123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av Grendel »

Det stemmer, @AJ, autoDB var en bilsalgside som var ofte henvist til fra BilNorge.no (bladet BIL sin side). Jeg kom ikke på navnet. Jeg søkte ofte der også u forbindelse med bilkjøp. Det var 2004/2005...

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5266
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av dypen »

Kawagutten skrev: 27 feb 2019, 13:39 Ser ut som Finn har tatt knekken på autodb for mener de var mye større og bedre før. Kjøpte forresten noe på autodb for litt siden der annnonsen hadde gått ut for 8 måneder siden hehe så ser jo ikke så veldig lyst ut for 123mc.
Broom har kjøpt autodb.no

Det har dukket opp konkurrenter til finn.no tidligere, noen er det nå og det vil sikkert være noen frem i tid også. Alle disse sidene har en ting felles, forretninger starter å annonsere der som de første. Hvorfor ... gratis for å få kunder? Ville aldri vurdert å annonsere på noen av disse, hva slags nedslagsfelt vs finn.no Ser det er en del som annonserer på Facebook, selger til venner og kjente. Har ikke helt troa på det heller.

Mitt eneste valg finn.no
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 02 okt 2020, 18:40
Bjerknez skrev: 02 okt 2020, 14:37 Når det er sagt, så ønsker jeg egentlig ikke at Finn skal få noen konkurranse. jeg synes det er greit og forholde seg til ett sted. man kan godt være uenig i prisene, men når Finn.no er dem eneste som folk bruker, så er det nok verdt det.

Jeg vil heller betale 500 kroner og få solgt sykkelen, enn å legge den ut gratis på en nettside som ingen eller få besøker.
Finn har masse konkurranse. FB er store på kjøp og salg. Blocket, og ikke minst ebay er giganter. Bare for å nevne noen. Finn strever med dette hver dag.
Jeg vil ikke kalle det konkurranse. Kanskje Facebook er dem eneste reellle som kan, hvis dem vil gå i tottene på finn, men Facebook er ikke noe salgskanal på linje med finn. Ikke en gang i nærheten. Selv om Finn sikkert merker at dem er der.

Ebay er jo ikke noen reell konkurrent med tanke på norske salgsannonser mener jeg. I norge er det Finn som gjelder og egentlig er jeg litt glad for det. Da slipper jeg og annonsere ørten steder.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av erik m »

Det gikk ikke nei. Lagt ned 1. oktober.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av Sakkle »

cannon skrev: 02 okt 2020, 18:40
Bjerknez skrev: 02 okt 2020, 14:37 Når det er sagt, så ønsker jeg egentlig ikke at Finn skal få noen konkurranse. jeg synes det er greit og forholde seg til ett sted. man kan godt være uenig i prisene, men når Finn.no er dem eneste som folk bruker, så er det nok verdt det.

Jeg vil heller betale 500 kroner og få solgt sykkelen, enn å legge den ut gratis på en nettside som ingen eller få besøker.
Finn har masse konkurranse. FB er store på kjøp og salg. Blocket, og ikke minst ebay er giganter. Bare for å nevne noen. Finn strever med dette hver dag.
Strever finn med noe som helst i Norge? Det skulle jeg like å se tall på.

De har helt klart konkurranse på reise. Antagelig er FB med å konkurrerer i segmentet for "torget"/småtteri/klær osv. Internasjonalt er jo helt klart ebay og andre store aktører mye større enn finn.
Men når det gjelder bolig, bil, mc og båt tror jeg ingen er i nærheten av å true finn i Norge. Nå tipper jeg men det ville overreaske meg om finn har mindre enn 95% av markedet i disse sistnevnte segmentene.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: 123MC.no. - Ny markedsplass for MC

Legg inn av cannon »

Sakkle skrev: 19 okt 2020, 17:19
cannon skrev: 02 okt 2020, 18:40
Bjerknez skrev: 02 okt 2020, 14:37 Når det er sagt, så ønsker jeg egentlig ikke at Finn skal få noen konkurranse. jeg synes det er greit og forholde seg til ett sted. man kan godt være uenig i prisene, men når Finn.no er dem eneste som folk bruker, så er det nok verdt det.

Jeg vil heller betale 500 kroner og få solgt sykkelen, enn å legge den ut gratis på en nettside som ingen eller få besøker.
Finn har masse konkurranse. FB er store på kjøp og salg. Blocket, og ikke minst ebay er giganter. Bare for å nevne noen. Finn strever med dette hver dag.
Strever finn med noe som helst i Norge? Det skulle jeg like å se tall på.

De har helt klart konkurranse på reise. Antagelig er FB med å konkurrerer i segmentet for "torget"/småtteri/klær osv. Internasjonalt er jo helt klart ebay og andre store aktører mye større enn finn.
Men når det gjelder bolig, bil, mc og båt tror jeg ingen er i nærheten av å true finn i Norge. Nå tipper jeg men det ville overreaske meg om finn har mindre enn 95% av markedet i disse sistnevnte segmentene.
Vi bruker nok FB på forskjellige måter. Innenfor avgrensede interessegrupper foregår svært mye av privatsalget på disse gruppenes kjøp/salg-FB-sider, og denne markedsplassen er sterkt økende. Finn "Møteplassen" er et annet tydelig eksempel. FB sies nå å være markedete største dating-flate, og i tillegg er det mange andre utfordrere innen dating, både på sosiale medier og dedikerte datingsider. Finn er svært bekymret for disse "lekkasjene". De driver også i en bransje med lave marginer og mye gratistjenester som krever inntekter fra reklame/3. parter, og det er stor konkurranse om reklamekronene.
Ja, de strever definitivt med økende lekkasjer til konkurrerende salgsflater.

Svar