Motorsykkel? Erru gæern !?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Dexter »

Dine observasjoner er helt lik mine egne og det forekommer forskrekkende ofte! Det er ikke til å undres over at det går galt så ofte når kjøremønsteret i stort ser ut til å være så "forpestet". Spesielt legger jeg merke til manglende blinking som en overskyggende gjenganger. Spesielt i rundkjøringer, men også ofte ved filskifte. Brudd på vikeplikt opplever jeg nesten hver gang jeg er ute å kjører litt lengre enn bare til lokalbutikken. Parkering er jo også et eget kapittel må jeg bare si... tror folk virkelig at det er greit å miste bilene hvor som helst på en hvilken som helst måte? -Ja tydeligvis... Men bevares, jeg gjør nok mine feil jeg også, men jeg forsøker så godt jeg kan å være en slik sjåfør som jeg selv ønsker å møte i trafikken...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

AJ skrev:Det var et lengre intervju med en ung motorsyklist i lokalavisen her i distriktet for noen dager siden.
Han hadde greid seg rimelig bra, men sammenstøtet med bilen, som var den ansvarlige parten i ulykken, førte til at han fikk varige mén.
Enkelte av målene han hadde satt seg i livet er ikke lenger mulige å nå pga. disse varige skadene...

Det gjorde inntrykk å lese intervjuet. Har dessverre ingen link til artikkelen.
Den andre parten i ulykken ble naturlig nok ikke intervjuet siden dette var et slags profilintervju av et trafikkoffer.

Men i dag kom den andre parten med et leserinnlegg, som jeg må si jeg reagerte litt på. Nok til at jeg synes det passer å legge det ut her i denne tråden.
Jeg har streket under det viktigste jeg reagerte på.
Kunne vært interessant å få noen synspunkter på hva den skyldige parten i dette uhellet gir uttrykk for...:
MCulykke_Hadeland28092010.jpg
Det er jo vanskelig å mene noe om denne konkrete saken uten å kjenne til de faktiske forholdene. Hun har jo rett i at alle HAR et felles ansvar ute i trafikken. F.eks. Motorsyklistenes bevissthet i forhold til å synliggjøre seg i trafikkbildet og å plassere seg slik at han gir seg selv handlingsrom "i tilfelle", blir jo lagt stor vekt på i kjøreopplæring av MCførere. Når vi VET at vi i utgangspunktet synes dårlig i trafikkbildet, så HAR vi mener jeg faktisk et ansvar for i å plassere oss sånn i trafikkbildet at vi er mest mulig synlige. Avstanden til bilen foran os f.eks. Ligger vi for nærme bilen foran inn mot kryss og eller kryssende vei, så er dt bare hjelmen i beste fall som er synlig over biltaket. Er det en stasjonsvogn eller varebil, så er vi ikke synlige i det hele tatt. Vår kjøreadferd er helt avgjørende for at andre trafikkanter skal se oss og vi må gjøre alt vi kan for å la dem få muligheten til det. Gjør vi ikke det, så har vi faktisk slik jeg ser det en del av det MORALSKE ansvaret, selv om vi har trafikkreglene på vår side.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Snikkeren »

Selvfølgelig har vi alle et ansvar i trafikken. Det er det jo ingen tvil om. Men når man blir tillagt all skyld, og skriver rett ut at man føler seg uskyldig, da er det noe som skurrer i mine ører.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

Snikkeren skrev:Selvfølgelig har vi alle et ansvar i trafikken. Det er det jo ingen tvil om. Men når man blir tillagt all skyld, og skriver rett ut at man føler seg uskyldig, da er det noe som skurrer i mine ører.
Men saken er at det er slik hun føler det og det bør vi faktisk ta til etterretning slik jeg ser det. Og hun sier ikke at hun er uskyldig, men reagerer på at offeret fremstilles som helt uskyldig. Og det er noe annet. For, selv om hun er JURIDISK skyldig i brudd på vikeplikt, så vil også MCførerens plassering og synlighet i trafikkbildet være et tema MORALSK sett. Og OM han har kjørt på en måte eller plassert seg i forhold til andre kjøretøy på en måte som har gjort han mindre synlig i trafikkbildet, så ER han slik jeg ser det ikke helt uten skyld og ansvar. Og det kan jo være at det er sånn hun har oppfattet det. Derfor blir det helt feil å "kappe huet" av henne grunnet et leserinnlegg hvor hun skriver fra SITT ståsted.

Og det står også i artikkelen at offeret husker at han hadde vært å hentet den tunge motorsykkelen som han hadde leid for en uke, noe som kan tyde på at han ikke var en erfaren MCfører. Dette KAN jo også være en medvirkende årsak uten at jeg vet det. Så man MÅ ikke nødvendigvis være helt uskyldig selv om man har trafikkreglene på sin side. Og jeg tror at det er DET hun mener og at hun derfor føler denne fremstillingen som urettferdig.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Snikkeren »

Vi har vel hatt våre diskusjoner på et annet mc-forum, så jeg må bare si at jeg gidder ikke en lang diskusjon med deg her heller.
Men hvis du leser igjennom alle innleggene om saken, så ser du jo at vi forsåvidt er enige. At vi skal begynne å synse om hendelsesforløpet synes jeg blir for dumt, da ingen av oss kan vite nøyaktig hvordan det skjedde.
Plassering, fart og andre forhold kan være en medvirkende årsak. Men når alt kommer til alt, så ligger hovedansvaret på henne. Og hun skrev jo faktisk at hun følte seg uskyldig, og det henger ikke på greip synes jeg.
Hvis du ser i et av innleggene mine, så ser du at jeg skrev at det kunne være hennes måte å takle det på, men hvis hun føler seg uskyldig så burde hun likevel ikke gått ut på den måten. Hun har faktisk påført et annet menneske store skader med varige men.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av RuneMC »

Ad synlighet - vi kan plassere oss så godt vi bare vil - men erfaringen min er at dette ofte blir en illusjon som gjenspeiler vår egen ide om at må vi da være veldig synlige... men vi kan like fullt bli oversett 100%. Dermed blir det feil å gi helt eller delvis medhold utifra "moralsk ansvar".

Jeg har møtt bilister på min vei som både har vært på vei til å bryte et par trafikkregler (før jeg tutet på de) samtidig som de har vært helt oppgitte over at jeg i det hele tatt kunne forvente at de ville vri på hodet for å sjekke dødvinkelen (!).

Trafikkreglene er det som gjelder - punktum. Noe annet vil bare gjøre trafikken enda farligere for oss.

Trafikkreglene fanger dessverre ikke alt, men det er det beste vi har for sikrest trafikk-avvikling.

Eksempler på hva de ikke fanger er ren korttenkthet - f.eks. om en bilist på forkjørsvei stopper midt i kjørefeltet rett rundt en sving for å gi barna sine på gangveien lift til skolen. Jeg som første bil etter klarer å stoppe fint... andre og tredje bilen klarer å stoppe (forbikjøring ikke mulig pga trafikk imot) mens bil nr 4 eller 5 kanskje ikke får nok bremsestrekk igjen og vil smelle inn i siste bil. Dette tenkte jeg på da jeg tutet på ham. Men han selv innså ikke at han skapte noen farlig situasjon og slang replikken "Dust!" etter meg da vi litt etter losset av barna på skolen. Selv var jeg glad det ikke kom noen bil nr 4 eller 5 mens vi stod der...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

Snikkeren skrev:Vi har vel hatt våre diskusjoner på et annet mc-forum, så jeg må bare si at jeg gidder ikke en lang diskusjon med deg her heller.
Men hvis du leser igjennom alle innleggene om saken, så ser du jo at vi forsåvidt er enige. At vi skal begynne å synse om hendelsesforløpet synes jeg blir for dumt, da ingen av oss kan vite nøyaktig hvordan det skjedde.
Plassering, fart og andre forhold kan være en medvirkende årsak. Men når alt kommer til alt, så ligger hovedansvaret på henne. Og hun skrev jo faktisk at hun følte seg uskyldig, og det henger ikke på greip synes jeg.
Hvis du ser i et av innleggene mine, så ser du at jeg skrev at det kunne være hennes måte å takle det på, men hvis hun føler seg uskyldig så burde hun likevel ikke gått ut på den måten. Hun har faktisk påført et annet menneske store skader med varige men.
Hvis du IKKE ønsker lange diskusjoner med meg, så er det en jævlig dårlig taktikk å blande inn diskusjoner på andre forum inn i DENNE diskusjonen på DETTE forumet. Da provoserer du meg og du MÅ jo vite nå at DET, blir det ihvertfall diskujoner av. Jeg har holdt en lav profil her inne fordi jeg oppfatter dette forumet å ha en langt mer seriøs profil og holdninger enn det forumet du viser til. Dette er en sak som interesserer meg og da spør jeg IKKE deg om lov om å skrive mine meninger. Det er heller ikke deg jeg diskuterer med, jeg DELTAR i en debatt med flere deltagere enn deg og jeg har frem til nå forholdt meg til tema og til sak og jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme. Hvis du ikke klarer det grunnet mangel på argumenter eller hva som måtte være problemet ditt og går til angrep på budbringeren i stedet for budskapet slk du gjør nå, så oppfordrer jeg deg til å holde kjeft rett og slett, for da har du ingenting i et DISKUSJONSFORUM å gjøre. :punch
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Snikkeren »

Det var ikke ment som et angrep på deg, bare en presisering.
For meg virker det som om du ikke har lest igjennom alle innleggene om saken, da det meste kommer frem der. Da spesielt det med ansvaret man har som motorsyklist. Man har ikke et større ansvar for å følge med i trafikken enn om man kjører bil. Hadde man hatt det, så ville det gått drastisk utover rettssikkerheten vår.
Og hvis du mener at jeg er tom for argumenter, så har du ikke lest lenger enn den første setningen i forrige innlegget mitt.

Uansett, så ønsker jeg deg en riktig god jul. :prf
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

Snikkeren skrev:Det var ikke ment som et angrep på deg, bare en presisering.
For meg virker det som om du ikke har lest igjennom alle innleggene om saken, da det meste kommer frem der. Da spesielt det med ansvaret man har som motorsyklist. Man har ikke et større ansvar for å følge med i trafikken enn om man kjører bil. Hadde man hatt det, så ville det gått drastisk utover rettssikkerheten vår.
Og hvis du mener at jeg er tom for argumenter, så har du ikke lest lenger enn den første setningen i forrige innlegget mitt.

Uansett, så ønsker jeg deg en riktig god jul. :prf
Nei dette er IKKE presisering! Jeg har skrevet noen få innlegg i en tråd som har gått over 9 sider og jeg har konsekvent holdt meg til sak, skrevet MIN MENING om det og hverken fortalt andre hva de skal mene, kritisert andres innlegg eller på noen måte vært negativ eller kritisert bidragsYTERE her. Og da er å dra inn "gammel morro" fra et helt annet forum, totalt uten relevanse hverken for DETTE forumet eller DENNE diskusjonen.

Hva DU mener har fremkommet i andre innlegg har da ingen betydning for hva JEG mener. Eller mener du at jeg må spørre deg først, for å få lov til å mene noe og HVA jeg skal mene? Dette er et DISKUSJONSFOUM og du har ingenting med hva jeg skriver så lenge jeg holder meg til sak og ellers oppfører meg som folk. Og det har jeg gjort her inne frem til nå, men nå ble jeg provosert og forbanna og et du serverer her også er bare en tåpelig bortforklaring.

Hadde du vært voksen så hadde du beklaget å blande inn usakeligheter som ikke er om SAK, men om PERSON! I stedet prøver du deg med idiotiske bortforklaringer og pisseprat. Jeg har IKKE diskuter med DEG før nå. Jeg har holdt meg til sak, innlegg og argumenter, ikke personene bak det. Helt til nå. Og det er synd at ikke du klarer det samme, for det blir det bare bråk av.

Som du ser. :punch
Tut & Kjør!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av AJ »

Så, så :[-X

Nå legger vi uenigheter om hvem, hva og hvorfor bak oss og prøver å holde oss til sak alle mann, ok?
Jeg har ikke lest alle postene, men skjønner på de siste jeg har lest at noe har gått litt galt underveis... Men forhåpentligvis ikke verre enn at man kan bli ferdig og bli forum'buddies' igjen så godt det lar seg gjøre :buddies:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Snikkeren »

Dette her blir bare rett og slett for dumt. Finn deg noen andre å kverulere med.

God jul.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

Snikkeren skrev:Dette her blir bare rett og slett for dumt. Finn deg noen andre å kverulere med.

God jul.
Poenget er at det er du som dro i gang dette og da får du ta mine reaksjoner på det som en mann, eller holde kjeft. Mine diskusjoner med deg på et annet "møkkaforum" har INGEN relevanse til min oppførsel her UANSETT hva du måtte mene. HER har jeg oppført meg som folk og forventer at andre gjør det samme mot meg, HER INNE! Jeg vet at jeg har hatt disksusjoner med deg på et annet forum, men forskjellen på deg og meg er at JEG velger å la det være der det hører hjemme, ikke dra dette inn i en diskusjon HER, hvor det har NULL RELEVANSE eller sakelighet.

Jeg blir derfor både provosert OG forbannet, fordi jeg har HER INNE ikke gjort eller skrevet noe som helst som kan forsvare ditt personangrep på meg. Derfor ser jeg på dette som komplett usakelig og lurer på hva du mener å oppnå med dette. Å stille meg i miskrdeditt? Her inne for noe som hr skjedd et helt annet sted? Hva er motivet ditt for det? Man må jo lure om du har så dårlig selvillit eller så dårlige argumenter at du må angripe personen bak innleggene i stedet for argumentene mine?
ærringaktig
Og så forsette med at JEG kverulerer? Det var du som dro gang dette. Enten får du ta mine motargumenter som en MANN, eller holde kjeft! Ikke sitte her å sutre som ei gammal kjærring over reaksjoner du selv har satt i gang. Jeg oppfatter deg som ei kjærring som setter i gang en konflikt med å provosere, for deretter å syte å klage for å oppnå sympati for noe du ikk er vosken nok til å håndtere. Den dagen jeg (skrekk og gru) skulle bli SÅ feig og kjærringaktig at jeg ikke på egne ben står for hva jeg selv gjør, mener og skriver håper jeg aldri at jeg opplever.

Da selger jeg Motorsykklen og kjøper meg El-Bil, Fotformsko, Palestinaskjerf, Rosa Tøfler og gjør selvmord med en overdose Paracet, for da har jeg i min verden ikke livets rett noe mer. Da fortjener jeg ikke å bli oppfattet som et medlem av et MCmiljø, men som en patetisk karrikatur av hva det EGENTLIG handler om. Jeg står for det jeg mener dønn alene, på mine egne trygge ben, jeg trenger ikke andres støtte eller sympati for å mene noe.

