MC-eiere vs forsikringsselskap

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
macgeier
Innlegg: 1
Registrert: 26 apr 2005, 14:30

Legg inn av macgeier »

Jeg betaler 486 kroner i året til If (m. 75% bonus).
Det er kun ansvar, er sikkert ikke så ille pris det, men så har jeg en 350ccm totakter, 1982 modell :D

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

1510,- for min sykkel, Ansvar, tyveri, fører. Av en merkelig grunn fikk jeg kun 50 % bonus selv om familiens biler har max bonus + alt er forsikret her.
Gjensidige som jeg har hatt i mange år, stort sett bare posetive erfaringer med selskapet

GSXR

Legg inn av GSXR »

bm skrev:Av en merkelig grunn fikk jeg kun 50 % bonus selv om familiens biler har max bonus + alt er forsikret her.
Det er egentlig ikke så veldig merkelig, glem nå ikke at startbonusen i utgangspunktet er på 20%, så her har du faktisk fått +30% :wink: .
Jeg har også denne dealen (If-forsikring).

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Jeg betalte 795.- for en og en halv mnd. siden da sykkelen ble reg. på meg. I dag fikk jeg en ny giro på 1005.- Jeg ringte og prøvde å forklare, men den gang ei. Det viser seg at premien beregnes slik at den er dyrest i sesongen. Dermed er det bare å åpne lommeboka igjen.......men totalt betaler jeg 2010 for et år for en FJ 1100 så det da ikke all verden for å ha det gøy.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Joppe skrev:Totalt betaler jeg 2010 for et år for en FJ 1100 så det da ikke all verden for å ha det gøy.
Så sant som det er sagt :wink:.

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Jeg har altså en 2003 Suzuki SV650S. Bilen min er en Ford Focus ST170.

Hos IF betaler jeg i dag litt over 8.000 for motorsykkelen, og rett over 15.000 for bilen :shock:

I dag ringte jeg til Gjensidige, og fikk følgende tilbud:

- SV650S: 3.848,-
- Focus ST170: 7.583,-
- Innbo: 1.338,-
- Livsforsikring: 1.983,-
- Totalt: 14.752,-

Gjensidige skal altså ha mindre totalt enn bare for bilen hos IF.

Fy flate!!
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det kan lønne seg og be om tilbud, med selskapene har jo den evnen at de øker prisen ganske raskt etter at man er registrert hos dem.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

rogg skrev:Håy..
Det kan lønne seg og be om tilbud, med selskapene har jo den evnen at de øker prisen ganske raskt etter at man er registrert hos dem.
Jeg ringte IF og konfronterte dem med tilbudet fra Gjensidige. IF hadde ikke mulighet til å matche. De klarte å dra av 550 kroner - ikke 7.748 kroner!

Jeg skal i alle fall bytte selskap :D
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Gjorde nesten samme erfaring fra IF til Gjensidige.
Betaler der 3275 for kasko på min triumph trophy 900.

Men etter en telefonsamtale var også IF villige til å gå ned på samme nivå på mc, men kunne ikke matche resten.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Husker ikke om det er nevnt før, men for de som har Gjensidige kan man jo melde seg inn i bondelaget. De som er medlemmer av bondelaget får i tillegg 20% rabatt på forsikkringen :wink:

Så der er det penger å spare.. Bilde
Bilde

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Dette med priser hos IF vs. Gjensidige ser ut til å være veldig tilfeldig. Jeg er midt oppi en liten prosess i dette øyeblikk, da jeg skal flytte både bilen og motorsykkelen over fra Gjensidige til IF. For min '89 GSX-R 750 krevde Gjensidige 4000,- pr. år, mens IF kunne gi et tilbud på 1900,- (Kun ansvar) Bilen var en hundrelapp dyrere hos IF.

Jeg konfronterte Gjensidige med dette, men de kunne ikke gi meg noe bedre tilbud enn det jeg hadde fått. Så etter 14 år som kunde hos dem, så var det stopp i denne omgang. Vi får bare håpe at IF viser seg å være et bra valg også på andre måter enn bare pris..
GSX-R 750

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ja jeg tror også det er litt tilfeldig dette med forsikkring. Det kan lønne seg å ta en runde med selskapene hvert år. Jeg har Gensidige, og betaler 1400,- med full kasko. Ingen andre som slår det.....ennå... :wink:
Bilde

Svar