Autopass på ferge vs MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av rolf-arne »

Slik jeg forstår det så er fotografering av skilt et covid 19 tiltak og at de som har brikke eller pass skulle ha blitt trekt eller fått regning i henhold til avtale.
denne manuelle måten å gjøre ting på er på grunn av de restriksjoner som er på kontakt mellom mennesker - og en del da blir manuelt selv om mulighetene hadde vært tilstede for å gjøre ting elektronisk. Men vi kan selv gjøre noe ved å ta kontakt.
KawaKjetil skrev: 05 mai 2021, 22:26
KåreDump skrev: 03 mai 2021, 08:50
KawaKjetil skrev: 26 apr 2021, 17:57 I fjor fikk jeg bunker med faktura etter mc turene, 1 i hver konvolutt.
Samme her, og jeg får normalt ingen regninger i postkassa, alt er fiksa slik at jeg enten får de rett i nettbank/vipps eller på mail.
Postkassa sjekkes KUN når jeg vet jeg har pakker uten pakkesporing på tur.

Endte opp med å betale dobbelt så mye i purregebyr som i fergetakster... ](*,)
Møkkasystem!!
Det er ganske utrolig at de velger å være så analog i 2020 :O Det neste blir vel at de følger opp med å sende ved brevgiro i samme konvolutt :lol
KawaKjetil skrev: 26 apr 2021, 19:34
Forskjell på i fjor og nå er at du nå kan ha autopassavtale på mc med de fordeler det gir (på samme måte som brikke), samt ferjekort der det kreves. Trenger ikke autopassbrikke da det taes bilde av skilt på mc uansett. Registrer motorsykkelens regnr i avtalen og tar med ferjekort til kr 50,- dersom en kjører slike samband.

Så per nå har en fått tilbake de fordelene en hadde på de gamle fergekortene, men til litt høyere forhåndsinnbetaling.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

KawaKjetil

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av KawaKjetil »

rolf-arne skrev: 06 mai 2021, 09:01 Slik jeg forstår det så er fotografering av skilt et covid 19 tiltak og at de som har brikke eller pass skulle ha blitt trekt eller fått regning i henhold til avtale.
denne manuelle måten å gjøre ting på er på grunn av de restriksjoner som er på kontakt mellom mennesker - og en del da blir manuelt selv om mulighetene hadde vært tilstede for å gjøre ting elektronisk. Men vi kan selv gjøre noe ved å ta kontakt.
Forrige ferge jeg tok på nye autopassferje avtalen tok det en uke før de trekte pengene på avtalen.
I går tok jeg Sandvikvåg - Halhjem og ventet en stund på dekk før kaffe og svele. Da kom en matros bort etter fergen var gått ifra land og tok bilde av skiltet. Spurte han da om ikke skiltet ble lest som på bilene oppe der billettboden var før og skiltleserene henger, men det gjorde det ikke. Motorsykler må taes bilde av manuelt og sendes inn av mannskap.
tshansen skrev: 26 apr 2021, 16:53 Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller flaks, men ingen av mine ferge turer i fjor ble registrert eller trukket fra avtalen. Jeg har slik som du skriver om i siste post Kjetil. Følger også en dansk side på Facebook. Ingen av de har heller fått regning av fergene i Norge på mc.
Tror det var en del misforståelser blant mannskap i fjor. Og noen gadd ikke ta bilde :D Så du har nok møtt på en del av de :thumleft

En kjenning er skipper på en av fergerutene her i vest. Han sier at feks dersom du kommer uten skilt, så praktiserer de at da er det gratis siden det ikke er noe skilt å ta bilde av :thumleft

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 337
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av SveinHa »

Registrerte ny AutopassFerje avtale i dag siden min eksisterende avtale allerede hadde 2 kjøretøy, litt merkelig begrensing det der men det er nå slik... Registrerte Bimbo som kjøretøy 0-8 meter uten Autopassbrikke men MÅTTE da bestille ferjekort til kr 50.- og forskudd på kr 3.000.-. Så får vi se hvordan det virker om litt...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

BjørnSover
Innlegg: 384
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av BjørnSover »

Jeg har brukt ferrypay.no - og ikke trodd det var noe mer å hente på ferger med mc…

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 337
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av SveinHa »

ferrypay.no gir vel fullpris?
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av Snekker.edvin »

SveinHa skrev: 22 mai 2023, 18:29 ferrypay.no gir vel fullpris?
Samme pris som autopass men uten 3000 mindre i lommebok :lol

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 337
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av SveinHa »

Snekker.edvin skrev: 22 mai 2023, 18:53 Samme pris som autopass men uten 3000 mindre i lommebok :lol
Ser ikke slik ut...
Skjermbilde fra 2023-05-22 19-01-56.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av Snekker.edvin »

Snekker.edvin skrev: 22 mai 2023, 18:53
SveinHa skrev: 22 mai 2023, 18:29 ferrypay.no gir vel fullpris?
Samme pris som autopass men uten 3000 mindre i lommebok :lol
Feil svar. Sorry
Ferrypay tar ful pris men etter ditt bruk.
Autopass gir rabatt men krever 3000 forskudd

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av Snekker.edvin »

19 - 21 mai jeg brukte 4 forskjellige ferger (totalt 6 turer) 2 ferger jeg fikk 50% rabatt. 2 andre full pris. Anner ikke hvorfor….

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Autopass på ferge vs MC

Legg inn av rolf-arne »

Snekker.edvin skrev:19 - 21 mai jeg brukte 4 forskjellige ferger (totalt 6 turer) 2 ferger jeg fikk 50% rabatt. 2 andre full pris. Anner ikke hvorfor….
Noen ferger som Horten-Moss er kommersielle ferger og omfattes ikke av avtalen.

I hovedsak gjelder halv pris på alle ferger som ikke er gratis.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar