Er dette gammelt nytt, eller? Lys!!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Er dette gammelt nytt, eller? Lys!!!

Legg inn av rolf-arne »

Det passer meg midt i blinken at reglene nå blir endret- da jeg allerede har kjøpt inn ekstra lys og har alltid brukt lys aktivt.

Aktiv bruk = at man bruker det man har nytte av - uten å ødelegge for de andre.

Min voksne far sa , når han blei spurt om hvorfor han hadde montert to kraftige, dog lovlige ekstralys på sin den gang nye bil - "AT noen må man ha å svare med når- ungdommen eller trailersjåføren glemmer seg bort" og det er vel det samme fremdeles.

Jeg har sett at jeg knapt har bruk for lys annet enn for å vise at "her er jeg" - men har også funnet noen dårlig opplyste tuneller og en og annen høst kveld hvor man har bruk for mye lys - for å se godt rett foran sykkelen - så ny som jeg er så er jeg litt anspent når det kommer til føre og vil gjerne se veibanen godt.

Eller som tidligere bilfører i Finnmark så er man godt vant med å tangere et utdatert lovverk - har alltid hatt nok lys - eller mer enn nok :scratch
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar