Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Supradog
Innlegg: 100
Registrert: 28 jan 2014, 09:10
Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550

Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Supradog »

På sykler som har vært igjennom ett par eierskap og som har gått litt så finner man av og til litt snodige løsninger.

Tenkte en liten samletråd om hva man har funnet av tidligere reodor felgen prosjekter hadde vært litt morsomt.

Jeg kjøpte nylig en Fz6-n 2004. Og siden jeg ikke pendler med den er det sjelden at jeg kommer i situasjoner jeg vil bruke tuta. Type 3 ganger i den litt over en måned jeg har eid sykkelen. Fikk endelig ånden over meg i dag og fant fram multimeter+div, advarte naboen på balkongen at den kan bli såvidt lyd ved testing og satte i gang. Sikringen er fin. knappen ser ut til å ha bra trykkfunksjon. Eh, vent nå litt, de plastdekslene som noen har satt på siden av radiatoren gjør at man faktisk må flytte tuta.

Bilde

Eller så kan man jo velge å ikke montere på tuta igjen i det hele tatt..

Edit: ett annet eksempel

På den nye sykkelen sitter det leo-vince anlegg. Med db-killere i. Det låt jo mye selv med db-killere i, hvor mye kan det låte da uten mon tro? Dette må jo testes. Huh, det var da ikke mye forskjell.

Bilde
De endene så litt snodige ut når man ser nærmere på dem. litt kanter liksom.

Det er fordi kukrullen har modda på de, og kutta de opp for mer lyd... Hva med å bare ta ut hele killern isteden og ikke hærpe greia som gjør eksosen lovlig hvis man noensinne får bruk å ha det.

Sånn skulle de ha sett ut:
Bilde

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Sakkle »

Supradog skrev: 07 jun 2018, 21:12 De endene så litt snodige ut når man ser nærmere på dem. litt kanter liksom.

Det er fordi kukrullen har modda på de, og kutta de opp for mer lyd... Hva med å bare ta ut hele killern isteden og ikke hærpe greia som gjør eksosen lovlig hvis man noensinne får bruk å ha det.
:lol For en løk

Fikk ikke med DB-killere til mine potter... tror jeg. Hadde vel vært kjekt å ha kanskje...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Supradog
Innlegg: 100
Registrert: 28 jan 2014, 09:10
Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550

Re: Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Supradog »

lo litt når jeg fant dette. Gummien var helt ok også.
Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Fsva »

Supradog skrev: 15 jun 2018, 10:21 lo litt når jeg fant dette. Gummien var helt ok også.
Bilde
Haha, da er det bare å gå i gang med å sjekke at bremsene ikke er vedlikeholdt med samme «dyktighet» :knegg

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Toalmar »

Må vel si jeg hadde blitt litt usikker på hva annet som kunne være feil på sykkelen når man finner den uten tute, modifisert DB killere som ble ubrukelige og feilmontert gummier i bakfelg.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Supradog
Innlegg: 100
Registrert: 28 jan 2014, 09:10
Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550

Re: Forrige Eiere, hva tenkte de på?

Legg inn av Supradog »

2 forskjellige sykler, bakfelgen er fra en nx250. Jeg vil si det er en indikator at alt bør sjekkes og ett solid prutepunkt når noen i tidligere eierrekke har sotet/forsøkt å sote blinklys med sprittusj istedenfor å bare bytte til mindre leds eller lignende.

Svar