Hjelper ikke mye om det ser ut til at MCisten er uten skyld i det som skjer.
I forhold til de som kjører bil er vi den myke trafikanten når slike ting skjer...
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Plassering i trafikken, sånn at apekattene ser deg. Og regn med at de ikke ser deg uansett hvor godt synlig du er.
Og man kan jo lure på hva den apekatta tenkte på som tok en håndbrekksladd på motorveien. Skulle han ta en piruett, eller hadde han glemt matpakka?
Nei, den røde bilen akselerer og drar på bremsene før han svinger til høyre. Han har god plass til bilen foran seg hele veien.
Jeg ville ikke trodd at han var for nær bilen foran og derfor må bremse opp, hadde jeg kommet bak ham slik
var litt utydelig lyd men hørtes nesten ut som han sa noe om at han girte den i revers,,? og mistet kontrollen (akkurat idet hjelmen taes av, sitter han på huk og sier noe om giringen "flippin" etc,,).. men han tykje veit hvorfor han skulle finne på å tukle med girene sånn..? men bur-huer gjør mye rart...
rogg skrev:Ja, vi er utsatt hvis slikt skjer. Og det går fort. Har blitt nedkjørt i rundkjøring, og det skjer så fort at en rekker ikke å regagere.
-Ville engang passere en bilist som blinket til høyre.Da jeg var på sida av han
begynte han å svinge til venstre.(MC-huset Nydal ordnet påska,+++service!!) :=D>
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Men bilister kan ta hensyn også. Hittil i påsken har jeg trillet ca 150 km i mopedfart med Kawa Beiben bak og vi er begge utstyrt med refleksvester og rød L på ryggen. Jeg forbredte henne på at på hovedveien så ville vi få en bil minimum mellom oss fordi alle vil forbi i 70 sona og bilistene vil benytte enhver luke i trafikken. Men det har faktisk ikke skjedd. Selv stressede badegjester ligger tålmodig bak oss og venter på anledning til å kjøre forbi oss begge. Såvidt jeg har kunnet bedømme har de også holdt god avstand til Kawa Baben så hun ikke har følt seg stresset av det. De som har tatt minst "hensyn" til hennes røde L er faktisk motorsykkeler, de har presset seg forbi men de har alle som en hilset på henne med tommelen opp når de passerer og det syntes hun er storveis.
La oss inderlig håpe at 2009 ikke blir en "versting" sesong hva MCulykker angår
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering