MC-ulykker
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38819
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
MC-ulykker
Sesongen er i gang og det vil også vise seg i nyhetsbildet på godt og vondt... ikke minst når MCulykkene skjer.
Vi får håpe de blir få denne sesongen.
Her en liten advarsel; ingen av oss må havne i en slik situasjon som dette :
FULLSCREEN
Hjelper ikke mye om det ser ut til at MCisten er uten skyld i det som skjer.
I forhold til de som kjører bil er vi den myke trafikanten når slike ting skjer...
Vi får håpe de blir få denne sesongen.
Her en liten advarsel; ingen av oss må havne i en slik situasjon som dette :
FULLSCREEN
Hjelper ikke mye om det ser ut til at MCisten er uten skyld i det som skjer.
I forhold til de som kjører bil er vi den myke trafikanten når slike ting skjer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Ja, vi er utsatt hvis slikt skjer. Og det går fort. Har blitt nedkjørt i rundkjøring, og det skjer så fort at en rekker ikke å regagere.
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Plassering i trafikken, sånn at apekattene ser deg. Og regn med at de ikke ser deg uansett hvor godt synlig du er.
Og man kan jo lure på hva den apekatta tenkte på som tok en håndbrekksladd på motorveien. Skulle han ta en piruett, eller hadde han glemt matpakka?
Og man kan jo lure på hva den apekatta tenkte på som tok en håndbrekksladd på motorveien. Skulle han ta en piruett, eller hadde han glemt matpakka?
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Raringene i de firehjulede fartøyene oppfører seg ofte
mer uforutsigbart enn elger !
Men i motsetning til elgene har de brunsttid hele året.....
mer uforutsigbart enn elger !
Men i motsetning til elgene har de brunsttid hele året.....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Brekksladden kommer jo fordi han skal unngå å krasje i bilen forran. Hvordan han fant på å svinge til høyre vet gudene.
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Nei, den røde bilen akselerer og drar på bremsene før han svinger til høyre. Han har god plass til bilen foran seg hele veien.
Jeg ville ikke trodd at han var for nær bilen foran og derfor må bremse opp, hadde jeg kommet bak ham slik
Jeg ville ikke trodd at han var for nær bilen foran og derfor må bremse opp, hadde jeg kommet bak ham slik
- hansraymond
- Innlegg: 629
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s, 87 Honda Supermagna
- Bosted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
var litt utydelig lyd men hørtes nesten ut som han sa noe om at han girte den i revers,,? og mistet kontrollen (akkurat idet hjelmen taes av, sitter han på huk og sier noe om giringen "flippin" etc,,).. men han tykje veit hvorfor han skulle finne på å tukle med girene sånn..? men bur-huer gjør mye rart...
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
-Ville engang passere en bilist som blinket til høyre.Da jeg var på sida av hanrogg skrev:Ja, vi er utsatt hvis slikt skjer. Og det går fort. Har blitt nedkjørt i rundkjøring, og det skjer så fort at en rekker ikke å regagere.
begynte han å svinge til venstre.(MC-huset Nydal ordnet påska,+++service!!) :=D>
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38819
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Ja, vi skal hele hjem, hver gang
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Dessverre....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Men bilister kan ta hensyn også. Hittil i påsken har jeg trillet ca 150 km i mopedfart med Kawa Beiben bak og vi er begge utstyrt med refleksvester og rød L på ryggen. Jeg forbredte henne på at på hovedveien så ville vi få en bil minimum mellom oss fordi alle vil forbi i 70 sona og bilistene vil benytte enhver luke i trafikken. Men det har faktisk ikke skjedd. Selv stressede badegjester ligger tålmodig bak oss og venter på anledning til å kjøre forbi oss begge. Såvidt jeg har kunnet bedømme har de også holdt god avstand til Kawa Baben så hun ikke har følt seg stresset av det. De som har tatt minst "hensyn" til hennes røde L er faktisk motorsykkeler, de har presset seg forbi men de har alle som en hilset på henne med tommelen opp når de passerer og det syntes hun er storveis.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38819
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Nok en ulykke til skrekk & advarsel...
21 år gammel motorsyklist død etter utforkjøring...
La oss inderlig håpe at 2009 ikke blir en "versting" sesong hva MCulykker angår
21 år gammel motorsyklist død etter utforkjøring...
La oss inderlig håpe at 2009 ikke blir en "versting" sesong hva MCulykker angår
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
I mange tilfeller kan ungdommelig overmot føre til
sorg,savn og mye trist.
La oss prøve å unngå det .
sorg,savn og mye trist.
La oss prøve å unngå det .
Sist redigert av Intruder den 12 apr 2009, 20:22, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Steike........ Fra hjemstedet mitt....AJ skrev:Nok en ulykke til skrekk & advarsel...
21 år gammel motorsyklist død etter utforkjøring...
La oss inderlig håpe at 2009 ikke blir en "versting" sesong hva MCulykker angår
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;