En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En av tidenes populæreste MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 10 sep 2018, 10:47 Når det er sagt... Er "Populæreste" et norskt ord? Altså i den sammenheng det er brukt i tittelen? Jeg føler "mest populære" hadde vert mer riktig... Men nå er det nå ikke jeg som er journalisten her... :knegg
Høres bedre ut med "mest populære", ja...
Så vi går for den :prf :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: En av tidenes populæreste MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 10 sep 2018, 10:47 Når det er sagt... Er "Populæreste" et norskt ord? Altså i den sammenheng det er brukt i tittelen? Jeg føler "mest populære" hadde vert mer riktig... Men nå er det nå ikke jeg som er journalisten her... :knegg
Du er ihvertfall den observanteste :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En av tidenes populæreste MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 10 sep 2018, 11:11
Bjerknez skrev: 10 sep 2018, 10:47 Når det er sagt... Er "Populæreste" et norskt ord? Altså i den sammenheng det er brukt i tittelen? Jeg føler "mest populære" hadde vert mer riktig... Men nå er det nå ikke jeg som er journalisten her... :knegg
Du er ihvertfall den observanteste :sk?
Takk :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av AJ »

Da begynner testene å komme.
Her et par av dem:





Må si jeg er overasket over at den nye modellen ikke har mer enn 136 HK.
Og like overrasket over at de har greid å oppnå 143 Nm moment. Det er egentlig ganske imponerende!
Faktisk mer enn KTM 1290 SA.

Registrerer også at sykkelen leveres med Bridgestone Battlax A-41 Adventure, samme dekk som jeg har på min KTM og som jeg er strålende fornøyd med så langt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av L-NA »

Jeg gjentar vel meg selv når jeg sier at dette fortsatt ikke er førstevalget mitt hva event. ny sykkel angår. Men uansett - en imponerende sykkel, og da kanskje spesielt når det kommer til den nye (Boble) motoren. For min del så er det nok denne som imponerer mest. På samme måte som da Yamaha sin Super Tenere ble oppgradert i 2015 med sterkere motor, har også BMW vurdert tingenes tilstand i samme retning. Den gangen var det vell knapt noen MC Journalist som ikke uttrykte sin store overraskelse over den lille økningen på bare 2Hk, for motoren. Der i mot, så ble det vel knapt skrevet noe om den betydelige økningen i torque.

Men denne gangen kan det se ut som BMW har tenkt litt i samme bane, og virkelig løftet dreiemomentskurven i så og si hele spekteret.
Og kanskje mest interessant synes jeg det er å se et så stort løft av kurven i den lave delen av registeret. Noe jeg mener er perfekt :prf i forhold til hva som bør forventes av en ADV sykkel. Max HK og torque, er egentlig mest interesant når vi snakker om R sykler. I en ADV sykkel er behovet noe annerledes. Og nettop dette ser det ut til at BMW nå har gjort noe med. :thumleft
( .... men for min del, så holdt det vell i massevis med det som BMW leverte i sine tidligere modeller også)
2019-BMW-R1250GS-R1250-RT-Dyno-Chart-Power-Torque.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Bjerknez »

Du traff spikeren på hodet når du nevnte "boble motoren" :knegg

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av kvase »

Syns hele BMW opplegget som blir hausa opp i de store høyder ikke noe koselig tvert om du kan snart ikke åpne et blad eller titte på nette uten snik innføring av BMW skriker mot deg. :crazy:
Å de fleste mc bladene ser ut som de jobber på akkord rundt det merke der.- :lol
Å når du henvender deg til en Bimmer forhandler å spør om den prisen som blir markedsført til ca 230 høvdinger er re-ell pris så får du høre at det er innstignings prisen men du får ikke kjøpt den til det du må ha noen rare tilleggspakker for i det heletatt kan bli vurdert som kunde av en slik dings av BMW å da havner gjerne prisen nærmere 260 000 før de er interessert i å selge deg denne Bokser knallerten.- :scratch :O
Jeg ser eie å salgs tendensene som Apel bedriver har nådd disse kubikk knallerten salgs gimmick-- :-k :lol
Utrolig gode Tur mc er jovisst sikkert
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Gulars »

260 000 var da billig for en GS. Da er det ikke mye stasch :) Nærmer deg nok 300K for en med "alt" og litt over 300K for en GSA med "alt", inkludert det som BMW ikke leverer, men som du kjøper fra andre leverandører som Givi, Touratech, Puig m.fl. :)
Kjør sikkert!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av gsx750_80 »

AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...

Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.

Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel ikke dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til inmarkedet gjennom flere år.

Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillene, lenge før tida.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...

Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.

Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel ikke dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til i markedet gjennom flere år.

Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillesnor, lenge før tida.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Ronning »

gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08 Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillene, lenge før tida.
Haha, "smurt" av en par pils og en konjakk lo jeg godt av dette. Ellers synes jeg GS er helt ok jeg, men ville personlig helt klart gått for KTM i samme segment.

ZZR-Erling

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av ZZR-Erling »

gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...

Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.

Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel ikke dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til inmarkedet gjennom flere år.

Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillesnor, lenge før tida.
Kjøp deg en S1000RR HP4.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av gsx750_80 »

ZZR-Erling skrev: 20 okt 2018, 07:21
gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
AJ skrev: 16 aug 2018, 15:19 Det er ingen grunn til å legge skjul på at jeg ikke er spesielt interessert i GS boxeren fra BMW, som mine øyne aldri hviler lenge på når sykkelen havner innafor synsfeltet...

Men at dette fortsatt er en veldig populær sykkel er det ingen tvil om.
Nå skjer det ting i GSverdenen. Antakelig mest på motorsiden hvor det har vært en evolusjonær uvikling med 1170 kubikk motoren siden 2004, sist med semivæskekjøling for noen år siden og økt effekt.
Nå tar BMW utviklingen åpenbart et skritt videre, skal vi tro oppslaget i linken nedenfor.

Uansett hva man mener om GSboxeren så kan vel dette ses på som en spennende utvikling med en modell som så til de grrader har slått til inmarkedet gjennom flere åvr.

Så hva tenker folket her inne om den kommende 1250'en?
Som bl.a. at den ser ut til å få sånn ca. 135 HK, samme toppfart som dagens modell og en vektøkning på 5 kg, om jeg har snappet om denne infoen korrekt fra artikkelen i denne linken...:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... e-revealed
Aldersdiskriminering er provoserende, tåpelig og umodent. Likevel, "smurt" av 2 glass vin, 2 øl og 2 Fireball, tråkker jeg uti det: Noen verre gammelmannssykler enn det BMW varter opp med med sine GS-sykler kan jeg knapt forestille meg. Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Det er naturligvis ikke noe galt i å bli en gammel mann,og jeg håper jeg blir det selv. Dog, ikke før tida, og ikke kjørende BMW..
Å kjøre BMW er som å starte med gåstol og brillesnor, lenge før tida.
Kjøp deg en S1000RR HP4.
S1000 i ulike utgaver er noe annet, ja. Spørs vel likevel om jeg ville gått for Honda eller Kawasaki om jeg skulle satset på den typen MC.
Måtte ha kvittet meg med en noe av det jeg har stående først. Har feks 3 stk eldre CB 900/1100., som kjøres noen få mil i året, i beste fall.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av simpson »

gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.

[/quote]

Kanskje de som kjører GS ikke er interessert i å bestige "jomfruer" som lar seg imponere av riskokere med hylende motorer som blir brukt som penisforlengere, men vet de har stor nok manndom uten å måtte kjøpe ett bubstitutt og heller vil ha damer som liker mannen og ikke sykkelen? :vs

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av gsx750_80 »

simpson skrev: 20 okt 2018, 11:05
gsx750_80 skrev: 19 okt 2018, 23:08
Finnes det et eneste eksempel i verdenshistorien på at en person har anskaffet en slik MC, og siden besvangret en kvinne, feks? Det er bortimot det traurigste og tristeste det er mulig å komme opp med av motorsykler, i mine øyne.
Kanskje de som kjører GS ikke er interessert i å bestige "jomfruer" som lar seg imponere av riskokere med hylende motorer som blir brukt som penisforlengere, men vet de har stor nok manndom uten å måtte kjøpe ett bubstitutt og heller vil ha damer som liker mannen og ikke sykkelen? :vs
[/quote]

Hehe. Kanskje de som kjører GS sjelden gidder å bestige noe som helst? Kanskje mange som ikke kjører GS heller ikke trenger substitutter eller "penisforlengere"..
Folk får kjøre hva de vil. Jeg synes bare BMW GS-syklene er så ufattelig traurige. Det var deilig å få det ut.

Svar