Norske motovloggere?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Nå har jeg sett noen youtube-videoer av norske motovloggere. Virker som det er en gjeng med "drittunger" som gir oss andre motorsyklister dårlig omdømme som trolig vil utvikle seg til noe negativt i fremtiden. Har vært småirritert og provosert i det siste over disse såkalte youtubere, hvordan de opptrer i trafikken og dokumenterer at de bryter lover og regler.

Hva synes dere om dette? Kan dette føre til at det blir nye vedtak for mc og at regler endres? Jeg er glad i de reglene og godene vi har idag, men for meg så ser det ut som de kan bli tatt fra oss...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av AJ »

Har vært innom og sett på noen norske YouTubere, men denne ofte litt masete pratingen om alt og ingenting under kjøring må jeg si ikke fenger meg noe særlig. Lite interessant, egentlig.
Fokuset på egen person hos disse YouTuberne blir også smått komisk, etter mitt syn.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av mekkern »

AJ skrev: 09 apr 2019, 11:42 Har vært innom og sett på noen norske YouTubere, men denne ofte litt masete pratingen om alt og ingenting under kjøring må jeg si ikke fenger meg noe særlig. Lite interessant, egentlig.
Fokuset på egen person hos disse YouTuberne blir også smått komisk, etter mitt syn.
her må jeg si meg helt enig. :thumleft
Når det gjelder de fleste "utubere" som kjører MC sånn generelt(norsk/internasjonalt) så er det et stort fokus på egen fortreffelighet og nedrakking på andre i trafikken uansett hvor dust de selv oppfører seg på film. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

Jøss... jeg må også si meg enig her faktisk. Skal man lykkes med slikt så må man gi noe til seerne som har verdi. Opplæringsvideoer, gode råd etc. uten at man selv er i fokus. I stor grad.

Som feks. hvis Ullevållseter skulle lage en video som viser hvordan man skal håndtere sykkelen på grus etc. Man må altså først ha troverdighet og opparbeide seg dette, for så og gi noe tilbake til seerne. Da tror jeg det er liv laga. Ikke ellers. Jeg hadde selv en ganske aktiv Youtube kanal for ett par år siden, men det dabbet av. Ikke fordi jeg ikke hadde all verdens med seere, for det var ikke poenget, men fordi det var alt for mye jobb i forhold til gleden man fikk. Man man lærte seg jo noen triks på veien :)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av LarsE »

Eneste norske motovloggeren eg bryr meg om er vel RDT, som er kjørelærer og har en del videoer om kjøreteknikk og MC-kjøring på en positiv måte. Det samme gjelder i grunn internasjonalt også, er bare en eg gidder å se videoene til, men der kommer det vel kanskje en i måneden maks.

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av tormodg »

LarsE skrev: 09 apr 2019, 12:46 Eneste norske motovloggeren eg bryr meg om er vel RDT, som er kjørelærer og har en del videoer om kjøreteknikk og MC-kjøring på en positiv måte.
Enig! Hadde veldig mye glede av hans videoer da jeg holdt på med å ta A-lappen.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Rune75 »

Ja dette er irriterende mennesker stort sett. Motovloggere altså.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Dansekris »

Men er ikke dette stort sett bare drittunger da? Umodne gutter med lettsykkel som har sett for mye på Moto Madness på Youtube.

Jeg ville heller vært bekymra for alle de som dør hvert eneste år i trafikken. Det er sånne ting som jeg tror vil bli utslagsgivende hvis det skulle strammes inn.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 09 apr 2019, 04:12 Nå har jeg sett noen youtube-videoer av norske motovloggere. Virker som det er en gjeng med "drittunger" som gir oss andre motorsyklister dårlig omdømme som trolig vil utvikle seg til noe negativt i fremtiden. Har vært småirritert og provosert i det siste over disse såkalte youtubere, hvordan de opptrer i trafikken og dokumenterer at de bryter lover og regler.

Hva synes dere om dette? Kan dette føre til at det blir nye vedtak for mc og at regler endres? Jeg er glad i de reglene og godene vi har idag, men for meg så ser det ut som de kan bli tatt fra oss...
Om de lager nye lover og regler basert på noen et mindretall gjør på nett så har vi større problemer her til lands en noen som bryter en trafikkregel.

