Idioter i trafikken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Låst
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

frankh skrev: 10 apr 2017, 10:40
Zettexx skrev: 09 apr 2017, 22:20 Mangel på ordforråd erstattes ikke av en rekke banneord, personangrep og skjellsord, men underbygger og beviser nevnte mangel.
At banneord beviser mangel på ordforråd er en direkte selvmotsigelse. Det var noe foreldrene våre fortalte oss for å få oss til å la være å banne. Det stemmer ikke. Jeg kan godt ta en "duell" med deg for å definere hvem som har størst ordforråd, hvis du ønsker :) Nok om det.

Vedkommende skrev at ifølge meg var han en drittrafikkant. Når jeg - krystallklart - har definert min betydning av "drittrafikkant" som en som med overlegg setter medtrafikanter i fare, og mener han/hun har rett til det, så har jo vedkommende sagt at han er en slik en. Ikke noe mer å si om det. Jeg er ikke på noen måte enig i at en slik person fortjener et fnugg av respekt for holdningene sine.
Zettexx skrev: 09 apr 2017, 22:20 Forsøk heller å belyse saken, fremfor å skjelle ut alle andre.

Bruk alminnelig språk og forklar hva du mener, og hvorfor, om:

Fildeling, fart, forskjell på passering og forbikjøring, plassering i kjørefelt, bruk av kollektivfelt, syklistens plass i gangfelt og kjørebane, vikeplikt......
Hva er det du ikke forstår?

Å kjøre sikksakk mellom filene i tett trafikk i 80+ km/t? Er det noe ved dette som krever ytterligere belysning? Lurer du på _hvorfor_ jeg mener det er idiotkjøring?

Lurer du på _hvorfor_ jeg mener det er infantilt og ignorant å bagatellisere det faktum at man kan skade andre?

Det blir vanskelig å ta seriøst, altså.
Det som blir vanskelig å ta seriøst er at du bruker ord som infantilt og stupid for å vise dette enorme ordforrådet ditt , ord som folk med stort ordforråd aldri ville benyttet btw, men samtidig slenger du ut ord som idiot , drittmenneske, halvape, undermenneske osv, noe som bare sier 100 ganger mer om hvordan menneske du egentlig er.

Jeg er 100% sikker på at ingen her inne hadde reagert på den villmannskjøringen du har vært vitne til som har foregått i 80 ÅTTI.

Er det for lite å gjøre som formann i borettslaget som får deg til å irritere deg så grenseløst over dine medmennesker?

Logg av, selg sykkelen, hører yoga skal være en stimulerende hobby.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

:popcrn
Braaaaaap

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Bjerknez »

Er det bare jeg som synes denne tråden har utviklet seg til lavmål her?
Synes det er flere her som bør logge av og ta seg en luftetur...

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev: 10 apr 2017, 17:45 Er det bare jeg som synes denne tråden har utviklet seg til lavmål her?
Synes det er flere her som bør logge av og ta seg en luftetur...
Stiller meg bak deg på denne......
På tide og avslutte denne tråden??
Moderator?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av AJ »

KevinmsR6 skrev: 10 apr 2017, 17:58
Bjerknez skrev: 10 apr 2017, 17:45 Er det bare jeg som synes denne tråden har utviklet seg til lavmål her?
Synes det er flere her som bør logge av og ta seg en luftetur...
Stiller meg bak deg på denne......
På tide og avslutte denne tråden??
Moderator?
Vi følger med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av kjellv »

:bl3 Balltreet er innenfor rekkevidde :evil

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Bjerknez »

Synes du skal bruke det. Men gjør det kjapt og effektivt :vs

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av frankh »

supersic skrev: 10 apr 2017, 16:21 Det som blir vanskelig å ta seriøst er at du bruker ord som infantilt og stupid for å vise dette enorme ordforrådet ditt , ord som folk med stort ordforråd aldri ville benyttet btw, men samtidig slenger du ut ord som idiot , drittmenneske, halvape, undermenneske osv, noe som bare sier 100 ganger mer om hvordan menneske du egentlig er.

