Norske motovloggere?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

FredrikE24 skrev: 09 apr 2019, 17:53 Dette er min personlige favoritt :lol
https://youtu.be/OpOPpak1r8s
Han bilføreren der skulle vel ikke hatt førerkort... Han prøver jo faktisk (om hen halvhjerta) å dulte borti MC-føreren.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 09 apr 2019, 18:33 Ja, han youtuberen der har selv vært her og prøvd å rettferdiggjøre handlingen sin. Han burde ha forventet en slik reaksjon fra billisten. Så den komme når han fremprovoserte situasjonen.
Det der er jeg ikke enig i i det hele tatt. Han kunne sikkert spart seg for fingeren og latt være å stoppe. Men å indikere tydelig at det ikke er greit å ligge helt opp i rævva på noen er i alle fall innafor. At bilisten blir provosert forsvarer ikke kjøringa hans i det hele tatt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av FredrikE24 »

Bilisten skal foreta en forbikjøring. Motorsyklisten ser dette og gasser på for så å gi fingern. Snakk om å provosere.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Sakkle skrev: 09 apr 2019, 19:13
Juicebox skrev: 09 apr 2019, 18:33 Ja, han youtuberen der har selv vært her og prøvd å rettferdiggjøre handlingen sin. Han burde ha forventet en slik reaksjon fra billisten. Så den komme når han fremprovoserte situasjonen.
Det der er jeg ikke enig i i det hele tatt. Han kunne sikkert spart seg for fingeren og latt være å stoppe. Men å indikere tydelig at det ikke er greit å ligge helt opp i rævva på noen er i alle fall innafor. At bilisten blir provosert forsvarer ikke kjøringa hans i det hele tatt.
Motorsyklisten kjører som en idiot selv. Selvfølgelig var det idiotisk av bilisten, men det betyr ikke at motorsyklisten ikke gjorde noe feil.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 09 apr 2019, 20:12 Motorsyklisten kjører som en idiot selv. Selvfølgelig var det idiotisk av bilisten, men det betyr ikke at motorsyklisten ikke gjorde noe feil.
FredrikE24 skrev: 09 apr 2019, 19:56 Bilisten skal foreta en forbikjøring. Motorsyklisten ser dette og gasser på for så å gi fingern. Snakk om å provosere.
Ja, det la jeg ikke merke til før du nevnte det. Ser ut som begge parter er idioter da. Men synes uansett bilisten er den større synderen her. Det er ikke greit å omtrent prøve å kjøre ned noen selv om de har vist deg fingeren...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av NeXtGeN »

gubber :lol

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av mekkern »

Synes gnomen på mc var den største dusten som skulle "oppdra" andre i trafikken.. spilte vel ikke noen rolle om bilen hadde kjørt forbi vel??
kålhue.
men at det rant over såpass at han i bilen skulle skremme mc gnomen på den måten er litt skummelt.
men det er grunnen til at jeg prøver å ikke provosere andre i trafikken-en vet ikke om det er en psykopasient i det andre kjøretøyet.
Og på MC så taper man uansett om en har rett eller feil...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Det er vel nesten det samme som situasjonen som blir diskutert i den andre tråden, om disse to løkhodene som skal leke politi og oppdra andre i trafikken.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren-MC er vel en av de mer seriøse Motovloggene fyren har generelt god kunnskap om mye rundt det å kjøre motorsykkel. Men det blir mye rettferdigjøring av egne valg. En og annen video er lærerike og har høy verdi for sånne som meg, mens det andre ikke er spesielt interresant for meg siden jeg liker best asfalt. Men jeg kikker innom i ny og ne, men mest for at jeg vet hvem han er og han er jo en likanes kar også. Så vidt jeg vet.

Nå har han også sagt i siste video han la ut at det blir mindre videoer fremover da det tar for mye tid. Dette vet jeg alt om og skal jeg tippe så tror jeg denne kanalen i likhet med mange andre på sikt vil dø litt ut. Det krever sinnsykt mye tid og lykkes skikkelig som motovlogger. Jeg synes han startet veldig bra, og hadde han fortsatt i samme tempo kunne dette blitt utrolig bra.

Snikkeren er jo så vidt jeg vet medlem her inne, så hvis du leser dette, så kom gjerne med en kommentar :)

Personlig vil jeg heller se ekte tur videoer i Norsk fauna, med nyttig informasjon, godt laget videoer og ellers tips om hvor man bør overnatte, hvor det er fint å campe, hvilket utstyr bør man ha med seg og andre ting. Men slike videoer blir veldig tidkrevende å lage å man må kjøre veldig mye sykkel.

Da synes jeg en blogg fungerer bedre. Man slipper all den nitidige videoredigeringen, oppsett av kamerautstyr etc. Altså litt lettere og foholde seg til. Har man nok å skrive om samt tiden til det, så blir man heller ikke lei like fort.

