Nytt fra Yamaha

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Ok.

Men hvis man må ha MC lappen for å kjøre en slik, samtidig som man ikke kan kjøre gratis i bom og kollektivfelt og mister fordelen med tanke på lane splitting (siden den trolig er for bred) så ser jeg rett og slett ikke poenget. Jeg skal inrømme at utseende isolert sett er vellykket, men jeg tipper den blir for dyr/sær for lille Norge og godene med å ha en slik med MC lappen blir borte.

Hva er egentlig argumentet med tre hjul? Føler at det tredje hjulet er der fordi man må stå mer i kø og at man da slippper og holde balansen. Jeg ser rett og slett ikke noe som helst grunn til å kjøpe en slik.

Har noen sett rykter om pris på en denne? Jeg kan ikke tenke meg at man får en slik for under 250.000 vertfall....?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kgjersda »

Med to forhjul har du jo dobbelt så mye grep under alle forhold...
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av haakeik »

De som har tatt klasse B sertifikat etter januar 2013, må kjøre opp for mellomtung klasse A.
Alle med klasse B sertifikat før januar 2013 kan fortsatt kjøre disse trehjulingene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Det gir jo de fleste av oss mulighet til å kjøpe en slik i det minste. Bedre grep fremme og kan kjøres med billappen (hvis man tok lappen på B før 2013) dette blir da altså et kjøretøy for dem som vil teste ut mc tilværelsen før dem tar tung lappen og for dem som skal kjøre såpass aktivt at grepet på vanlig motorsykkel blir for dårlig, samt at man slipper og holde balansen under krypkjøring etc.

I mine øyne en sykkel for folk med bevegelseshemming som absolutt vil på mc ryggen. Man mister i tillegg alle goder som fri bom og kollektivfelt og muligheten til å lanesplitte. Forstår det bare ikke...

Men ja, den er ikke så værst og se på. Men hvilken kundegruppe mener dere den i hovedsak er beregnet til?

Den er designet slik at den appelerer til yngre garde, men koster trolig såpass at den yngre garde melder pass. Dessuten tror jeg ikke en 20 åring velger bort en r-sykkel i forhold til denne.

Den eldre garde er nok kanskje kjøpegruppen her. Folk med penger og som vil late som om dem kjører motorsykkel før dem dør uten å ta rørerkort på A. Eller?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 27 okt 2017, 01:52 for dem som skal kjøre såpass aktivt at grepet på vanlig motorsykkel blir for dårlig, .
|Akkurat dette tror jeg ikke noe på.
En vanlig sykkel vil parkere denne i svinger uansett, og hvor ofte har du opplevd at de må ha bedre grep på din sykkel?
Den blir mye tyngre enn en vanlig sykkel og vekt er ett problem i svinger.
Tipper denne er ganske moderat når det gjelder aktiv svingkjøring.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 27 okt 2017, 05:56
Bjerknez skrev: 27 okt 2017, 01:52 for dem som skal kjøre såpass aktivt at grepet på vanlig motorsykkel blir for dårlig, .
|Akkurat dette tror jeg ikke noe på.
Egentlig ikke jeg heller. Det var en litt ironisk setning. Greit at grepet blir bedre, men som du sier, trenger man mer grep når sykkelen ikke krever det for å holde seg oppreist?

Dermed så sliter jeg litt med å finne noen gode argumenter for å velge en slik trehjuling. Kanskje den blir mer populær i andre land muligens?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

Mer om Niken...:



________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av BC45 »

Jeg synes Niken ser skikkelig spennende ut. Håper den kommer hit til lands så jeg kan få prøvekjørt. Har den samme trippel som mt-09 mon tro?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 27 okt 2017, 22:09 Jeg synes Niken ser skikkelig spennende ut. Håper den kommer hit til lands så jeg kan få prøvekjørt. Har den samme trippel som mt-09 mon tro?
Ut fra det jeg har funnet ut på nettet så ser det ut til at den er utstyrt med MT-09 motoren, ja.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 27 okt 2017, 22:11
BC45 skrev: 27 okt 2017, 22:09 Jeg synes Niken ser skikkelig spennende ut. Håper den kommer hit til lands så jeg kan få prøvekjørt. Har den samme trippel som mt-09 mon tro?
Ut fra det jeg har funnet ut på nettet så ser det ut til at den er utstyrt med MT-09 motoren, ja.
Hvis det er tilfelle, så tror jeg Niken kan bli særdeles spennende :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Hadde man kunt brukt den som et arbeidsverktøy på noe måte så hadde jeg skjønt det. Men der har vi jo firehjulingene som er mer egnet som Polar etc. Disse kan man feste hengere på samt måke snø med etc. I tillegg har dem trekk på fire hjul. Dessuten koster dem langt mindre vil jeg tro.

Mulig noen få kommer til å kjøpe den fordi den er tøff og at dem har penger nok, men jeg tror aldri denne kommer til å selge bra i Norge.

For at noe skal selge så må den jo treffe markedet eller en kundegruppe. Spørsmålet er hvilken kundegruppe?
Det eneste jeg kan komme på er eldre mennesker med mye penger som vil ha et snev av mc følelse før dem dør.

Er det noen her som kan finne en passende kundegruppe for denne?

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 28 okt 2017, 03:00 Er det noen her som kan finne en passende kundegruppe for denne?
Tja, en kundegruppe kan jo være sånne som meg. Godt voksne menn som liker ny teknologi og som er åpne for å prøve noe nytt som ikke passer inn i en allerede etablert bås :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 28 okt 2017, 09:45
Bjerknez skrev: 28 okt 2017, 03:00 Er det noen her som kan finne en passende kundegruppe for denne?
Tja, en kundegruppe kan jo være sånne som meg. Godt voksne menn som liker ny teknologi og som er åpne for å prøve noe nytt som ikke passer inn i en allerede etablert bås :P
Samme her :crazy: Artig med noe nytt, spennende og annerledes. Rett og slett :D !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av cannon »

Mt09 er jo en wheeliemaskin. Er det gøy med denne varemopeden da????

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

cannon skrev: 28 okt 2017, 10:03 Mt09 er jo en wheeliemaskin. Er det gøy med denne varemopeden da????
Wheelies bryr jeg meg ikke så mye om.
Men kom til å tenke på en ting; Niken kan fort bli en vinterfavoritt blant de som holder på med MC-kjøring på den tiden av året :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar