En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Her er den Valgte sort matt denne gangen. Men jeg har bestilt med eikefelger i stedet for støpte alu-felger
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Med tanke på hvordan de har løftet motoren opp et nivå denne gangen, på den måten de har gjort det, lurer jeg fælt på hvordan de skal klare å hente ut litt mer neste runde :)
De nye sylindertoppene kan sammenlignes litt med en mer avansert versjon av Hondas V-Tec.
De nye sylindertoppene kan sammenlignes litt med en mer avansert versjon av Hondas V-Tec.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Gratulerer med ny og helt sikkert en fantastisk sykkelen.
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Gratulerer BAJAZZ med nye GS :) Du får komme med noen oppdateringer og erfaringer i løpet 2019, når du har fått kjørt litt :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Den nye er sikkert enda bedre enn de gamle.
Her er en liten snutt av den gamle luftkjølte typen, en runde rundt nordsløyfa på Ringen. Dette er jo den kjedelige med tilnavnte traktor da, som kan være litt vanskelig å ta forbikjøringer med, og litt sånne andre betraktninger om gubbetstuket som har kommet frem i denne tråden :)
Men jeg syns nå det er en fin gammal gubbesykkel jeg for min del da
https://www.youtube.com/watch?v=vEqwcRR ... Tg8UKZ711A
Her er en liten snutt av den gamle luftkjølte typen, en runde rundt nordsløyfa på Ringen. Dette er jo den kjedelige med tilnavnte traktor da, som kan være litt vanskelig å ta forbikjøringer med, og litt sånne andre betraktninger om gubbetstuket som har kommet frem i denne tråden :)
Men jeg syns nå det er en fin gammal gubbesykkel jeg for min del da
https://www.youtube.com/watch?v=vEqwcRR ... Tg8UKZ711A
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Helt enig TGR, denne var litt gubbete
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er jo ganske tydelig at erfaring og teknikk er det som avgjør og ikke sykkelen. Han på GS tok innpå i svingene grunnet bedre teknikk, mens plastraketten dro fra på slettene. Det virket også for meg som om han på plastraketten frivillig slapp forbi GS føreren i den ene svingen.
Hadde dem byttet sykkel så hadde nok den andre fyren på GS'en slitt vesentlig mer vil jeg tro.
Det hjelper lite med verdens råeste sykkel når man ikke kan håndtere den skikkelig. Jeg hadde sikkert blitt frakjørt selv av en erfaren fører på bane med GS. Men på slettene hadde han ikke tatt meg. Da hadde jeg i så fall blitt meget overrasket :)
Hadde dem byttet sykkel så hadde nok den andre fyren på GS'en slitt vesentlig mer vil jeg tro.
Det hjelper lite med verdens råeste sykkel når man ikke kan håndtere den skikkelig. Jeg hadde sikkert blitt frakjørt selv av en erfaren fører på bane med GS. Men på slettene hadde han ikke tatt meg. Da hadde jeg i så fall blitt meget overrasket :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Jeg har selv prøvd å hengt på Ojda (et tidligere aktivt medlem her inne) som i mine øyne er en meget erfaren traktorkjører på svingete vestlandsveier. jeg holdt følge (så vidt), men dæven han hakke den 1200 Explorern fikk kjørt seg i svingene. Virkelig imponerende å se, med sidevesker å det hele. Da kjørte jeg i tillegg en Triumph Street Triple R.
Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring. Hadde vi byttet sykkel så er jeg overbevist om at han ojda hadde vinket farvell til meg. Erfaring og teknikk er alt :)
Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring. Hadde vi byttet sykkel så er jeg overbevist om at han ojda hadde vinket farvell til meg. Erfaring og teknikk er alt :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
De aller fleste kjører jo ikke på bane, men på norske landeveier. De gangene man drar på litt ekstra er gjerne på rettstrekker etc. Da kjenner man godt kraftforskjellene. Så selv om man vil tape på en bane, så kan man glede seg over de ekstra kreftene på landeveien.
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Når jeg går fra en Honda Africa Twin og rett til min S1000R (noe jeg har gjort) så er det jo natt og dag i hvordan kreftene føles. Men på bane hadde jeg nok trolig tapt hvis den riktige føreren kjørte Africa Twin'en.
Det handler for meg ikke å komme første i målk på bane, men å ha det gøy når jeg drar på litt inni mellom. :)
Det handler for meg ikke å komme første i målk på bane, men å ha det gøy når jeg drar på litt inni mellom. :)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er ikke helt enig i det. GS har all den nedleggsvinkel man kan trenge, så det hele handler om dekkvalg. Altså sånn teoretisk sett, om man ser bort fra førers grad av fryktløshet, dyktighet osv :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Du kan ha rett i det. Men vertfall motoren har mye å si når to gjevnbyrdige skal kjøre om kapp med GS kontra nakensykkel med respekt for seg selv.
For min del hadde nok teknikken sviktet før jeg kunne skyldt på motoren, men det er ikke det som er poenget når jeg sier "traktor". Jeg synes motorkarakteristikken i feks. Africa Twin var litt ketchup. Mye risting og ujevn gange på lavt turtall og på høyt turtall skjedde det ikke veldig mye. Midt i mellom gikk det greit, men blir mye giring og jeg synes ikke jeg akkurat fikk horn i panna.
Men ja, jeg hadde sikkert blitt frakjørt på bane med en slik hvis sjaføren var erfaren.
Det er vel mest trolig en grunn til at ikke GS eller andre adventure sykler er veldig representert i Isle of Man
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det handler jo om svært små marginer, når vi diskutterer ting på et slikt nivå. Og det er egentlig ikke særlig relevant for vanlige gate- og tur-motorsyklister.
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det at GS gir deg kjøreglede er jo veldig bra. Da har du funnet sykkelen for deg. Ingen grunn til å irritere seg over andre som mener noe annet. Du befinner deg på et helt annet nivå enn unge "kjekkaser" på plastraketter.TGR skrev: ↑30 okt 2018, 14:08 Det handler jo om svært små marginer, når vi diskutterer ting på et slikt nivå. Og det er egentlig ikke særlig relevant for vanlige gate- og tur-motorsyklister.
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
Poenget er (for min del) at de kreftene jeg føler når jeg gir på litt på norske landeveier har mye å si. jeg vil ha det gøy når jeg drar på litt på rettstrekkene og den følelsen er langt mer fryktingytende på den sykkelen jeg har kontra en Africa Twin etc. Men det betyr ikke at jeg hadde vunnet på en bane. Det spiller liten trille for meg. :)