikke kunne forsikre motorsykkel alene, jeg måtte flytte alle forsikringer dit for å kunne tegne forsikring for sykkel.
Denne opplysning er fra 1998.
Siden har jeg holdt meg unna If.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Det er faktisk ganske vanlig å måtte flytte flere eller alle forsikringene sine ved forsikring av mc. Flere selskap som opererer med denne regelen :wink: . Glem nå ikke at det er 6 år siden denne undersøkelsen din også da. Har en kjempedeal med If jeg ihvertfall :D

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg hadde forsikringene mine i If før. De var billigste da jeg ringte rundt. Etter hvert økte de prisen med små beløp hvert år til de ble dyrest i forsikring for min del.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Vi har også gode erfaringer med If. Brukte Vesta i mange år før vi hadde sykler å forsikre - da ble Vesta uaktuell. Flytta alt til If og det eneste vi kom dårligere ut med var på bilen, men det utgjorde ikke en brøkdel av det Vesta skulle ha mer for syklene.
Hadde for øvrig en sak vedr. bilen mens vi fremdeles hadde Vesta - og maken til tafatt saksbehandling skal du lete lenge etter. Jeg fikk i hvert fall ingen hjelp (som jeg trodde de skulle gi sine kunder) - Vesta fungerte kun som videreformidler av brev mellom meg og det andre forsikringsselskapet.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Jeg hadde forsikringene mine i If før. De var billigste da jeg ringte rundt. Etter hvert økte de prisen med små beløp hvert år til de ble dyrest i forsikring for min del.
Alle forsikringsselskaper regulerer prisene sine år for år, og da med hensyn til førårets oppgang/nedgang i antall forsikringssaker.
Om man merker en prisøkning på sine forsikringer, er det lønnsomt å sanke tilbud fra andre selskaper, så presenterer man sitt beste tilbud for sitt nåværende forsikringsselskap, da med ønske om et tilbud som matcher dette. Bruker å fungere :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Like etter If tapte noen milliarder i skandalen i Sverige.....la de på 300 på forsikringen min og jeg sa opp hele selskapet.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Like etter If tapte noen milliarder i skandalen i Sverige.....la de på 300 på forsikringen min og jeg sa opp hele selskapet.
Du får ringe for å høste nytt tilbud Indian. Good luck :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg har forsikring som koster 265 blanke kroner for trafikk og 800 kr for kasko. Uten bonus tap ved skade og 4000 i egenandel. Med en totalpris på 1065 kr i året må forsikringsselskapene nesten ringe meg for å lure på om jeg vil bli kunde hos dem.... :mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Jeg har forsikring som koster 265 blanke kroner for trafikk og 800 kr for kasko. Uten bonus tap ved skade og 4000 i egenandel. Med en totalpris på 1065 kr i året må forsikringsselskapene nesten ringe meg for å lure på om jeg vil bli kunde hos dem.... :mrgreen:
Eller så lurer dem på hvem i familien som ga deg dealen? Sikker på at det er sykkelen du fikk kasko-forsikring på? Er itj det en misforståelse da :wink: . Itj for å værra frekk, men det der høres jo ut som en Mc- eiers drømmeselskap. Går itj an at det koste 800 kr. for kasko vel.
Kanskje for El-sykkl'n te dattra mi på 3 år.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe...
Få deg en veteransykkel så skal du se at premien går ned ja.. :wink:
Bilde

Svar