Verksted i Bergen

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Charlotte
Innlegg: 13
Registrert: 25 jul 2018, 09:14
Motorsykkelen din: Honda Transalp XL650 - 2002

Verksted i Bergen

Legg inn av Charlotte »

Hei! Jeg tenkte å ha sykkelen inn på verksted før sesongen er igang for fullt, og lurer derfor på hvor jeg skal levere den. Er det best å bruke merkeverksted ?
I mitt tilfelle blir det MC-Marine. Noen som har erfaring med de ?
Jeg vil ha en gjennomgang av sykkelen, reparasjon/justering av noen få ting jeg vet om, og jeg vil bytte dekk. Jeg har allerede kjøpt dekk, og det har jeg forstått at ikke alle er like positive til... Sånn er det å være nybegynner. Har dere noen anbefalinger å komme med til meg ? Setter pris på alle svar :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Verksted i Bergen

Legg inn av Dansekris »

Du trenger ikke å bruke merkeverksted, men det kan være greit å velge noen som har erfaring med Honda. Nå vet jeg ikke hvordan verkstedsituasjonen er i Bergen, men her i Osloområdet er det flere uavhengige verksteder som er mye rimeligere enn merkeverkstedene, og siden din modell er såpass gammel er det ikke noe poeng med stempel i verkstedhåndboka.

Jeg kan ikke tenke meg at det blir noe problem å få byttet dekk selv om du har kjøpt disse selv. Verkstedet vil ta bare ta seg betalt for å legge om. Ofte får man en rabatt om man kjøper dekkene hos verkstedet, så det går du glipp av i dette tilfellet.

KawaKjetil

Re: Verksted i Bergen

Legg inn av KawaKjetil »

MC Marine i Bergen er meget bra. Har selv bare god erfaring da jeg eide Honda for snart 10 år siden.
Var innom de og kjøpte noen småting på lørdag faktisk. Kun gode erfaringer derfra.
Verksmester (Arvid) er vel en av de bedre mekanikere i landet, og de har kun mekanikere med fagbrev - som de utdanner selv. Ta en tur innom og prat med de..

Av uavhengige verksted i Bergen finner du feks Minde motorsykkel. Da hadde jeg heller brukt MC Marine.

Tror nok MC Marine legger om dekk om du spør, men jeg vet av erfaring at de ønsker å selge dekkene selv. Hvis ikke tar mange dekkforhandlere jobben for en billig penge. Men som oftest må du komme med hjulene selv.

Svar