Ser en del på Youtube og har ikke sett så mye som provoserte meg veldig. Mulig vi ikke har sett på de samme kanalene?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Sakkle »

AJ skrev: 09 apr 2019, 11:42 Har vært innom og sett på noen norske YouTubere, men denne ofte litt masete pratingen om alt og ingenting under kjøring må jeg si ikke fenger meg noe særlig. Lite interessant, egentlig.
Fokuset på egen person hos disse YouTuberne blir også smått komisk, etter mitt syn.
Jeg TROR ikke vi er i målgruppa :P

Dette er unge mennesker (stort sett) som lager innhold for andre unge mennesker. Hva litt (eller mye) eldre måtte mene om det er nok ikke så veldig interessant for dem...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av zarni »

Tror motovlogging generelt appelerer til folk som selv ikke har lappen, men de som er intressert eller kunne tenke seg og ta det. Man kan liksom få ett lite innblikk i hvordan det er å kjøre selv helt uten at man har gjort det på egenhånd. Fikk endel glede av å se på motovlogging før jeg tokk lappen, men etter at jeg begynte å kjøre selv har den interessen dabbet av.

Tilbake til spørsmålet ditt så har ikke jeg sett så mye provoserende motovlogging, men nå så har jeg ikke fulgt noe særlig med på de norske "mopedistene" heller. Det blir vell litt hva man søker etter, man finner provoserende oppførsel i nesten alle aktiviteter tenker jeg, men det betyr ikke at de representerer majoriteten.
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser veldig mye på Youtube, men å se på videoer hvor folk kjører rundt å leker bajass på motorsykkel er ikke det som frister mest. Enkelte motovlogger kan jeg kikke innom hvis det gir meg noe imput. Som feks. tester av motorsykler. Har vloggeren mange abonnenter og virker seriøst kan jeg ta en titt for å høre hans/huns mening om sykkelen.

Folk som kjører rundt og sparker speiler av biler og oppfører seg som om dem eier veien har jeg ikke mye til overs for. Enkelte ganger kan det være berikende å se noe nav dem får seg en lærepenge, men stort sett så holder jeg meg unna slike.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Etter å ha sett og hørt flere debatter om hva som påvirker unge, så skal det ikke så mye til ifølge bloggere osv. Som dere sier, det er som sagt unge folk som følger med på disse kompisgjengene som herjer og tøffer seg på sykler i byen og på veiene. Det er de som blir sett og selvfølgelig de man setter fokus på. Hvordan de snakker og oppfører seg i trafikken. De blir jo et slags bilde av norske mc-folk.

Det kan feks være bom for mc for å minske disse i sentrum, eller totalforbud.
Lane-splitting blir forbudt.
Strengere krav på opplæring.
Eller at det blir forbudt å kjøre på kollektivfeltet.

Det er slike lover jeg tenker på da, der myndighetene har mer kontroll på mcfolk og at godene etterhvert blir borte.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av FredrikE24 »

Vel.. Jeg synes mange motovloggere sier så mye dumt. Ikke alle, men mange. Skal liksom ta opp dagsaktuelle temaer eller MC-relaterte ting mens man surrer rundt på veien. På veien får man spicet det hele opp med noe klabb og babb med noen bilister.

Å kjøre rundt i byen, skremme folk med slip-on potta med overlegg er bare teit! Kom dere ut på landeveien langt ut av byn og opplev flotte veier.
Var innom en fyr en gang fra Oslo tror jeg, skule vise sine seere en heftig vei. Det var gamle Mossevei.. :roll

Så er det ikke alle som sier noe heller, og bare kjører, det ser jeg faktisk mer på.

Dette er min personlige favoritt :lol
https://youtu.be/OpOPpak1r8s

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Norske motovloggere?

Legg inn av Juicebox »

Ja, han youtuberen der har selv vært her og prøvd å rettferdiggjøre handlingen sin. Han burde ha forventet en slik reaksjon fra billisten. Så den komme når han fremprovoserte situasjonen.

Svar