Råeste gatesykkel ever....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

https://www.youtube.com/watch?v=jy6tTk48gy0

Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Canutus »

Grei nybegynnersykkel der der :prf

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av kvase »

Nesten som en Spark
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av bikerdude73 »

Hm... Må visst begynne og levere Lotto !! :D :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

ZZR-Erling

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av ZZR-Erling »

146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev: 28 jan 2018, 13:19 146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html

Bilde
Da er det vel ikke en gatesykkel ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av AJ »

Denne må vel kunne sies å være en verdig kandidat til råeste gatesykkel ever... :crazy: :
MIDALU.jpg


Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Jompa »

Her Simpson, les og bli klok;

http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
110414-2015-kawasaki-ninja-h2-studio-19.jpg
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Beklager Jompa, dette er for det første noen tunge strykejern sammenlignet med Ducatien, kjøreegenskapene og elektronikken er ikke i nærheten, og som jeg sier dette er det råeste i RR klassen, med det menes vel Superbike.
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Bjerknez »

Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser? ;)

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av JanK »

Madonna har hatt rett i alle år...

Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 28 jan 2018, 16:32 Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser? ;)
På ingen måte, de hadde mer å gå på med V twin, men pga dimensjoner, dynamikk og lignende var tiden kommet ril å bruke v4, som også sitter i Desmocedici :D

Brukeravatar
Plastrakett
Innlegg: 12
Registrert: 25 jan 2018, 17:34
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600, 2007

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Plastrakett »

Man kan sammenligne rå fart, tall som vekt... men det som kommer frem mest her er vel at sykkelen skal være enkel å kjøre fort, og det er en spennende moderne vri på 'next best thing'
Bilde Bilde

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av Greenone »

Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Råeste gatesykkel ever....

Legg inn av simpson »

Greenone skrev: 28 jan 2018, 20:01 Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Ser du på Speciale versjonen kan du legge på 10-12 hk og ta av noen kg.
Og de kommer til å komme med en R versjon som er hakke råere enn det igjen.
Vekt har alltid vært en av Ducati sine store fordeler, min 1098, som kom for 11 år siden veide 172 kg.
Forrige Panigale, 166 kg.
Foreløpig er det ingen andre som matcher spec på denne sykkelen.
I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.

Svar