Dessuten så tror jeg nesten det er mikroskopiske sjanser for å tjene gode penger på Youtube i den sjangeren i Norge. Alt blir en utgift og tiden man legger i det er enorm. Det sier seg litt selv at dette ikke vil fungere i lengden. Så sant man da ikke tjener veldig bra og jobber svært lite, slik at man har tid til å dyrke hobbyen fullt ut. Da stiller det seg annerledes. Men de fleste av oss må nok jobbe hardt for pengene vil jeg tro.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 10 apr 2019, 00:55 Dessuten så tror jeg nesten det er mikroskopiske sjanser for å tjene gode penger på Youtube i den sjangeren i Norge.
Det gjelder ikke bare den sjangeren og ikke bare Norge.

Det så vidt meg bekjent "nesten" umulig å tjene penger på Youtube. Man kan tjene noen slanter, en hundrings her og der. Men skal det bli lønnsomt, må man ta det som en jobb. Enten bruke alt du har av ledig tid, eller ha det som det eneste du bedriver tiden med. Og selv da er det ingen garantier. Man er avhengig av en magisk mix av innhold, timing, personlige egenskaper og flaks. Jeg aner ikke hvor mange views/reklameklikk man må ha for å tjene OK, men jeg antar det dreier seg om følgere og views på flere titalls tusen. Og ikke minst, man må levere over tid. Hvis ikke mister folk interessen og ramler fra.

Når man ser på hvor mange som prøver seg på Youtube, mer eller mindre seriøst. Så tror jeg muligens der er mer økonomisk å sende inn lottokupongen :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

jeg tror man kan tjene gode penger på slikt som normann (ikke leve av det. Snakker om en grei sideinntekt) men når tiden ikke står i stil til inntektene så stopper dets eg selv.

Som du sier, skal man leve av dette så må man ha det som eneste jobb. I tillegg til at man selvsagt må levere kvalitet over tid.

Men hovedsaken for oss Youtube tittere er at vi får den usminkede sannhet, på en måte. Unboxing videoer av noe du har bestillt, for å se hvordan varen ser ut er et godt eksempel. Som oftes dukker det opp en video som svært få har sett, men som har en ok verdi for deg. Han som laget videoen får mulighet til å vise verden hva han har kjøpt og du får mulighet til å se hvordan varen ser ut. Vinn vinn. Å ingen tjener penger på det. (Annet enn butikker rundt om og selvsagt Youtube)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Er vel derfor det bare er drittunger med for mye tid som driver med sånt?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 10 apr 2019, 14:01 Er vel derfor det bare er drittunger med for mye tid som driver med sånt?
Det er nok en av grunnene ja...

I utlandet er jo markedet litt større. Gjør man kanalen i engelsk språkdrakt øker nok sjansene en del, men konkurransen blir også større. Man skal virkelig stå på og legge beslag på veldig mye egentid og ressurser hvis man skal lykkes med noe slikt. Nesten umulig spør du meg.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: 10 apr 2019, 14:14
Juicebox skrev: 10 apr 2019, 14:01 Er vel derfor det bare er drittunger med for mye tid som driver med sånt?
Det er nok en av grunnene ja...

I utlandet er jo markedet litt større. Gjør man kanalen i engelsk språkdrakt øker nok sjansene en del, men konkurransen blir også større. Man skal virkelig stå på og legge beslag på veldig mye egentid og ressurser hvis man skal lykkes med noe slikt. Nesten umulig spør du meg.
De som motorsykkelvlogger, og har "mange" følgere og som muligens tjener noen slanter på YouTube, har jeg INNTRYKK av, er enten globetrottere eller journalister som tester nye sykler.
Relativt voksne folk. Som bruker engelsk eller tysk som språk.

Nå er ikke jeg den som tilbringer mest tid på YT, men av det jeg har sett, av de norske som prøver seg, tilfører meg lite. Veldig lite.

Det må være noe nytt hver gang, gjerne formidle glede over å være på tur, (her er kanalen "OnHerBike" fantastisk..synes jeg) eller informere om en ny sykkel jeg er interessert i, og/eller vise modifikasjoner og tilpasninger til den enkeltes bruk.
Det er heller ingen ulempe om vedkommende har publikumstekke og god formidlingsevne.

Da har jeg vel luket ut 97% av aktuelle "kandidater" :twothumbs:

"Drittunger" (eller vi kan kalle dem "yngre voksne") har gjerne motovlogging som hobby en stund, og gjør kansje dette for å "imponere" venner og kjente.. men når de store seertallene og heiaropene uteblir, dør vel interessen litt ut etterhvert.
"Belønningen" står overhodet ikke i stil med innsatsen.

Men kansje er det bare jeg som er gammel, gretten og sær :crazy:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

Vi er nok (merkelig nok) helt på bølgelengde her :)

Svar