Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

IMuligens gammelt nytt, men jeg fikk i går greie på at Leeres Motorsport nå skal slutte å selge BMW motorsykler. I steden vil dem nå begynne å selge MV Agusta. Derimot står det at dem fortsatt vil levere verkstedtjenester til sine BMW kunder

Kilde:
http://leeres.no/leeres/endringer-hos-l ... t-for-2018

Det er altså selve produsenten som har valgt å heller satse mer sentralt og på større utsalgssteder.

Jeg kjøpte jo min sykkel der, men ser jo nå at dem med stor sannsynlighet kommer til å miste mitt neste kjøp, siden dette trolig vil bli en sykkel av samme slaget som jeg har nå.

Skal jeg gjette, så tror jeg at fortjenesten på salg av sykler er forsvinnende liten i forhold til hva man tjener på ettermarkedet vedrørende service og deler, og siden dem nettopp beholder denne biten så tror jeg det er mange i Fredrikstad og omegn som fortsatt kommer til å bruke dem. Men på sikt vil dem jo miste sine BMW kunder da dem ikke selger sykler lenger og MV Agusta er jo ikke noen konkurrent til BMW i det hele tatt spør du meg, siden jeg tror det er adventure segmentet til BMW dem solgte mest av.

I tillegg fikk jeg vite senest i dag at en bekjent hadde fått en overpris på service på sykkelen sin (BMW S1000RR). 5.500,- for 10.000km. service. Selv hadde jeg et bevis på at jeg selv fikk pris på nøyaktig samme service på min BMW S1000R på 3.500,- på Speed MC i Sandefjord for tre dager siden.

Jeg kan ikke helt forestille meg at disse syklene er så veldig ulike når det kommer til service?

Så i tillegg til å miste BMW salget så vil dem kanskje på sikt miste kunder grunnet overprising på ettermarkedet og da kan det se mørkt ut for Leeres i fremtiden.

Men så klart god nyhet for dem som bør på Østlandet og vil slå kloa i en MV Agusta. Drittøffe sykler dette også, men jeg tror ikke akkurat det markedet er så stort...?

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av fjs »

Angående forskjell på R og RR i service så ser jeg jo for meg at det er litt ekstra jobb å ta av og på kåpa osv :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

fjs skrev: 26 apr 2018, 07:23 Angående forskjell på R og RR i service så ser jeg jo for meg at det er litt ekstra jobb å ta av og på kåpa osv :)
Ja, jeg ser den... hvis den må av da...?

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av fjs »

Bjerknez skrev: 26 apr 2018, 07:27
fjs skrev: 26 apr 2018, 07:23 Angående forskjell på R og RR i service så ser jeg jo for meg at det er litt ekstra jobb å ta av og på kåpa osv :)
Ja, jeg ser den... hvis den må av da...?
Jeg bare spekulerer, la oss si service tar 1 time?!. Skal du også inn til motor bak kåpe, ser jeg for meg at de begynner på time 2. Altså fakturerer pr påbegynte time, som er ganske normalt. Men hva vet jeg, jeg har 10 tomler og stoler blindt på selger :/

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 apr 2018, 07:01 Jeg kjøpte jo min sykkel der, men ser jo nå at dem med stor sannsynlighet kommer til å miste mitt neste kjøp, siden dette trolig vil bli en sykkel av samme slaget som jeg har nå.
Jasså, blir det S1000R neste gang også? :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

ZZR-Erling

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av ZZR-Erling »

Dem må vel bare ha av kåpene om det skal sjekkes ventilklaring, men det er kanskje ikke etter 10000,og ja da virker prisforskjellen helt urimelig. For å holde liv i den biten som det trolig er mer avanse på, verkstedet, kan det være en god ide å skilte med fine neonlys: BMW Verksted, da får de kundene som handler hos Speed/MC Oslo og som bor ved Leeres.,om de ikke driter seg ut å priser seg helt ut av markedet..

ZZR-Erling

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av ZZR-Erling »

Kanskje BMW AG ser at bransjen i Norge sliter, og vil sikre seg slik at ikke alle forsvinner, og skal sykler selges, må de ha stor nok omsetning iom liten avanse. Derfor styrer de slik de selv vil, og sjalter ut Leeres.
Kan tyde på at Leeres ikke ser fremtiden helt på samme måte som BMW AG.

MV Augusta... Hmmm... Hvordan skal det gå mon tro?
Sist redigert av ZZR-Erling den 26 apr 2018, 18:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes MV Agusta er spennende sykler rent utseendemessig, men jeg sliter litt med følelsen rundt kvaliteten...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

Gjør ikke akkurat skam på seg det utseendet der...
Men prisen er i stiveste laget... :scratch
Dragster_800_RR_gulsort-bilde04.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 26 apr 2018, 12:20 Jeg synes MV Agusta er spennende sykler rent utseendemessig, men jeg sliter litt med følelsen rundt kvaliteten...
Det er vel det de fleste gjør - følelsen av de kan komme til å sitte på en tikkende bombe :D , spesielt når vi snakker om italienske sykler :sk?
Jeg har snakket med den forhandleren i Tyskland som jeg bruker som service-punkt på min sykkel om MV ,da de også har MV og jeg prøvde en Turismo i 2016 som ga mersmak :crazy:
Han forteller at det er solide sykler med gode komponenter, elektronikk og finish med veldig få problemer og der har de et bra faktagrunnlag iom at de selger bare fra denne butikken 10 ganger så mange som i hele Norden.

Men...følelser er vel det vanskeligste å få has på - just try it :thumleft
Sist redigert av WikingTnT den 26 apr 2018, 15:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ganske overbevist om at du har et poeng, men prisen var da ganske stiv...

Men jeg må si at jeg liker den 24T servicen til BMW som gir deg hotellopphold/frakt av sykkel etc.

Var vel ikke lenge siden et forummedlem her med Tuono måtte reise t/r Gøteborg etter en motorstans der nede. Slike ubekvemligheter sitter dte langt inne å betale for... :-# :x

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av WikingTnT »

Trenger da vel ikke BMW 24T-service på sykler som aldri går i stykker :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av Bjerknez »

WikingTnT skrev: 26 apr 2018, 15:22 Trenger da vel ikke BMW 24T-service på sykler som aldri går i stykker :roll
Det er sant, men sikkert derfor dem tør å gi en slik garanti også :knegg

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Leere's Motorsport i Fredrikstad slutter å selge BMW

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 26 apr 2018, 15:26
WikingTnT skrev: 26 apr 2018, 15:22 Trenger da vel ikke BMW 24T-service på sykler som aldri går i stykker :roll
Det er sant, men sikkert derfor dem tør å gi en slik garanti også :knegg
Null risiko :thumleft

Svar