Noen her inne som har prøvd eventuelt har en Zero SR-F?
Begynner å bli bra kjørelenge på disse nå - bykjøring 259 km og en maksimal rekkevidde på 322 km.
110 Hk - 190NM på 220 kg, og kan lades til 95% på en time og da har du nye 246 km.
190 NM - da har du noe å skyve i fra med :)
Fin pendlersykkel :)
Zero SR/F
- Tore L
- Innlegg: 812
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Zero SR/F
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Re: Zero SR/F
Jeg har prøvd, og likte den godt. Er jo ganske fersk og har ikke mange sykler å sammenligne med, men jeg satt godt, opplevde sykkelen som godt balansert og lettkjørt. Den akselererer noe sinnsykt, men det kan justeres ned. Om jeg bare skulle pendle, hadde jeg kjøpt en sånn.Tore L skrev: ↑30 mai 2019, 17:12 Noen her inne som har prøvd eventuelt har en Zero SR-F?
Begynner å bli bra kjørelenge på disse nå - bykjøring 259 km og en maksimal rekkevidde på 322 km.
110 Hk - 190NM på 220 kg, og kan lades til 95% på en time og da har du nye 246 km.
190 NM - da har du noe å skyve i fra med :)
Fin pendlersykkel :)
- Tore L
- Innlegg: 812
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Zero SR/F
Jeg har prøvd, og likte den godt. Er jo ganske fersk og har ikke mange sykler å sammenligne med, men jeg satt godt, opplevde sykkelen som godt balansert og lettkjørt. Den akselererer noe sinnsykt, men det kan justeres ned. Om jeg bare skulle pendle, hadde jeg kjøpt en sånn.
Når en kan kjøre og da for min del tur/retur sarp - oslo - sarp - uten at en må lade begynner det å hjelpe :) Som eneste sykkel er det nok ikke av intresse, men som pendler sykkel - muligens :)
Får ta og prøvekjøre en Zero SR en dag, om bare for å kjenne på 190Nm :)
Når en kan kjøre og da for min del tur/retur sarp - oslo - sarp - uten at en må lade begynner det å hjelpe :) Som eneste sykkel er det nok ikke av intresse, men som pendler sykkel - muligens :)
Får ta og prøvekjøre en Zero SR en dag, om bare for å kjenne på 190Nm :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Re: Zero SR/F
Hold deg godt fast :-)Tore L skrev: ↑30 mai 2019, 17:37 Jeg har prøvd, og likte den godt. Er jo ganske fersk og har ikke mange sykler å sammenligne med, men jeg satt godt, opplevde sykkelen som godt balansert og lettkjørt. Den akselererer noe sinnsykt, men det kan justeres ned. Om jeg bare skulle pendle, hadde jeg kjøpt en sånn.
Når en kan kjøre og da for min del tur/retur sarp - oslo - sarp - uten at en må lade begynner det å hjelpe :) Som eneste sykkel er det nok ikke av intresse, men som pendler sykkel - muligens :)
Får ta og prøvekjøre en Zero SR en dag, om bare for å kjenne på 190Nm :)
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: Zero SR/F
Nei, men det står høyt på ønskelisten!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Zero SR/F
Det er kanskje ikke mulig på disse pga. størrelsen, men jeg skulle gjerne likt å sett at batteriet er avtagbart her, slik som KTM har i Freeride-E crosseren sin. Uansett imponerende og bra at Zero drar dette markedet høyere og frem, selvom det er en bratt bakke å klatre.
En rimelig el-sykkel eller scooter kunne jeg faktisk godt tenkt meg til pendling.
Drømmen er at KTM produserer E-Speed som ble et prosjekt de la på is for flere år siden...
En rimelig el-sykkel eller scooter kunne jeg faktisk godt tenkt meg til pendling.
Drømmen er at KTM produserer E-Speed som ble et prosjekt de la på is for flere år siden...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 23239
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Zero SR/F
Specsa begynner absolutt å komme seg jaTore L skrev: ↑30 mai 2019, 17:12 Noen her inne som har prøvd eventuelt har en Zero SR-F?
Begynner å bli bra kjørelenge på disse nå - bykjøring 259 km og en maksimal rekkevidde på 322 km.
110 Hk - 190NM på 220 kg, og kan lades til 95% på en time og da har du nye 246 km.
190 NM - da har du noe å skyve i fra med :)
Fin pendlersykkel :)
Utseendemessig minner den meg litt for mye om en mainstream Honda. Så gåsehud får jeg definitivt ikke.
Re: Zero SR/F
Forsåvidt enig...
Jeg synes både DS/DSR og FXR modellene ser bedre ut.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Zero SR/F
CBP i Skien har blitt forhandler av Zero. Hadde vært gøy om de har en demodag hvor man fikk prøvekjøre disse
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Zero SR/F
Kunne fint kjørt en sånn på vinterstid. Enkelt å holde rent og mindre «rallemikk». Problemet er muligens regenerering av energi i nedoverbakker. Totakter er kjekt sånn sett da motorbrems er nærmest ikke-eksisterende.