Jeg er 100% sikker på at ingen her inne hadde reagert på den villmannskjøringen du har vært vitne til som har foregått i 80 ÅTTI.

Er det for lite å gjøre som formann i borettslaget som får deg til å irritere deg så grenseløst over dine medmennesker?
At du har problemer med å takle at noen som uttaler seg infantilt og stupid blir kalt nettopp det har lite eller ingenting med ordforråd å gjøre. Du fremstår ikke mer begavet selv. Forøvrig har jeg ikke kalt noen her for idioter eller undermennsker, men det er jo åpenbart at flere identifiserer seg veldig med de idiotene og undermenneskene som nevnes i trådstartinnlegget. Det er trist for mc-kulturen, men det forklarer sannsynligvis noe av årsaken til at uansett hvor mye enkelte oppfører seg som folk så er det noen få kjøtthuer som ødelegger for alle.

Ellers synes jeg ikke du har så mye imponerende å komme med her selv, annet enn dårlige forsøk på hersketeknikk. Du gjentar til det kjedsommelige hvor fælt det er at jeg bruker ukvemsord overfor idioter som setter meg og andre rundt seg i livsfare. Det skal ikke store intellektet til for å se hvor absurd det er når man setter disse to opp mot hverandre. Det trengs ikke engang empiri for å se det; Det holder med grunnleggende pluss/minus. At du ikke liker tonen min er irrelevant; Det endrer ikke de målbare fakta.

Uttalelser om at ulykker i både 50 og 80 km/t ikke er farlig, og at uforsvarlig kjøring i disse hastighetene ikke er noe å bry seg om, er både skammelig og skremmende. Om det er noe moderatorene burde gjøre så var det å ta en alvorsprat med de medlemmene som preseterer å komme med slike uttalelser, og spørre seg om DET er noe forumet er tjent med. Så får man heller ta sytingen over at jeg kaller en spade for en spade for seg selv.

Forøvrig irriterer jeg meg selvsagt over idioter som ikke har folkeskikk nok til å sette seg selv i livsfare uten å innvolvere omverdenen. Mulig det gjør meg sur og grinete, men den dagen du opplever en i familien som blir drept i trafikken på grunn av nøyaktig den adferden du og andre her forsvarer med nepp og klør (heller lite velartikulerte forsøk på sarkasme) så spørs det om ikke du ser litt annerledes på ting. Gjør du ikke det er det jo bare tragisk.
Sist redigert av frankh den 10 apr 2017, 18:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av kjellv »

For siste gang:
Nå setter vi strek for personkarakteristikker, og fortsetter heller denne interessante debatten i saklige toner :bl3

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av frankh »

.
Beskjed oppfattet?

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av frankh »

Nå må du holde tunga litt mer rett i munnen, moderator. Jeg svarte deg med å sitere et av de få personangrepene her i tråden, som var rettet mot meg. Jeg SITERTE.

Men, altså - seriøst:

Jeg har ikke sett ETT eneste argument eller tilløp til diskusjon/debatt i denne tråden. Jeg åpnet den med en uttalelse, og gikk - helt åpent - hardt ut mot en gruppe mennesker som setter andres liv og helse i fare, og som tror de har rett til dette.

Reaksjonene på det går på at uff of uff så fælt å kalle folk som oppfører seg slik i trafikken for idioter og halvaper. Og for en idiot jeg må være som irriterer meg over, og bryr meg om, at slike setter meg og mine i fare.

Og sånn har det gått siden. Det har ikke kommet ETT intelligent argument som motsier trådstarten (som heller ikke var annet enn en utblåsing). Jeg tror dette viser at noen faktisk DEBATT om dette temaet er det ikke mange her som er modne nok til å ha.

En diskusjon om adferd i trafikken kunne i og for seg vært interessant. Men ikke når den ene siden domeneres fullstendig av en gruppe som helt oppriktig later til å mene at de har lov til å kjøre som de vil i trafikken, uten hensyn til de rundt seg. Utgangspunktet er dødfødt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av kjellv »

frankh skrev: 10 apr 2017, 18:48 Nå må du holde tunga litt mer rett i munnen, moderator. Jeg svarte deg med å sitere et av de få personangrepene her i tråden, som var rettet mot meg. Jeg SITERTE.

