MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 28 mai 2020, 15:49 Når en ser på den aggresive holdningen til han makkeren med hvit genser når han lukker døren så synes jeg det vitner om dårlig holdning når de akkurat har kjørt ned en fyr.
Haha, ja. Han har akkurat blitt meid rett ned. Tenk om han stikker liksom... :lol

Synes dette smaker råtten fisk lang vei.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: MC-ulykker

Legg inn av FreewheelBurning »

Akkurat det kan vel tolkes som å skyndte seg i tilfelle førstehjelp er nødvendig eller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 28 mai 2020, 15:53 Akkurat det kan vel tolkes som å skyndte seg i tilfelle førstehjelp er nødvendig eller?
Nææh... For meg virker dette som en irritert politimann med adrenalin i blodet. Med tanke på torpederingen tror jeg ikke førstehjelp er det som faller først inn hos disse to.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: MC-ulykker

Legg inn av FreewheelBurning »

Hvis jeg hadde torpedert noen så hadde hvertfall det vært det som fallt først inn hos meg.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MC-ulykker

Legg inn av Juicebox »

FreewheelBurning skrev: 28 mai 2020, 15:53 Akkurat det kan vel tolkes som å skyndte seg i tilfelle førstehjelp er nødvendig eller?
DET tviler jeg sterkt på

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MC-ulykker

Legg inn av mortenolb »

Ser på hele holdninga at han ikke er der for å sjekke om det gikk bra. Skulle mista jobben og blitt dømt for mordforsøk, men så vet vi jo av erfaring at eneste som kommer ut av dette er at det nå blir greit for politiet å meie ned folk.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: MC-ulykker

Legg inn av Geiroe »

For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

KawaKjetil

Re: MC-ulykker

Legg inn av KawaKjetil »

6 år gammel sak https://www.ba.no/nyheter/renvasker-up- ... gtr0MsOXec

Lesson learnt, stopp ikke for svarte stasjonsvogner med RK registrering.
Blir spennende å se hvordan de forklarer bort klare bilder fra video i denne saken. Tror neppe det får følger, dessverre!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

Som nevnt lenger opp, jeg har vært borti lignende selv faktisk. Men min sak ble vertfall henlagt. Jeg er helt overbevist om at det finnes cowboyer i politiet. De fleste er selvsagt flinke tror jeg, men jeg får et inntrykk av at det er mye kammeraderi ute å får og det er det som provoserer meg mest.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: MC-ulykker

Legg inn av KåreDump »

Sakkle skrev: 28 mai 2020, 15:06 Ja, ok. Ennå til gode å se noe særlig i riksdekkende media riktignok.
Pussig.... ser flere lokalaviser melder om saken, men har ikke sett noe mer om saken i riksdekkende media siden VG la frem politiets versjon.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

Dette får meg til å tenke litt...

Hva er det som gjør at en såpass "saftig" sak i norsk målestokk ikke får overøsende mediadekning? Er det noen som drar i noen tråder haer kanskje? Kammeraderi finnes over alt.

Hadde dette vært en vanlig bilist som hadde meid ned en motorsyklist og blitt filmet kan jeg love deg at det hadde blitt haraball. Jeg tror selv tv2 nyhetene kunne vært interresert i vise klipp av noe slikt.

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av olela »

For all del, stygg sak og riktig at dette blir sjekket nærmere.
Men på videoen ser det også ut til at MC føreren begynner å svinge ut mot veibanen igjen rett før det smeller. Det kan vel også hende at han forsøkte å late som han stoppet, også ga gass for å kjøre videre. Når da politiet prøver å avskjære han går det galt i det MC føreren begynner å akselerere.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MC-ulykker

Legg inn av Sakkle »

olela skrev: 29 mai 2020, 11:15 For all del, stygg sak og riktig at dette blir sjekket nærmere.
Men på videoen ser det også ut til at MC føreren begynner å svinge ut mot veibanen igjen rett før det smeller. Det kan vel også hende at han forsøkte å late som han stoppet, også ga gass for å kjøre videre. Når da politiet prøver å avskjære han går det galt i det MC føreren begynner å akselerere.
Ja, det der får folk med rett kompetanse ta seg av. Men for meg ser det bare ut som om motorsykkelen vingler litt i lav fart og så blir regelrett nedkjørt av politibilen.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 464
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Canutus »

Sakkle skrev:
olela skrev: 29 mai 2020, 11:15 For all del, stygg sak og riktig at dette blir sjekket nærmere.
Men på videoen ser det også ut til at MC føreren begynner å svinge ut mot veibanen igjen rett før det smeller. Det kan vel også hende at han forsøkte å late som han stoppet, også ga gass for å kjøre videre. Når da politiet prøver å avskjære han går det galt i det MC føreren begynner å akselerere.
Ja, det der får folk med rett kompetanse ta seg av. Men for meg ser det bare ut som om motorsykkelen vingler litt i lav fart og så blir regelrett nedkjørt av politibilen.
Syns det e litt skremmende hvor agressivt mange har reagert på Fb pga den videoen.
Vi aner ingenting om forhistorien, selv om det var oppgitt noe høy hastighet, så kan det også ha vært kjøring som tilsa at han måtte stoppes før han skadet andre. Prøvde man å ymte frempå med slikt fikk man som øyne gikk i spinn.
Om politiet ikke kan gjøre slikt hvis mc-folket ikke stopper /sikker av, så vil det bli lovløse tilstander, noe de fleste av oss ikke er tjent med.

Sent fra min E6653 via Tapatalk


Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MC-ulykker

Legg inn av Sakkle »

Canutus skrev: 29 mai 2020, 11:39 Syns det e litt skremmende hvor agressivt mange har reagert på Fb pga den videoen.
Vi aner ingenting om forhistorien, selv om det var oppgitt noe høy hastighet, så kan det også ha vært kjøring som tilsa at han måtte stoppes før han skadet andre. Prøvde man å ymte frempå med slikt fikk man som øyne gikk i spinn.
Om politiet ikke kan gjøre slikt hvis mc-folket ikke stopper /sikker av, så vil det bli lovløse tilstander, noe de fleste av oss ikke er tjent med.
Jeg er helt enig i det du skriver her. Vi vet bare hva vi ser i videoen, og vi ser kun en vinkel filmet fra avstand. Når det er sagt synes jeg likevel det vi ser i videoen ser alvorlig nok ut til å kreve en etterforskning, noe vi nå heldigvis får.

Politiet har vel, så vidt meg bekjent, lov til å bruke bilen som maktmiddel dersom det er tvingende nødvendig for å stanse en farlig situasjon.

Og de som tar til orde for vold mot Politiet, utlevering av navn på tjenestemennene etc. bør ta seg en bolle.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar