KTM vs Yamaha

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av Stian87 »

pingvin skrev: 16 jan 2018, 17:40 Hatt 3 Yamahaer også, ikke det, liker Yamaha, like bra kvalitet som Honda og like pene sykler som Ducati :thumleft
Nå er smaken som baken, men personlig så må jeg nok si at Yamaha ikke er i nærheten av ducati når det kommer til utseende. Det er ikke det at Yamaha er stygge, men ducati er en klasse for seg selv.

Til trådstarter: jeg ville nok også sett litt på serviceintervaller om jeg var deg. Mulig jeg tar skrekkelig feil, men jeg har inntrykk av at Yamaha har svært hyppige serviceintervaller sammenliknet med f.eks. BMW og Ducati.

Hyppighet her og kostnaden er bidrar til økt driftskostnad.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av Rha »

Min mt09 tracer har 10 000 km interval med ventilsjekk på 40 000.
Er vel ganske standard det.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av Stian87 »

Rha skrev: 18 jan 2018, 06:20 Min mt09 tracer har 10 000 km interval med ventilsjekk på 40 000.
Er vel ganske standard det.
Det er ganske så bra det ja, så da er det godt mulig keg tar helt feil :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 17 jan 2018, 23:07 Hvordan det fungerer og kostnader ved oppregistrering av Euro4 kan nok variere litt fra modell til modell. Det er mye vanlig nå at omtrent all plombering ligger i ECU, evt i tillegg til en strupning i luftfilterboks/innsug. Oppregistrering av disse kan trenge nye TUV papirer, disse kan man kanskje kjøpe fra importør. I tillegg må ny programvare legges inn, det er jo ikke noe man uten videre gjør selv.
Var derfor eg skreiv at det kunne koste 500,- (altså hva det koster å vise sykkelen for SVV) eller 15k, nettopp fordi det er stor variasjon. Syklene mine har vært registrert som tung, så det skal ikke kreves nye TÜV papirer på dem, og eg kan fjerne plomberingene selv (inkludert plomberingen i ECUen på KTMen), mens du har andre sykler der du må bytte ut ECU, tenningslås, m.m. i tillegg til TÜV papirer og visning hos SVV.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av gsx750_80 »

Rha skrev: 18 jan 2018, 06:20 Min mt09 tracer har 10 000 km interval med ventilsjekk på 40 000.
Er vel ganske standard det.
Zx 11 D1 har service hver 6000 km.
Ninja 250R likeså, med ventilsjekk/justering hver 12000 km.

MT09 det refereres til over, kommer tilsynelatende bedre ut..

For 4-år gamle sykler er det i alle fall Yamaha som har færrest feil, i følge denne undersøkelsen:
https://www.moneytalksnews.com/the-most ... ot-harley/
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: KTM vs Yamaha

Legg inn av FredrikE24 »

Om pendling og driftsikkerhet hadde vært et tema for meg, og kun det, så hadde jeg enda valgt BMW(jeg er fanboy..).
Hadde jeg ikke valgt BMW, og det skulle vært i mellomklassen tenker jeg nå at FZ6 hadde vært en god sykkel.
Passe med kraft, overraskende bunndrag. Ser liksom for meg at det er evighets-"sy"maskiner :-k

Svar