Men, altså - seriøst:

Jeg har ikke sett ETT eneste argument eller tilløp til diskusjon/debatt i denne tråden. Jeg åpnet den med en uttalelse, og gikk - helt åpent - hardt ut mot en gruppe mennesker som setter andres liv og helse i fare, og som tror de har rett til dette.

Reaksjonene på det går på at uff of uff så fælt å kalle folk som oppfører seg slik i trafikken for idioter og halvaper. Og for en idiot jeg må være som irriterer meg over, og bryr meg om, at slike setter meg og mine i fare.

Og sånn har det gått siden. Det har ikke kommet ETT intelligent argument som motsier trådstarten (som heller ikke var annet enn en utblåsing). Jeg tror dette viser at noen faktisk DEBATT om dette temaet er det ikke mange her som er modne nok til å ha.

En diskusjon om adferd i trafikken kunne i og for seg vært interessant. Men ikke når den ene siden domeneres fullstendig av en gruppe som helt oppriktig later til å mene at de har lov til å kjøre som de vil i trafikken, uten hensyn til de rundt seg. Utgangspunktet er dødfødt.
Innimellom har det vært tegn til debatt om dette interessante tema, men det er noen få her inne, trådstarter inkludert, som klarer å drepe dette med skittkasting og ukvemsord til andre deltakere i tråden!

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Zettexx »

Tråden bør slettes i sin helhet og glemmes.

Redaktøransvar tilsier også at en bør beskytte "skribenter" mot seg selv i noen tilfeller. Alle kan havne i feil spor som er vanskelig å komme ut av med æren i behold.

Så kan heller diskusjonen dukke opp på nytt i en annen form.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Denne tråden er helt fantastisk!

Trolig en av de mer usunne debattklimaene. Trådstarter bruker sterke ord for å beskrive noe som anses problematisk, forumdeltagere liker ikke dette og det blir fremvist både saklig & usaklig med snev av hersketeknikk & gruppering. Trådstarter går i forsvarsmodus, forumdeltagere går i forsvarsmodus og et problem jeg går utifra alle her er enige om (uansvarlig kjøring i trafikken er dumt) blir til velvillige missforståelser og tilsvarende tilbakemeldinger.

Dere krangler om språkbruk her. Noen punkter er det kanskje reel uenighet, men det er jo språkbruken folk reagerer på.
Syntes ikke alle forumdeltagere (enkelte) er veldig mye bedre enn trådstarter her. Det er som en mobbesirkel på barneskolen. <--- eksempel på hersketeknikk ved å sammenligne involverte med småbarn.

Og jeg som syntes politiske debatter (hvor deltagerne er trent opp for å debattere) var usaklig. <---- enda et eksempel på hersketeknikk :mc2
Braaaaaap

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av KevinmsR6 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 10 apr 2017, 19:04 Denne tråden er helt fantastisk!

Trolig en av de mer usunne debattklimaene. Trådstarter bruker sterke ord for å beskrive noe som anses problematisk, forumdeltagere liker ikke dette og det blir fremvist både saklig & usaklig med snev av hersketeknikk & gruppering. Trådstarter går i forsvarsmodus, forumdeltagere går i forsvarsmodus og et problem jeg går utifra alle her er enige om (uansvarlig kjøring i trafikken er dumt) blir til velvillige missforståelser og tilsvarende tilbakemeldinger.

Dere krangler om språkbruk her. Noen punkter er det kanskje reel uenighet, men det er jo språkbruken folk reagerer på.
Syntes ikke alle forumdeltagere (enkelte) er veldig mye bedre enn trådstarter her. Det er som en mobbesirkel på barneskolen. <--- eksempel på hersketeknikk ved å sammenligne involverte med småbarn.

Og jeg som syntes politiske debatter (hvor deltagerne er trent opp for å debattere) var usaklig. <---- enda et eksempel på hersketeknikk :mc2

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv:)
Helt kanon:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Låst