Innhold i innleggene.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Innhold i innleggene.

Legg inn av Indian »

Jeg er enig at det er et bra tiltak med et norsk forum. For å lokke frem nye og aktive medlemmer så må det stilles krav til kvalitet i innleggene som skrives. Innleggene som intereserer motorsykklister.
Slik jeg har merket er smileys som svar i noen tilfeller. Replikk med et ord.... Hvilken motorsykklister som vil melde seg i et forum for å se på smileys? Da kan de heller gå til iRC eller en annen chatte kanal.
Noen ganger kan smileys være et artig inslag i et innlegg med det er misbruk når en smiley er svar til et innlegg.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Gjest

Legg inn av Gjest »

"Krav" til at innleggene skal være så og så velskrevent, er det vel neppe noen som kan stille?!?

Hvor skal en legge lista da? MÅ det f.eks være 15 ord i et innlegg for at det skal kunne godkjennes? Teller ord som: SUKK... GISP... LOL, PHEW osv da? Hva hvis noen poster noe med 14 ord, skal de da bare slettes?

Dessuten er det mange som bare vil vise sin nøye/misnøye med et innlegg, og da holder det med en smiley.

Det finnes andre bra norske forum også, og der er det ingen som sier noe på at det svares med en smiley eller et enkelt ord (for en smiley er jo egentlig det samme som å skrive: *SMILER*, *LER*, *GRÅTER* osv). Jeg tror et forum som sletter slike innlegg, vil miste medlemmene sin i løpet av MEGET kort tid. De største forumene der ute (Sporthoj.com er et eksempel) har meget høy terskel for hva som slettes, og de har over 10.000 tusen brukere.

I daglig tale gjør vi jo ofte dette, bare smiler som svar på noe, eller svarer kun ja.

PS: Legg merke til at jeg ikke har brukt en eneste smiley her, ha ha!

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

:mrgreen:

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Jeg synes smilies er en bra måte å utrykke seg på. ken være vanskelig til tider, når man bvare sitter her og skrivet til verandre. Men jeg liker ikke at folk overdriver det. Noen har en tildens til å smøre på med 5-10 stk etter hverandre. da er meningen med smilies borte synes jeg. ---> Bilde
Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Hehe, skoja bara... Indian har kanske en poäng, men jag tror att när forumet är så nytt och litet som det är, så kan man också få motsatt effekt av att "kräva" innehållsrika inlägg. Man skrämmer bort folk som inte känner sig tillräckligt säkra på att dom har något verkligt VIKTIGT att bidra med. Det är ju möjligt att vissa delar av forumet borde modereras hårdare än andra på sikt. "Hjelp"-delen t.ex. bör säkert vara mer seriös är "Diverse", osv. Det är först när varje inlägg efterföljs av 25 inlägg med bara smileys som det blir olidligt, men det verkar inte vara något enormt problem ens på riktigt stora forum...

GSXR

Legg inn av GSXR »

Synes det er helt greit med smileys som uttrykk i et innlegg så lenge de ikke blir misbrukt :wink:.
Alt er relativt.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Smileys som er brukt med måtehold, syntes jeg er helt ok. Men jeg syntes vi alle kunne blitt flinkere med å poste innleggene våre under allerede eksisterende tråder, slik at vi ikke får nesten samme innhold på to tre forskjellige steder. (eks avisutklipp og årets første).
Dere moderatorer står fritt til å redigere meg bort her, hvis jeg er helt på jordet :)

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg synes ikke noe om det. Folk må skrive der de selv vil eller kan de starte et tråd. Jeg ser ingen problemer med det.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Kan godt være at det fungerer fint det, men jeg må jo si at det kan bli relativt vanskelig å finne innleggene etterhvert.
Allerede nå er det flere tema som heter årets første, er det årets første tur, første velt, treff eller utepils? På den andre siden kan det vel bli en heldtidsjobb eller to hvis det skal flyttes på av moderator.
Men samma det, det går jo mot vår, så da skal jeg heller ta litt lettere på tingene.

Svar