Tolldeklarasjon eksport fra Sverige

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Tolldeklarasjon eksport fra Sverige

Legg inn av harlex »

Jeg skal avhente en mc i Sverige i påsken. Har et lite tidsvindu så det meste må gå kjapt. Usikkerheten min ligger nå rundt dette med exportpapirer fra Sverige. Har snakket med "tullen" i Sverige og de ber meg fylle i dette http://www.tullverket.se/download/18.44 ... 4+blad.pdf skjemaet og få det stemplet i Gøteborg der jeg skal ta ferge over til Danmark og deretter Norge...
Er det noen her som har erfaring med dette og dette skjemaet? Det virker jo ganske generelt i forhold til all slags varer og jeg synes ikke det var særlig selvforklarende.... Jeg satser på å få ordnet opp i dette før jeg plukker opp sykkelen pga tidsnød. Hva er det jeg må ha av papirer/dokumentasjon for å få det stemplet? Holder det med kopi av vognkort(ene)? Hadde noen hatt en kopi av et reelt eksempel av en slik tolldeklarasjon for mc exportert fra Sverige hadde det vært fantastisk.....
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Tolldeklarasjon eksport fra Sverige

Legg inn av Zettexx »

Det er et standard tollskjema som er lik det norske.

Det er ikke spesifikt tilpasset kjøretøy, men er greit nok.

Forstår ikke helt hvorfor svenskene skal ha det.

http://www.skatteetaten.no/no/Person/bi ... bil/start/

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Tolldeklarasjon eksport fra Sverige

Legg inn av JanK »

Du må alltid ha originale vognkort, kopier holder ikke. Insister på dette slik at ikke de tar de i tullen. Da kan du avbestille timen hos statens vegvesen og begynne jobben med å få tilbake originalene fra transportstyrelsen...

ihlebek
Innlegg: 2
Registrert: 08 jul 2017, 00:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Tolldeklarasjon eksport fra Sverige

Legg inn av ihlebek »

:vs Hvordan gikk det? Og har du lyst til å vise oss bilder av skjemaet?

Svar