Sesongstart 2019

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Viffern94 »

FJR.jpg
Fremdeles kaldt i Trøndelag, -8 på morgenen.
Spiller ingen rolle med bar asfalt og ny sykkel :D :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Nomade »

xyvind skrev: 12 apr 2019, 13:05 Noen som skal delta på dette? Blir hjemme-alene-påske på meg, så jeg tenker å kjøre noen turer. Kunne vært kjekt å kjøre denne turen i finværet, kombinert med litt harryhandel.

Bilde

Bilde
Da antar jeg Systembolaget er åpent på denne dagen? ;)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Nomade »

AJ skrev: 12 apr 2019, 17:39 Kan godt hende det blir tur til Charlottenberg på Skjærtorsdag.
Men ikke i følge med 30-40 andre kanskje enda flere, noe interessen på Facebooksida til NAF Oslo tyder på...

Ikke er man medlem i NAF MC heller, så... :[-(
Nei, på handleturer til Söta bror synes jeg det er best å dra alene eller sammen med noen ytterst få andre i følget.

Hadde for øvrig min så langt lengste tur i dag, til Oslo Antirust i Østre Aker vei for å kjøpe et par FluidFilm spraybokser.
Mye trafikk ut av by'n gjorde at det ble en trivelig liten omvei om Skjetten før man halset hjemover igjen på 4'ern.
Ser ut som FluidFilm er gode greier, bruker du det på sykkelen evt hvor?

https://www.osloantirust.no/post-13/

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av xyvind »

Nomade skrev:
xyvind skrev: 12 apr 2019, 13:05 Noen som skal delta på dette? Blir hjemme-alene-påske på meg, så jeg tenker å kjøre noen turer. Kunne vært kjekt å kjøre denne turen i finværet, kombinert med litt harryhandel.
Da antar jeg Systembolaget er åpent på denne dagen? ;)
Yes sir.. får se om jeg tar turen. Litt skeptisk til store felleskjøreturer, som AJ også nevnte.. blir muligens liggende i kø og stampe hele veien? Hmm.. jeg har ikke noe annet å gjøre, så.

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 13 apr 2019, 16:01
AJ skrev: 12 apr 2019, 17:39 Hadde for øvrig min så langt lengste tur i dag, til Oslo Antirust i Østre Aker vei for å kjøpe et par FluidFilm spraybokser.
Mye trafikk ut av by'n gjorde at det ble en trivelig liten omvei om Skjetten før man halset hjemover igjen på 4'ern.
Ser ut som FluidFilm er gode greier, bruker du det på sykkelen evt hvor?

https://www.osloantirust.no/post-13/
Bruker ikke FluidFilm på sykker'n noe særlig. Annet enn på flyteringene på bremseskivene. Der synes jeg Fluid Film funket veldig bra. Har opplevd trege flyteringer på begge KTM'ene, men ikke etter bruk av dette smøremiddelet.

Men jeg hadde nok brukt FluidFilm sprayen som kjedespray om jeg ikke hadde hatt Tutoro montert.
Ellers bruker jeg sprayen på mye annet bevegelig som skal smøres, som dørhengsler, vaiere, som rustløser på "fastgrodde" bolter/muttere osv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 07:21
Sakkle skrev: 07 apr 2019, 23:29
kvase skrev: 07 apr 2019, 23:13 Dette er vel borti Østfold itje bra av såkalt mc folk
Hva i all verden var det der...? :-k
What a fuck!.....

Dette er faen meg der jeg kjører hver eneste dag. Kun 2 km. fra der jeg bor, i Torsnes utenfor Fredrikstad. Jeg kjenner ikke han som kjørte der, men jeg kan fort finne ut hvem disse to karene er. Ingen jeg kjenner sånn sett. Har aldri hatt noen problemer der selv. Men jeg vet nøyaktig hvor dem bor.

Han som kjører sykkel der kjørte ikke veldig fort slik jeg kan se. Dem stoppet han på grunnlag av lyden av sykkelen. Han hadde nok over 60km/t like før han så dem i veien, men da hadde dem allerede bestemt seg for å stoppe han.

Jeg synes de to karene der har veldig lite å fare med. Unødvendig oppførsel. Dem dømmer en person ut fra hvor fort dem tror han kjører ut fra lyden på sykkelen.

Så vidt jeg ser i videoen, så synes jeg ikke motorsyklisten kjørte spesielt fort. De svingene han kjørte i like før han så dem i veien klarer man ikke i 80km/t (i know... kjører der hver dag som sagt) og det er 60km/t der. På sletta like før dem stoppet han hadde han nok godt over 60km/t, men selv med lasermåling vil jeg nok tro han hadde sluppet unna med en bot.

At to påståtte motorsyklister overreagerer på en slik måte synes jeg bare er rart.
Haha, naboene der har tydeligvis klaget til politiet. Som lokalkjent tar jeg det alltid pent over toppen der, og i dag fikk det resultater. En politimann utkledd som påskekylling (gul vest) i et mørkt skogholdt med laser er ikke akkurat venskelig å få øye på. De naboene i videoen over sto på verandaen og trolig ventet på at jeg som motorsyklist fikk en lekse, men jeg gled rett igjennom. (For en gangs skyld :lol )

Jeg hilset pent på politimannen da han så litt ensom ut der han satt. Han smilte og hilste tilbake. :twothumbs:

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Flattop »

Tok meg årets første tur i dag.

Blei bare ei lita mil, til det lokale BMWverkstedet.

Måtte sette vekk det arbeidet som jeg hadde tenkt å gjøre i vinter, men helseproblemer har satt en stopper for de planene.

Jeg klarte å plukke av mesteparten av plasten på LT'en, så det blei nesten nakensykkel.

Fikk kommentar om at det var reine Kardashian-sykkelen.
Smal foran og utrolig brei over ræva!Bilde

Sent fra min HTC 10 via Tapatalk

Bilde

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 15 apr 2019, 17:33
Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 07:21
Sakkle skrev: 07 apr 2019, 23:29
kvase skrev: 07 apr 2019, 23:13 Dette er vel borti Østfold itje bra av såkalt mc folk
Hva i all verden var det der...? :-k
What a fuck!.....

Dette er faen meg der jeg kjører hver eneste dag. Kun 2 km. fra der jeg bor, i Torsnes utenfor Fredrikstad. Jeg kjenner ikke han som kjørte der, men jeg kan fort finne ut hvem disse to karene er. Ingen jeg kjenner sånn sett. Har aldri hatt noen problemer der selv. Men jeg vet nøyaktig hvor dem bor.

Han som kjører sykkel der kjørte ikke veldig fort slik jeg kan se. Dem stoppet han på grunnlag av lyden av sykkelen. Han hadde nok over 60km/t like før han så dem i veien, men da hadde dem allerede bestemt seg for å stoppe han.

Jeg synes de to karene der har veldig lite å fare med. Unødvendig oppførsel. Dem dømmer en person ut fra hvor fort dem tror han kjører ut fra lyden på sykkelen.

Så vidt jeg ser i videoen, så synes jeg ikke motorsyklisten kjørte spesielt fort. De svingene han kjørte i like før han så dem i veien klarer man ikke i 80km/t (i know... kjører der hver dag som sagt) og det er 60km/t der. På sletta like før dem stoppet han hadde han nok godt over 60km/t, men selv med lasermåling vil jeg nok tro han hadde sluppet unna med en bot.

At to påståtte motorsyklister overreagerer på en slik måte synes jeg bare er rart.
Haha, naboene der har tydeligvis klaget til politiet. Som lokalkjent tar jeg det alltid pent over toppen der, og i dag fikk det resultater. En politimann utkledd som påskekylling (gul vest) i et mørkt skogholdt med laser er ikke akkurat venskelig å få øye på. De naboene i videoen over sto på verandaen og trolig ventet på at jeg som motorsyklist fikk en lekse, men jeg gled rett igjennom. (For en gangs skyld :lol )

Jeg hilset pent på politimannen da han så litt ensom ut der han satt. Han smilte og hilste tilbake. :twothumbs:
Mulig de har klaga til YouTube også for videoen er vekk....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2019

Legg inn av Bjerknez »

En motorsyklist som ble stoppet av to gretne gubber midt i veien, like ved her jeg bor. Uka etter var det fartskontroll der. Men det er ikke såååå vanskelig å se en politimann med gul vest midt i et mørkt skogkratt, så jeg berget meg. :)

Svar