Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Legg inn av Snikendeugle »

Gøy :)

http://www.worldsbk.com/en/news/2016/new+champ+category

Tillatte sykler fra 2017:
Honda CBR500R
Kawasaki Ninja 300 (EX300ADF)
Yamaha YZF-R3
KTM RC390

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Legg inn av Royal »

Snikendeugle skrev:Gøy :)

http://www.worldsbk.com/en/news/2016/new+champ+category

Tillatte sykler fra 2017:
Honda CBR500R
Kawasaki Ninja 300 (EX300ADF)
Yamaha YZF-R3
KTM RC390

Bilde

Kanskje det nå blir incentiv til å lage mer spennende lettvektsykler for gatebruk også nå da. Typ slik som kawasaki ryktes om å gjøre , tilbake til 250cc med 4 sylindre istedenfor kjedelige 2.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Legg inn av Reodor Felgen »

Tidligere var incentivet innenlandsmarkedet i Japan, 400-syklene ble bygd som RR uten kompromisser. Dagens småsykler er vel i hovedsak bygd for å være rimelige men med en egen klasse kommer det sikkert oppgraderinger.

Uansett så er det artig med en sykkel som må kjøres aktivt for å gå bra, gir og sporvalg er langt viktigere enn med en >1 liter sykkel.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Legg inn av simpson »

Reodor Felgen skrev:Tidligere var incentivet innenlandsmarkedet i Japan, 400-syklene ble bygd som RR uten kompromisser. Dagens småsykler er vel i hovedsak bygd for å være rimelige men med en egen klasse kommer det sikkert oppgraderinger.

Uansett så er det artig med en sykkel som må kjøres aktivt for å gå bra, gir og sporvalg er langt viktigere enn med en >1 liter sykkel.
Gir og sporvalg er nøyaktig like viktig i den største klassen også.
De kjører alt det sykkelen kan gå og bommer du på noe har du mistet 2-3 plasser med en gang.
Ingen forskjell der.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Ny WSBK klasse for 300CC klasse sykler

Legg inn av Reodor Felgen »

Det er jeg helt enig i.

Formulerte meg litt uklart, tenkte på ved kjøring på landeveien.

Svar