Jeg er stolt av å være MEG! Hva jeg kjører eller andres sympati er ikke et tema i den sammenheng. JEG behøver ikke prate dritt om andre for å si og forsvare MINE mine meninger. Men, nå er jo ikke jeg medlem av en "syklubb" heller. :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jonnykr »

AJ skrev:Så, så :[-X

Nå legger vi uenigheter om hvem, hva og hvorfor bak oss og prøver å holde oss til sak alle mann, ok?
Jeg har ikke lest alle postene, men skjønner på de siste jeg har lest at noe har gått litt galt underveis... Men forhåpentligvis ikke verre enn at man kan bli ferdig og bli forum'buddies' igjen så godt det lar seg gjøre :buddies:
Jeg har hverken gjort, skrevet eller "sagt" noe galt om noe, om noen, eller kritisert noen eller noe på dette forumet. Jeg har bevisst valgt å iKKE provosere noen fordi jeg mer at dette forumet står for holdninger jeg gjerne assosieres med, i motsetning til et annet forum som står for hodninger jeg IKKE øsnsker å bli assosiert med. Derfor har jeg respektert DETTE forumets regelverk og ikke skrevet NOE SOM HELST her inne som er i nærheten en gang, av brudd på DETTE forumets regler eller praksis om oppførsel og "skikk og bruk". Jeg er derfor såpass "kravstor" at jeg forventer at andre gjør det samme mot meg, HER INNE! Derfor aksepterer jeg rett og slett ikke at en idiot ikke klarer å skille mellom min opptreden her inne og et annet forum hvor jeg helt bevisst og av spesielle grunner valgte å provosere.

DET har altså NULL jeg gjentar NULL OG NIKS, relevanse til hverken min "oppførsel" her inne PÅ DETTE forumet å gjøre og NULL og jeg gjentar NULL OG NIKS relevanse til temaet som diskuteres å gjøre. NULL OG NIKS! Det var ENE OG ALENE personrettet. Ikke mot mine innlegg i det konkrete temaet. Ikke mot mine argumenter i det konkrete temaet. Men kun RETTET MOT MIN PERSON! Og det reagerer jeg på.

For, hva F... har andre diskusjoner på et annet jævla MØKKAFORUM, med min opptreden, min oppførsel, mine innlegg, mine argumenter og min sakelighet på DETTE FORUMET å gjøre?


Hva F... er hans motiv for å blande ting som er totalt uten sakelighet inn HER? Noe må,det jo være siden han gjør det. NOe må det jo være han mener å oppnå med det? Og jeg kan ikke se at det er noe annet motiv en at han bevisst prøver å sette meg i et negativt lys HER, grunnet bitterhet og hevngjerighet i relasjon til andre diskusjoner, om andre temaer på et annet forum, uten noen relasjon til dette forumet i det hele tatt, utover noe som kan tolkes som et personlig hevnmotiv.

Så jeg oppfatter det sånn at han har driti seg ut. Han har bedt om bråk og fått akkurat det. Så for meg er dette enkelt, enten beklager han "overtrampet" sitt, eller så kan både han og alle andre kysse meg midt i rasshølet. Og hvis noen tror at jeg ikke er i stand til å gjenta dette ansikt mot ansikt, så er adressen min Skaubovegen 12, 2016 Frogner og Mobilen min: 988 90553.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Snikkeren »

No synes jeg rett og slett at du går for langt. Alt jeg gjorde var å presisere at jeg ikke ville ha noen lang diskusjon med deg, da jeg har hatt det før, og synes at du da, som no, oppførte deg som en drittunge. Jeg skrev ingenting for å "sverte" deg. Men det gjør du over en lav sko. Så da spør jeg, hvem av oss er det som er en kjærring?

Jeg kommer ikke til å komme med noe som ligner på en unnskyldning.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev:
Så for meg er dette enkelt, enten beklager han "overtrampet" sitt, eller så kan både han og alle andre kysse meg midt i rasshølet. .
Hvorfor alle andre skal "kysse deg midt i rasshølet" kan æ ikke skjønne men du har sikkert ei god grunn for å legge fram et slikt forslag. Æ tippe det blir nedstemt
Ha ei fortsatt trivelig jul

Svar