Hvor mange kjøretimer hadde dere?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Hvor mange kjøretimer hadde dere?

Legg inn av Sattphalat »

-
Sist redigert av Sattphalat den 31 mai 2019, 17:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hvor mange kjøretimer hadde dere?

Legg inn av niko »

Jeg kjørte masse moped i ungdommen uten at det hjalp en døyt. Var overraska over hvor vanskelig jeg syntes det var å kjøre tung sykkel. Brukte mange timer, men er veldig glad for at kjørelærer ikke slapp meg før jeg var klar. Suste gjennom oppkjøring ca 30.000 kr fattigere. Aldri angra.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hvor mange kjøretimer hadde dere?

Legg inn av detvarvondtdet »

Som noen har nevnt, så er det umulig å sammenligne seg med andre på hvor mange kjøretimer man trenger. Er så mange variabler som spiller inn.

Jeg hadde bakgrunn med mye moped kjøring, trial og noen korte prøveturer på tung. Hadde kjørt bil i mange år som også spiller inn. Husker ikke eksakt antall kjøretimer, men endte opp med å betale ca 17 000.- alt i alt. Dette var i 2014.

Skolesykkelen var en KTM 690 Duke som jeg umiddelbart følte meg "hjemme" på. Etter en kort økt på en stor parkeringsplass hvor kjørelæreren ga meg noen øvelser som aks, brems, giring opp og ned, åttetallskjøring etc, så kjørte vi rett ut i trafikken fra dag-1.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Hvor mange kjøretimer hadde dere?

Legg inn av Grendel »

Dette er min tredje sesong .

Jeg hadde avtalt med flere kollegaer og naboer om å trene sammen. Det ble ikke mulig å presse det inn i dagsplanene. Det var greit å kjøre sammen kjørelæreren. Han var flink og hadde god humor. Vi fikk mange gode timer sammen og jeg trillet glatt gjennom. "En klar bestått" sa sensoren. Kunne nok skviset og gamblet med noen færre timer, men det ville ikke vært verd risken. Jeg hadde bestilt oppkjøring på en dato og kjørelæreren siktet på den. De siste gangene ble det hyggelige turer for å ta mengdetrening.

Jeg tror alt endte på 30-bærums-tiere. Aldri angret! Mer moro kan man vanskelig få for 30 laken. En investering.

8-D
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Svar