Kawasaki z650

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
opel02
Innlegg: 3
Registrert: 22 apr 2009, 20:38
Motorsykkelen din: kawasaki z650
Sted: Bjørnevatn

Kawasaki z650

Legg inn av opel02 »

Er det noen som vet hvor jeg finner merkene på rådene og veivakselen på min z650 78 mod.det står i verkstedhåndboken at det skal være merker på disse men kan ikke finne dette skal skifte rådelager på motoren og trenger merkene for å få bestilt rette lager det er tre forskjelige typer står det

Ragnhild

Re: Kawasaki z650

Legg inn av Ragnhild »

Velkommen til forumet opel02 :)
Håper du vil trives hos oss :)

Skal ikke være nødvendig med mer info enn motornummeret?
Ifølge verkstedboka til Haynes for Kawasaki 650 Four 1976 - 1978
"The frame number is stamped on the left-hand side of the steering head and the engine number on top of the crankcase to the rear of the cylinder block, on the right hand side."

Det du trenger er motornummeret som er stempla oppå girkassa bak blokka på høyre side.
Har ikke noe bilde å vise det på akkurat nå.
Nummeret begynner med KZ650

Vær obs på at bl.a GPZ750 motoren passer i ramma på z650'n.
På min -78 modell var toppen bytta til en -83 modell, noe som ga endel hodebry med å få registerkjeda i riktig posisjon. Vet ikke om det er bytta motor eller bare topp, men det er mye kreativ mekking som skjer på gamle sykler, så det er greit å ha tunga rett i munnen når man begynner å skru på 30 år gamle sykler.

Jalmar på forumet her har også inngående kjennskap til z650'n, i tilfelle det er mer du trenger å vite.

Pink Panther er "lett" mod'et i forhold til originalen
Bilde

opel02
Innlegg: 3
Registrert: 22 apr 2009, 20:38
Motorsykkelen din: kawasaki z650
Sted: Bjørnevatn

Re: Kawasaki z650

Legg inn av opel02 »

Har funnet motornr.hvor er det lettest å få tak på lagrene fra tro???

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Kawasaki z650

Legg inn av cheron »

http://www.mcpartner.no/index.jsp

Prøv hos disse..... :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

opel02
Innlegg: 3
Registrert: 22 apr 2009, 20:38
Motorsykkelen din: kawasaki z650
Sted: Bjørnevatn

Re: Kawasaki z650

Legg inn av opel02 »

Har snakket med dem og de sier at jeg må se i verkstedhåndboka å finne merkene der.men det er ikke noen form for merker på hverken råder eller veivaksel og i Haynes sin bok står det at hvist det er mark1 på veiv og mark 1 på råder bruk lager b og hvist mark 1 på veiv og none på råder bruk lager a og none mark på veiv og mark 1 på råder bruk lager c og hvist mark none på veiv og råder bruk lager b. og jeg har sett over alt på veivaksel og råder uten å finne noen form for merker på noen av disse delene.Og da vil det si at jeg skal bruke lager b på alle rådene hvist jeg har fostått det rett

Svar